Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 enkeltmandvirksomheder 1 ejer??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :

er dette muligt?? jeg har til dagligt en service virksomhed men skal til at åbne en butik inden for en helt anden branche!

jeg har læst at det kan give problemer? i det at der kun kan udleveres et CVR nummer pr. person?

er dette korrekt eller kan jeg sagtens åbne en butik og kører min service virksomhed adskilte på sammetid??

har overvejet en anden mulighed, hvis jeg åbnede et 3. firma der skal varetage disse 2 firmaere så alt regnskabet kører gennem d. 3 firma?? er dette en mulighed??

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 06:46

Hvorfor ikke åbne som et smba og få de fleste fordele også ifht. dit nuværende.

se evt. www.smba.dk

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 07:22

Ja er rigtigt at du ikke kan åbne 2 enkeltmands virksomheder - Hvorfor indretter du ikke bare din kontoplan sådan, at du kan se resultatet i de for forskellige virksomheder - Så er det jo også nok med et regnskab

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:43

Ved genbrug af spørgsmål fra i går - så kan svarene fra i går vel stadigvæk bruges.

http://www.amino.dk/forums/p/73013/458803.aspx#458803

Klaus Egebjerg:
Ja er rigtigt at du ikke kan åbne 2 enkeltmands virksomheder

Det er ikke korrekt. Du har mulighed for at lave delregistrering, således at hvert firma fungerer som en selvstændig enhed.

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Fra  3KINGS Skrevet kl. 07:58

i visse situationer kan skat bede dig om at splitte din forretning op i 2 enheder - så ja, det kan lade sig gøre. 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:38

Det vil u anet hvad  være hensigtsmæssigt at der laves en opsplitning og et regnskab for hver af de to virksomheder så tingene holdes adskilt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 14:22

Jeg er fuldstændig enig med Bent i at du bør lave en opsplitning.

Hvis du alligevel vælger at køre det hele i et regnskab, så vælg et regnskabssystem med afdelingsregnskab (f.eks Saldi), så du kan holde tingene adskilt og alligevel udskrive et samlet regnskab.

SALDI Regnskab for iværksættere

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)