Ved ikke om dette er det rigtige forum til dette indlæg, but here goes: Jeg er ejer af det tekstbaserede spil theninja-rpg.com, hvor jeg tjener en del penge i en personlig virksomhed. Problemet er, at jeg som studerende på vidergående uddannelse efterhånden ikke har så meget tid til opdatere mit spil mere. Jeg har dog en meget loyal administrator p.t. på min side, som har adgang til et administratorpanel og sådan, hvilket hjælper en del. Jeg kunne dog godt tænke mig at give denne administrator adgang til mine koder og server, således at han også kan ændre og forbedre spillets koder, da han er temmelig hardcore til det med at programmere. Mit spørgsmål er, hvad jeg gør med hensyn til copyright og sådan, hvis jeg giver ham serveradgang? Hvordan sikrer jeg mig imod, at han lige pludselig løber afsted med alt min programmering? Og et lille sidespørgsmål: Hvordan administreres mulig løn til en sådan arbejder fra "internettet"? På forhånd tak, Mathias Gruber |
Udenlandsk arbejdskraft - Copyright?
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
Du bør dog stadig gøre det klart i en ansættelseskontrakt hvordan forholdene er helt præcist. Mht løs bruge vi selv Danløn (www.danlon.dk), ganske glimrende - koster ikek noget i oprettelse, og efterfølgende 15 kr/lønseddel. Alternativt er der letløn, som er en gratis service fra Skat. - det kan du se mere om på https://www.letloen.dk/ |
ansættelseskontrakter. Hvordan går jeg frem, hvis jeg skal lave sådan en? Desuden er ham administratoren som jeg gerne ville give adgang til koderne sådan en freak, som faktisk ikke vil have noget for at arbejde på siden. Så tænkte på, om det ikke bare var muligt at få en eller anden officiel beskyttelse af de koder jeg har nu, sådan at han ikke har mulighed for at kopire dem og starte en identisk virksomhed op? |
For at skrive din kode kan du gøre således. 2. Denne key.php skal inkluderes på alle siderne han laver. 3. krypter nu key.php med ioncube ( google dig derhen ) 4. så er du sikret han ikke løber med koden, da den vil være ubrugelig, i hvertfald indtil om om programere det hele. må dog indskyde jeg ikke synes selve siden ser særligt advanceret ud? |
skulle være den optimale løsning. Han får jo stadig adgang til selve kildekoden, f.eks. kampsystemet, hvilket han jo ved som du siger ved om-programmering kan bruge, hvilket jeg heller ikke er så glad for. Er det ikke muligt at få en form for "patent" eller et eller andet? Nej, den ser ikke særlig avanceret ud =/ .. P.t. er der serverproblemer (dataoverførselsproblemer), så jeg bliver nød til at køre med et meget light layout (som desuden indeholder en masse basale html fejl).. Men layout bliver fikset så snart serverfolkene tager sig sammen.. Selve spillet er egentlig temmelig avanceret da det principielt er et af de spil på nettet der har flest features og valgmuligheder - Og efterhånden er der heller ikke så mange fejl i spillet mere.. |
I toppen af hver source fil skriver du noget i retning af "This source is the intellectual property of XXX and must not be distributed to any 3. party without written acceptance. The source is copyrighted and all copy right laws applies to it." Så skulle der ikke være noget at tage fejl af. Sørg for at det også står i alle fremtidige sourcefiler. /Jesper |
Peder |
Men er der nogen der konkret ved, hvordan jeg får fremskaffet sådan en? Er det noget jeg skal have min revisor til at se på, eller er det noget jeg kan klare selv? P.t. har jeg ikke nogen revisor, men det kommer i løbet af den næste uges tid =) .. |
helt i orden. Men det er jo nok ikke fordi det er så billigt. Jeg har selv lavet et par stykker af dem til nogle medarbejdere, ikke så meget fordi at jeg så tror jeg er ordentlig juridisk beskyttet, men mere fordi at så ved de vi mener det. Og så er der også det element at hvis folk førsts har skrevet under på at de ikke vil bruge/videredistribuere et eller andet så gør de det som regel ikke. Peder |
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)