Indrømmet, det er simpelt hen for dumt, det der er sket her, men hvad gør jeg? Jeg har en kunde der bestiller 2 ting. Del nr. 1 pakker jeg ned sammen med halvdelen af del nr. 2. Resten af del nr. 2 taper jeg udenpå kassen. Kunden hopper fra ordren og en ny kommer til. Han skal have del nr. 1 og IKKE del nr. 2, men jeg glemmer at halvdelen af del nr. 2 stadig ligger i kassen. Den er så havnet i Norge nu, hvilket simpelt hen er for dumt. Spørgsmålet er; hvordan får jeg den tilbage? Jeg har en aftale med PostDK om pakker fra DK til Norge, men ikke den modsatte vej (for hvad skal jeg bruge det til under normale omstændigheder). Er der kun muligheden for at sende kontanter til gutten og så lade ham sende pakken til mig på normal vis? Det er sikkert både dyrt, samt muligheden foreligger for at jeg ikke får pakken. Derfor ville en form for pakkelabel være at foretrække. |
Er ordren af en størrelse der gør det besværet værd? - Jeg tænker på at du hurtigt får brugt nogle timer på at få styr på at få det sendt retur, sende penge, rykke for afsendelse osv.
Hvis ikke, så vil det nemmeste vel være at fortælle kunden deroppe at der er sket en fejl og han blot kan skrotte den overskydende vare?