Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vare sendt til Norge ved en fejl - retur?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Indrømmet, det er simpelt hen for dumt, det der er sket her, men hvad gør jeg?

Jeg har en kunde der bestiller 2 ting.

Del nr. 1 pakker jeg ned sammen med halvdelen af del nr.  2. Resten af del nr. 2 taper jeg udenpå kassen.

Kunden hopper fra ordren og en ny kommer til.

Han skal have del nr. 1 og IKKE del nr. 2, men jeg glemmer at halvdelen af del nr. 2 stadig ligger i kassen.

Den er så havnet i Norge nu, hvilket simpelt hen er for dumt.

Spørgsmålet er; hvordan får jeg den tilbage?

Jeg har en aftale med PostDK om pakker fra DK til Norge, men ikke den modsatte vej (for hvad skal jeg bruge det til under normale omstændigheder).

Er der kun muligheden for at sende kontanter til gutten og så lade ham sende pakken til mig på normal vis?

Det er sikkert både dyrt, samt muligheden foreligger for at jeg ikke får pakken. Derfor ville en form for pakkelabel være at foretrække.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:45

Er ordren af en størrelse der gør det besværet værd? - Jeg tænker på at du hurtigt får brugt nogle timer på at få styr på at få det sendt retur, sende penge, rykke for afsendelse osv.

Hvis ikke, så vil det nemmeste vel være at fortælle kunden deroppe at der er sket en fejl og han blot kan skrotte den overskydende vare?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 17:50

Anders Christensen:

Er det besværet værd?

Det drejer sig 'kun' om 1000,- men i de her tider er man lidt et svin, hvis man ikke vil lave lidt for de penge.

Og kunden kan ikke bruge halvdelen af varen, så jeg kan ikke engang sige at jeg så har gjort ham glad, ved at lade ham beholde den :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37

Hej Rene,

Mon ikke du bare kan sende din kunde en pakkelabel fra PostDanmark med din adresse som modtager. Så burde jo være det samme, hvis en pakke blev sendt retur, forkert adresse eller lign.

Så burde du få pakken retur uden de store omkostninger.

Det er bare en idé Smile

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 18:16

Kunstkompagniet:

Hej Rene,

Mon ikke du bare kan sende din kunde en pakkelabel fra PostDanmark med din adresse som modtager. Så burde jo være det samme, hvis en pakke blev sendt retur, forkert adresse eller lign.

Så burde du få pakken retur uden de store omkostninger.

Det er bare en idé Smile

Jeg tror ikke (men ved det ikke) at det norske postvæsen sender noget til mig fordi der sidder en dansk pakkelabel derpå.

Men jeg har aftalt med kunden at han får den anden halvdel for 400,- så har han sparet 600,-

En god deal for ham og en ikke dårlig deal for mig, for så er det ude af verden.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15089
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:20

Kunstkompagniet:

Til orientering så kan PDs labels ik bruges i udlandet! Der skal købes en hos det lokale postvæsen, hvis pakken nogensinde skal til DK...

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 18:23

Fashion-Seller:

Til orientering så kan PDs labels ik bruges i udlandet! Der skal købes en hos det lokale postvæsen, hvis pakken nogensinde skal til DK...

Det regnede jeg heller ikke med.... Smile

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 18:30

Husk at Norge ligger udenfor EU, så du har også lidt import at bruge tiden på, hvis postdanmark fanger pakken og din kunde ikke har angivet at det er en retur pakke.

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 18:31

tjaa... man bliver heldigvis klogere af sine fejl... Wink

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13

Fashion-Seller:

Kunstkompagniet:

Ja, det er jo egentlig også logisk nok . . 

Så lærte jeg også noget nyt i dag Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)