For at få et godt billede, drejer det sig næsten altid om lyset. Hvis du/i gennerelt ender op med en dårlig side, så ekspermenter med lyset, når der fotograferes. Det er ofte hurtigere end skal til at rette fejlen i Photoshop, selv om meget kan redes der. |
Hej Finkena
Det er lidt svært at hjælpe dig, med de få informationer du giver. At have Photoshop giver ikke automatisk adgang til Menu --<fundet navn = løs mit problem.
Jeg redigerer ofte tøj da jeg har en webshop med dette, og sommetider er den ene side af en kjole lidt pænere end den anden
Er det ISO støj der er generende??
Er det farvekorrektion der skal fortages ??
Hvad med kontrasten ??
Osv.
På den medfølgende DVD til CS4 er der rigtig mange tutorials for nybegynder, og på Adobetv har du adgang til mange flere, ellers brug youtube og søg på video tutorials, er sikker på du vil finde noget brugbart den vej.
Photoshop er et program med rigtig mange funktioner, men man skal kunne jonglerer med flere funktioner for hvert problem man ønsker at løse, Photoshop har ikke en menu med, nu er dit problem løst, ikke endnu i hvert fald, så det gælder om at prøve at sammensætte et flow for hvert problem.
Nogen gange skal man bruge Alpha channel for fjernelse af ISO støj, redigerer kontrast i Lap Color osv. Der er mange muligheder for en løsning.
Derfor skal du uddybe din problemstilling lidt mere. Hvad præcist er der galt med dit billede.
Mvh
Juul