Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til photoshop

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

For at få et godt billede, drejer det sig næsten altid om lyset. Hvis du/i gennerelt ender op med en dårlig side, så ekspermenter med lyset, når der fotograferes. Det er ofte hurtigere end skal til at rette fejlen i Photoshop, selv om meget kan redes der.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 12:38

Hej Finkena

Det er lidt svært at hjælpe dig, med de få informationer du giver. At have Photoshop giver ikke automatisk adgang til Menu --<fundet  navn = løs mit problem. Smile 

Jeg redigerer ofte tøj da jeg har en webshop med dette, og sommetider er den ene side af en kjole lidt pænere end den anden

Er det ISO støj der er generende??

Er det farvekorrektion der skal fortages ??

Hvad med kontrasten ??

Osv.

På den medfølgende DVD til CS4 er der rigtig mange tutorials for nybegynder, og på Adobetv har du adgang til mange flere, ellers brug youtube og søg på video tutorials, er sikker på du vil finde noget brugbart den vej.

Photoshop er et program med rigtig mange funktioner, men man skal kunne jonglerer med flere funktioner for hvert problem man ønsker at løse, Photoshop har ikke en menu med, nu er dit problem løst, ikke endnu i hvert fald, så det gælder om at prøve at sammensætte et flow for hvert problem.

Nogen gange skal man bruge Alpha channel for fjernelse af ISO støj, redigerer kontrast i Lap Color osv. Der er mange muligheder for en løsning.

Derfor skal du uddybe din problemstilling lidt mere. Hvad præcist er der galt med dit billede.

Mvh

Juul

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 21:40

Hey Charlotte

Det er ikke sikkert at løsningen er at spejlvende den ene halvdel. Du render blot ind i nye problemer med folder, skygger kanter o.a.

Ofte kan det i stedet svare sig at farve/kontrast korrigere den halvdel der ser forkert ud.

For at gøre dette, bør du begynde at bruge masker og justeringslag. Det er ikke så svært som det kan se ud men det er til gengæld meget svært at give en hurtig sådan-gør-du vejledning her...

Jeg foreslår at du betaler dig til en time eller to med lidt intensiv målrettet Photoshop træning. På den måde lærer du at udføre de steps som får dine billeder til at ringe :-)

Hov. Jeg var lige ved at glemme at fortælle at jeg tilbyder individuel træning i Photoshop og er certificeret expert samt certificeret instruktør i PS (ACE/ACI). Wink

Mail, ring eller send en brevdue hvis du vil høre nærmere.

Bedste hilsener Brian

amino @ workflow . dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 23:01

Det med at spejlvende ville jeg ikke gøre, for det vil blive for tydeligt at det er manipuleret - med mindre man laver meget mere end redigering ud over at spejlvende det. Jeg tror, jeg ville kaste mig ud i kloningsværktøjet (stamp) og prøve at glatte ud på den krøllede/mindre pæne side. Men det er ikke bare lige at gøre, hvis det skal se pænt ud!!!

Men hvis du gerne vil prøve at spejlvende, så vil jeg anbefale dig at arbejde i lag. Lav en kopi af dit baggrundslag og spejlvend det nye lag. Så kan du gå op i transparency og skrue ned på 50% og se hvordan kjolen "passer" i den side. Dernæst må du ud i noget viskelæder og sådan, hvis altså ikke du er hug på masker og den slags.

Men tror nu det klogeste er, at lade en der er vant til den slags, gøre det for dig. Det skulle jo nødigt gå ud over billedet/forvrænge det, for det er jo det, der skal sælge din vare.

:-) Dorthe

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 09:35

Hej Finkena .

Send mig et af dine problem fotos, så vil jeg prøve at finde en "opskrift" til dig, så du kan gøre dine billeder bedre.

tja (at) juul-s dot dk

Mvh
Juul

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:09

Hej Charlotte

Jeg er superbruger i photoshop og vil egentlig helst "bare" gøre det for dig... Jeg har arbejdet specifikt netop med billedbehandling af tøj i high end-klassen (IC Companys) og har helt specielle teknikker, der gør billedbehandling og fritlægning nemt og hurtig. Jeg kunne som sagt rigtig godt tænke mig at gøre det for dig og måske blive din faste billedbehandler? Er det noget du kunne være interesseret i?

Vh Karin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32

Hej Charlotte

Jeg er superbruger i photoshop og vil egentlig helst "bare" gøre det for dig... Jeg har arbejdet specifikt netop med billedbehandling af tøj i high end-klassen og har helt specielle teknikker, der gør billedbehandling og fritlægning nemt og hurtig. Jeg kunne som sagt rigtig godt tænke mig at gøre det for dig og måske blive din faste billedbehandler?

Jeg så ikke alle de andre indlæg før, da jeg svarede første gang på dette spørgsmål, så jeg har lige nogle ekstra kommentarer. Jeg er enig i at spejlvendingen sikkert ikke er løsningen for et godt resultat og ville gerne se nogle eksempler, før jeg bedømte hvilken løsning, der fungerer bedst. Photoshop ER et stort og omfattende program og som én så sandt siger, er der ingen "løsningsknap" på specifikke problemer, men manger måder hvorpå man kan opnå løsninger - faktisk er det tit smag og behag, hvad folk vælger og derfor får du så mange forskellige svar :o)

Jeg kan lave disse billedbehandlinger fra alt mellem 2 minutter til 10 minutter og så er de billedbehandlede, retoucherede, fritlagte og klar til det brug du nu har behov for. Så er spørgsmålet om du vil sætte dig ind i, hvordan du manipulerer netop dine billeder i photoshop eller du vil betale én, der kan gøre det for dig hurtigt. Jeg tager 450 kr. i timen. For et gennemsnitsbillede, der tager 5 minutter er det 37,50 kr stykket.

Vh Karin

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)