Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.no domæne, hvor er det billigst?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysa alle,

Jeg køber normalt mine domæner hos gratisdns.dk, og skal nu til at købe en række norske domæner, og vil derfor høre om I kender steder med en lavere pris? (89 kr inkl moms)

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:20

Lazerto.dk:

Heysa alle,

Jeg køber normalt mine domæner hos gratisdns.dk, og skal nu til at købe en række norske domæner, og vil derfor høre om I kender steder med en lavere pris? (89 kr inkl moms)

På forhånd tak

Hej Lazerto.dk, vil bare lige gøre dig op opmærksom på at før du kan købe et .no domæne skal du vidst have et norsk cvr. nr.
Det er jeg 99% sikker på.

Mvh. Nicklas

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 16:26

Man kan vist også købe det via en stråmand.

Fra Odense
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 16:30

Måske denne tråd kan besvare dine spørgsmål.

God fornøjelse.

Feedbag.dk - Live support.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:33

Nicklas Jørgensen:

Lazerto.dk:

Heysa alle,

På forhånd tak

Hej Lazerto.dk, vil bare lige gøre dig op opmærksom på at før du kan købe et .no domæne skal du vidst have et norsk cvr. nr.
Det er jeg 99% sikker på.

Mvh. Nicklas

Er sandt har før købt se domæner har aldrig hørt den om man skal have norske cvr nummer vidst man skal have no domæner ?

Så først henvisning til den anden tråd efter jeg havde skrevet ser ud til man godt kan købe nogle steder no domæner , jeg har ikke misforstået noget vel?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 1. May 07
Skrevet kl. 19:08

Nå for pokker. Det var jeg slet ikke klar over. Hvis jeg prøver at gennemføre en bestilling på gratisdns.dk modtager jeg ingen besked om dette på noget tidspunkt ?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:20
Lazerto.dk:

Nå for pokker. Det var jeg slet ikke klar over. Hvis jeg prøver at gennemføre en bestilling på gratisdns.dk modtager jeg ingen besked om dette på noget tidspunkt ?

Registrering af .no domæner kræver rigtigt nok at man er en norsk virksomhed, så du kan i hvert fald ikke gennemføre en registrering som dansk firma. En del af processen for registrering af et .no domæne omfatter at du skal underskrive en erklæring hvor på dit norske organisationsummer står angivet (svarende til et dansk CVR nummer), så uden dette er det ikke muligt at registrere domænet.

Mulighederne er enten at registrere virksomhed i Norge eller alternativt at benytte en agentløsning som Niels omtaler hvor den udbyder du køber domænet hos stiller en norsk ejer til rådighed, således at domænet på papiret er ejet af en norsk virksomhed men at du har en indbyrdes aftale med udbyderen om at du har råderetten over domænet. Hver norske virksomhed kan max registrere 20 domæner, hvilket er grunden til at der er langt færre udbydere af agentløsninger til .no domæner end til mange af de andre domæneendelser der kræver lokal repræsenation.

Der er naturligvis nogle ulemper forbundet med agentmodellen da det juridisk set er en anden virksomhed der ejer ens domæne, som man skal overveje før man springer ud i den løsning. Det mest optimale er at finde en udbyder der selv har registreret virksomhed i Norge frem for en der blot videresælger fra en anden (som måske videresælger fra en tredje osv.), desto mindre led der er i kæden desto mere sikkert vil du typisk være stillet.
Tilmeldt 1. May 07
Skrevet kl. 10:07

Tak for de rigtige gode svar.

Som et side spørgsmål; Kan "almindelige mennesker" i Norge så ikke have en hjemmeside?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:12

Lazerto.dk:

Som et side spørgsmål; Kan "almindelige mennesker" i Norge så ikke have en hjemmeside?

Tjoo, kan de vel godt, så oplyser de vel bare deres CPR. nr.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:16
Lazerto.dk:

Jo, men ikke direkte under et .no domæne.
Private i Norge kan registrere underdomæner under endelsen ".priv.no"
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)