Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk newsletter signup?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, kan man på lovlig vis automatisk tilføje besøgende til sin nyhedsbrev hvis de deltager i konkurrencen på hjemmesiden, jeg mener hvis jeg skriver at de automatisk tilmelder sig nyhedsbrevet for at deltage i konkurrencen?

vh Tom

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 15:24

Så længe der er en disclaimer i dit nyhedsbrev som giver modtageren en enkel mulighed for at afmelde sig, ser jeg ikke noget galt i detMen for at være på den sikre side, må du nok også lave et lille notits i sign-up processen som indikerer at de accepterer at modtage et nyhedsbrev.

Sidsnævnte kombineret med førstnævnte er vel den mest politisk korrekte Smile

Blogforfatter af Penge på Net - En guide for begyndere til at tjene penge online

Fra Herning
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:33

Sørg for at gøre det tydeligt, at deltageren fremover kommer til at modtage et nyhedsbrev og sørg for, at modtageren "nemt og gebyrfrit" kan afmelde sig igen. 

Har arbejdet med kunder, der benyttede metoden og det virker fint, hvis det bliver gjort korrekt. Her vil jeg især anbefale produktrelevante præmier, så man bedst mulig sikrer, at det er folk i målgruppen, der tilmelder sig.

Det er lovligt, men forbrugerombudsmanden har tidligere udtrykt betænkning ved det: http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/sager-og-retningslinjer/retningslinjer/retningslinjer/spamvejledning/2-6-stk-1-elektronisk-post-mv/samtykke/234-praemiering-for-meddelelse-af-samtykke-deltagelse-i-konkurrencer/ 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 15:34

Ja det ville jeg også mene, men har læst engang at der skal være en checkbox man kan krydse af i, men om det er et krav?

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 15:36

TomClausen:

Ja det ville jeg også mene, men har læst engang at der skal være en checkbox man kan krydse af i, men om det er et krav?

Ja.. Forbrugerombudsmanden er af den holdning, at man ikke aktivt skal vælge det fra, men aktivt skal vælge det til når man handler, så regner med, at det er det samme i dette tilfælde medmindre, at konkurrencen kun går ud på at man er tilmeldt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 15:37

Nu er konkurrencen på et engelsk site, så må hellere spørge i ukbusinessforums.co.uk også for at være helt sikker. 

Nu sælger vi cool gadgets så en tur i en Subaru wrx rallybil er vel meget nærliggende for min målgruppe skulle jeg mene :-)

Fra Herning
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:39

Du skal have en tilladelse for at kunne sende til dem så en checkbox, er din bedste måde at dokumentere deres tilmelding til nyhedsbrevet.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:00

DSL:
... så en checkbox, er din bedste måde at dokumentere deres tilmelding til nyhedsbrevet.

Nemlig - Gør det åbenlyst, at brugeren skal tilmelde sig dit nyhedsbrev for at deltage i konkurrencen, så folk ved hvad de går ind til. På den måde slipper du også bedre for at folk markerer dit nyhedsbrev som spam og ingen af dine nyhedsbreve når frem til modtagerne fordi fx. Hotmail har set sig sur på dit nyhedsbrev.

Når det er sagt, ville jeg nok vælge et mere "sexet" incitament end at deltage i en konkurrence, da det er at springe over hvor gærdet er lavest. Hvad fx. med en god gratis "guide til at finde den bedste xyz gadget", "sådan sparer du penge, når du vil købe xyz" eller "5 ting du ikke må overse, når du leder efter en god xyz", altså noget der giver den besøgende noget værdi?

Jeg har i øvrigt hørt meget godt om at benytte en lightbox til at få en masse besøgende til at konvertere til modtagere af et nyhedsbrev. Læs i øvrigt mere om brugen af en lightbox og hvad den kan gøre for din opt-in rate på Membercon.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 16:16

Bjarke Klüwer:

Når det er sagt, ville jeg nok vælge et mere "sexet" incitament end at deltage i en konkurrence, da det er at springe over hvor gærdet er lavest. Hvad fx. med en god gratis "guide til at finde den bedste xyz gadget", "sådan sparer du penge, når du vil købe xyz" eller "5 ting du ikke må overse, når du leder efter en god xyz", altså noget der giver den besøgende noget værdi?

ja havde også mine betænkeligheder, så tænkte en super fed præmie der passede til målgruppen ikke ville være som at springe over hvor gærdet er lavest, og samtidig prøve at opbygge et site med ry for cool præmier, hvor folk har lyst til at komme igen og deltage, og mon ikke vi kan sælge noget til dem også, når de engang imellem alligevel er på siden :-) og samtidig vil vores forhåbentlig spændende nyhedsbreve lokke dem til :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 16:18

Bjarke Klüwer:

Hvad fx. med en god gratis "guide til at finde den bedste xyz gadget", "sådan sparer du penge, når du vil købe xyz" eller "5 ting du ikke må overse, når du leder efter en god xyz", altså noget der giver den besøgende noget værdi?

Helt sikkert noget jeg vil kigge på med mine artikel skribenter, god ide :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)