Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Event koordinering hvordan ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Virum
Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Event koordinator !! nu ved jeg ikke lige om det er det rigtige navn men jeg snakker om den person som styre hele showet under et event. ham der har styr på alle mennesker og grupper som er en del af eventet, ham der har løsningerne under stressede og pressede situationer, ham som kan få løst tingene når det hele er ved at brænde på.

koordinering af et dance, trance, techno event ???
hvordan forgår koordineringen af alle dem som er med til at holde et event igang, så der er styr på alle folk og man ved hvad folk laver ?

min brainstorm af ordet "Event koordinator"
Lyd, Lys, sikkerhed, fyrværkeri, bartender, ad-hoc, runner, vagt, elektriker, tømre, scene, sportshal, oprydning, rengøring, lovgivning, paragraffer, brand, transport, kendisser, service, opfyldning af baren, backup, design, reklame, promotion, målgruppe, analyse, ideer, tid, varighed, planlægning, møder, deadlines, politiet, brandvæsenet, samarbejde, holde folk ved ilden, tillid, lydtest, lystest, genralprøve, lyd -og lysudstyr, miljøstyrelsen, bevillinger, tilladelser, mad og drikke, salg og service, kontrol, billet, adgang, alkohol og spiritus, alder, leje, købe, billetlugen, billetnet, webdesign,

og hvad med kulturstøtte ?

jeg har aldrig prøvet at lave en kæmpe fest hvor man lejer et diskotek eller noget og tjener penge på det osv. Jeg jeg kan godt regne ud at leje et diskotek er et meget mindre omfang end at få sat et stort event i gang i en sportshal, men hvordan forgår det alt sammen når man arranger en stor techno / dance event ?

og hvad er jeres erfaringer omkring dette emne ?

og hvordan bliver man musik evnet koordinator ?

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej PLL Design

Jeg vil helt klart anbefale dig at få noget erfaring med det, inden du kaster dig helt ud i det. Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men mange af de lidt større byer har musik-/kulturhuse, der er meget baseret på frivillig arbejdskraft. Her hjælper de frivilige med alle sider af eventkoordinering, og der er ofte mange muligheder for at prøve forskellige ting af. Så kunne du få nogle indtryk af, hvad det kræver, hvordan man gør og om det er noget, du brænder for.

Håber det hjalp dig lidt på vej.

De bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo mange spørgsmål på en gang.

Men i korte træk, handler det jo i største grad om planlægning forud for dit event, således de enkelte grupper kender deres arbejdsopgaver. Dernæst må det jo være vigtig at få en ansvarlig for hver enkelt område, sådan at du som koordinator ved hvem du skal gå til - hvis der er noget i et enkelt område der ikke fungerer.

Hvis du skal afholde et større event, vil jeg ligeledes råde dig til at snakke med nogen der har prøvet den slags før. Nu nævner du selv dance, trance og techno. Jeg har arbejdet sammen med Thomas Flarup igennem en række år, og han har blandt andet stået bag FutureClub events samt Xstatic der havde omkring 5.000 gæster. Dog har han lukket ned for sine events og fokuserer nu på musikken, og har netop opkøbt et tysk pladeselskab, men måske han kan give dig et par tips og tricks.

Han kan i hvert fald hjælpe dig med DJ's/musik og lys samt lyd.

Du kan se mere på http://www.blutonium.de (beklager, men det ser ud til hans danske site blot henviser til dette).

Fra Virum
Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder super spændene. jeg bor i Sorgenfri og det er 20min. gåtur fra Lyngby så jeg kunne søge i Lynby Kulturhus

tusind tak for hjælpen

hilsen poul

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bor i nærheden af Lyngby, så skal du da helt klart i kontakt med Templet. De bruger i høj grad frivillige og har mange forskellige arrangementer.

http://www.templet.dk/ 

 

Hej med dig :-)

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Til PLL Design

Hvis du stadig oensker at gaa i krig med events, saa smid mig evt en PM..  Kan se indlaegget er af aeldre dato.Smile

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også starte i det små, også langsomt udvidde efterhånden som erfaringen og pengene bliver til det.

Jeg har selv arrangeret et foredrag tidligere i år, det endte godt nok med et underskud på 3500 kr, men erfaringer var ikke til at købe for penge, og jeg er nu igang med næste arrangement, derudover fik jeg masser af kontakter på baggrund af mit første arrangement, og pludseligt var der folk og foreninger der tilbød mig hjælp, økonomisk hjælp og lokaler til mine næste arrangementer.

Det er noget mindre end alt det du lister op, men målet er at jeg hver gang skal lave noget der er en tand større end sidst, også ellers bare præsentere de personer jeg synes er super interessante, uanset om de så er sangere, forfattere eller hvad de nu måtte være.

Så mit forslag er at du prøver i det små. Lav en række arrangementer i lokalområdet, eller inde i København, lej lokale, book kunstner, sælg billetter osv... og skab dig en masse erfaringer, så skal det nok vokse.

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale bogen:

 

Festival and Special Event Management (4t hed.)

Johnny Allen, William O'Toole, Robert Harris + Ian McDonald

Wiley

 

Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

PLL Design -

Et event af den størrelse du ønsker at afholde, er et meget omfattende stykke arbejde.

Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at kaste dig ud i så stort et event til at starte med.

Jeg har selv arrangeret mange fester efterhånden, både på de største natklubber i Danmark, samt halfester, koncerter osv.

Den bedste måde, i mine øjne, at forberede dig selv til et sådant arbejde, er at starte med at arbejde i nattelivet og suge erfaring til dig - job som promoter, bartender, runner eller lignende.
Derefter kan du begynde at arrangere fester på klubber (hvis dine ideer er noget værd - der er rasende stor konkurrence om pladserne) og dermed få noget af den vigtigste erfaring og indsigt i de vitale opgaver i forbindelse med eventmanagement.

Derudover må du endelig ikke tro at du kan afholde et kæmpe event alene - det er stort set umuligt.

Mit råd er absolut at engagere dig i nattelivet og få erfaringer den vej igennem - og jeg mener ikke med en stor fadøl i hånden :) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)