Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FEEDBACK PÅ CMS SYSTEM!!!

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ronnikc:

Nu tror jeg helt sikkert at det var dig - og ikke mig - som kastede første sten så at sige.

Men det ændre nu ikke ved tingene - jeg skrev ikke at Typo 3 var dårligt - jeg skrev bare at det _er_ peaket og at indlæringskurven for brugerne er alt for stejl og systemet er for omstændigt at bruge til at nå ud til de store masser - inklusiv langt langt de fleste brugere herinde.

Folk er fuldstændigt fløjtende med hvad din holdning er til hvilke system eller program der er det bedste - de ser på hvad der skaber merværdi for dem, og det er da alt andet lige _voldsomt_ mange flere i hele verden der ser i Joomla frem for Umbraco, Dynamicweb (gud bedre det) eller Typo3.

Det er ganske enkelt over prissat og for omstændigt at lave noget i forhold til og Joomla var helt klart med sin totale omstrukturering med Joomla 1.5 til MVC og en helt ny template engine på mange måder langt foran de andre større CMSer (ingen af de 3 du nævner er iblandt de større CMS'er på verdensplan).

Derudover så handler det uendeligt lidt om hvad jeg kan og skal - jeg kan sagtens arbejde med Typo 3 og hvad end det nu skulle være - jeg jeg startede jo faktisk med at stå bag det første CMS/Ecommerce system som blev godkendt af PBS tilbage i 98 og adskillige af de første betalingsløsninger herhjemme og dengang brugte vi da asp classic (vb script) men det ændre heller ikke på at i dag er PHP et sprog som har vist sig at have under en 5. del af failure rates i forhold til store forgyldede .Net projekter og den gennemsnitlige konsulenttime på et open source PHP projekt er markant mindre end på de andre systemer.

Det giver altså ufatteligt lidt værdi for kunden (som det jo handler om, ikke?) at investere i et website der er baseret på noget closed source .Net teknologi eller et system som ikke giver dem nogen ekstra værdi men kun ekstra omkostninger og hvis du vil skubbe et system med en så stejl indlæringskurve og de udfordringer som det giver for brugeren på små eller mellemstore websites med et CMS behov så kunne man vel hurtigt fristes til at klistre en gang "overkill" på din "rådgivning".

Men som jeg skrev første gang så er Typo3 jo som sådan ikke ringe - det er bare for besværligt for langt de fleste at bruge og derfor peakede det i 2006. Derudover kan du vist ikke rigtigt noget som helst i Typo3 i dag som du ikke kan i Joomla så jeg må indrømme at jeg har svært ved at se hvor fordelen skulle ligge.

Godt ord igen! Men som konsulent, vil jeg hellere sætte en TYPO3 løsning op, end en Joomla, pga. den måde man kan mappe templates på. - Men jeg er ikke konsulent mere. - Og det er heller ikke det debatten handler om =)

Ikke flere sten herfra, Go' Aften ;)

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:58

Simon Elkjær:
Men jeg går nok selv over til Umbraco eller Dynamic Web, hvis det skal være endnu mere professionelt, fordi TYPO3s flaskehals er IMO jo klart PHP.

Uhash... jeg bliver helt angst når du kalder DynamicWeb for "mere professionelt". Jeg skal ikke udtale mig om hverken Joomla eller Typo3, men DynamicWeb har en "gammeldags tankegang" til det at arbejde med indhold. Selvom jeg aldrig har fattet hvorfor rigtig mange open source cms'er såsom blandt Joomla arbejder med "Sektioner" og "Kategorier" og hvad de ellers kalder det, så er det stadig lettere at opbygge en rigtig taxonomi end med DynamicWeb som er mere "side fokuseret" end "indholds fokuseret".

Umbraco er langt bedre på dette felt da det gør det muligt at opbygge indhold udfra fra definerede indholdstyper. Her har Umbraco taget al det gode fra Sitecore som imho er det bedste cms i øjeblikket (jeg har arbejdet med en del forskellige cms'er helt op til store Enterprise systemer såsom Tridion). Nu har jeg ikke kigget på Umbraco koden de sidste par år, men da jeg gjorde var det tilgengæld noget være rod.

Sorry, en lille detour som blev triggeret af at nogen kaldte DynamicWeb for professionelt. Det er muligt at det er det salgsmaterialet siger, men jeg ville nu aldrig anbefale det i dagens Danmark.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 14:52
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Lindgren:

Simon Elkjær:
Men jeg går nok selv over til Umbraco eller Dynamic Web, hvis det skal være endnu mere professionelt, fordi TYPO3s flaskehals er IMO jo klart PHP.

Uhash... jeg bliver helt angst når du kalder DynamicWeb for "mere professionelt". Jeg skal ikke udtale mig om hverken Joomla eller Typo3, men DynamicWeb har en "gammeldags tankegang" til det at arbejde med indhold. Selvom jeg aldrig har fattet hvorfor rigtig mange open source cms'er såsom blandt Joomla arbejder med "Sektioner" og "Kategorier" og hvad de ellers kalder det, så er det stadig lettere at opbygge en rigtig taxonomi end med DynamicWeb som er mere "side fokuseret" end "indholds fokuseret".

Umbraco er langt bedre på dette felt da det gør det muligt at opbygge indhold udfra fra definerede indholdstyper. Her har Umbraco taget al det gode fra Sitecore som imho er det bedste cms i øjeblikket (jeg har arbejdet med en del forskellige cms'er helt op til store Enterprise systemer såsom Tridion). Nu har jeg ikke kigget på Umbraco koden de sidste par år, men da jeg gjorde var det tilgengæld noget være rod.

Sorry, en lille detour som blev triggeret af at nogen kaldte DynamicWeb for professionelt. Det er muligt at det er det salgsmaterialet siger, men jeg ville nu aldrig anbefale det i dagens Danmark.

Hej Rasmus, jeg har ikke selv prøvet Hverken Umbraco eller Dynamic Web.. det var bare overvejelser, til systemer, jeg måske senere ville skifte til..
- Men jeg siger tak,..
Så ved jeg, at jeg skal over imod Umbraco istedet for Dynamic.

Igen, Virkelig undskyld for Semi-OT

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Lyngby
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:00

Okay, et ømt punkt jeg ramte der... Jeg er ikke just blevet klogere, men takker alle for at gøre et forsøg :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 16:13

Hvis du kigger på svarene i tråden, så er der da bestemt noget du kan bruge til noget.Her er i hvert fald hvad jeg (efter en hurtig gennemlæsning) kan få ud af det:

• Før du kan en pris, skal du gøre mere ud af din kravsspecificering.
  • Joomla er et gratis CMS - det virker til at være ret opdateret og brugbart og der er tilsynelandende rigtig mange, der bruger det.
  • Typo3 er også et gratis CMS - det har tilsynelandende allerede peaket, men ved at søge på google kan du jo finde frem til sites, som er lavet med typo3 og derefter se, om det er noget for dig. Indlæringskurven for at en almindelig bruger kan bruge typo3, er dog tilsyneladende lidt stejl.
  • DynamicWebs løsning - som for øvrigt koster penge - anbefales ikke af folk her i tråden. De mener den er for side fokuseret, istedet for indholdsfokuseret.
  • Der er snak om Ubracco - det lader til at være et godt CMS.
  • Du har fået 2-3 gode tilbud på folk, som du kan sende en kravsspecifikation til og så efterfølgende få et uforpligtende tilbud.

Hvad vil du mere vide?

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 16:16

Jeg vil klart anbefale Joomla, og jeg kan også godt hjælpe dig med at sætte det op. For mig at se er det det mest tilgængelige Open Source på markedet lige pt indenfor CMS (udover Wordpress, som kan kaldes CMS efterhånden). Måske kan en tweaket Wordpress-installation også klare opgaven.

Typo3 har jeg tidligere arbejdet i, men det tog simpelthen for lang tid for mig at få tingene til at spille, til at jeg kunne få en fornuftig forretning ud af det ;-) Det handler naturligvis i bund og grund om manglende erfaring med systemet, men jeg lagde det i hvert fald på hylden før jeg for alvor fik givet det en chance.

Jeg har før løst opgaver for virksomheder der havde hjemmesider baseret på Dynamicweb-løsninger, og jeg kan kun tilslutte mig koret der mener at DW er oldnordisk! Det er jeg fuldstændig enig i - ikke meget innovation der.

Så Joomla eller Wrdpress, og hvis du vil have et skarpt tilbud kan du kontakte mig på peteragholmstrand@hotmail.com :-)

Mvh
Peter 

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 16:24
Fra Lyngby
Tilmeldt 4. Sep 08
Skrevet kl. 16:37

Hej Rasmus, så har du læst lidt for hurtigt!

til Jer andre, disse funktioner er et krav:

1. mail, skal valideres
2. mulighed for guides i forskellige formater, pdf, video osv.
3. nyhedsbrev - afsendelse og oprettelse af disse
4. browser understøttelse af IE7,8 samt firefox 2 og 3
5. sprog browser - dansk browser, dansk side, engelsk browser, engelsk side
6. referencer
7. spørgeskema - hver 10 bliver stillet spørgsmål omkring www.Ferie-Plan.dk

lad mig høre en pris :)

der er mange valgmuligheder og det er selvfølgelig godt. Det gør det bare ikke nemmere at vælge. Jeg har hørt om alle de omtalte CMS systemer, men at folk pisker en stemning op omkring det - var ikke min mening. Der er klart fordele og ulemper ved dem alle, alt efter hvilken størrelse virksomhed man er. Den kravspecifikation som jeg har kan de alle opfylde, ved bare stadig ikke hvad jeg skal vælge. Så er gået i tænkeboks og takker igen alle for svar   

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 17:09

Dansoft-Innovation:
Hej Rasmus, så har du læst lidt for hurtigt!

Næ, det har jeg ikke! Jeg har ganske fint læst hele dit spørgsmål.

Herunder er et par forslag til hvad du aktivt kan gøre, for at lave en bedre kravsspecifikation, som vi kan give et bud på baggrund af

Dansoft-Innovation:
1. mail, skal valideres

A hva? Hvilken mail skal valideres og hvordan?Hvad snakker du overhovedet om her? Smile

Dansoft-Innovation:
2. mulighed for guides i forskellige formater, pdf, video osv.

Vil du blot have en download sektion, der tillader download af de forskellige fil-formater? Eller skal du kunne afspille video fra din side; skal denne video være i en integreret player eller blot kunne embedde en youtube fil?

Dansoft-Innovation:
3. nyhedsbrev - afsendelse og oprettelse af disse

Skal man designe nyhedsbrevet for dig? Hvor vil du kunne afsende disse nyhedsbreve fra? din outlook? hvor mange nyhedsbreve drejer det sig om, og er det ren tekst eller også med html? Skal der være mulighed for at vælge blot en af delene eller begge to? Hvad med de brugere der tilmelder sig? skal der være capcha (spam-beskyttelse). Forventer du efterfølgende at du kan sende gratis nyhedsbreve eller vil du betale pr. "e-frimærke"?

Dansoft-Innovation:
5. sprog browser - dansk browser, dansk side, engelsk browser, engelsk side

Engelsk browser? dansk browser? a hva? Betyder det her, at du vil have hele din side på 2 sprog, hvor man så fra start kan vælge? Og hvordan med teksterne - skal man selv oversætte dem?

Dansoft-Innovation:
6. referencer

A hva? vil du kunne vise dine referencer frem ? Hvor mange drejer det sig om? Skal der her være knyttet video til?

Dansoft-Innovation:
7. spørgeskema - hver 10 bliver stillet spørgsmål omkring www.Ferie-Plan.dk

Skal alle kunne udfylde spørgeskemaet? hvad sker der, når spørgeskemaet er udfyldt? Bliver det sendt pr. mail til bruger eller ryger han til en side, der er defineret af brugers valg i spørgeskemaet? Hvor tit skal disse spørgeskemaer kunne opdateres og vil du kunne gøre det selv, eller skal der laves en løsning, så du nemt selv kan oprette spørgeskemaer?

På baggrund af de oplysninger du har givet indtil videre vil jeg tro, at prisen kommer til at ligge et sted mellem 10.000 og 100.000 kr.

Fra Lyngby
Tilmeldt 4. Sep 08
Skrevet kl. 10:37

okay, jeg skal forsøge at uddybe mig bedre :)

1. Mail skal valideres, betyder at når en E-mail adresse bliver skrevet til oprettelse af Ferie-Plan, tjekkes den om den eksistere - så brugernavn og password bliver afsendt rigtigt til brugeren. Så man ikke kan blive oprettet med dfjpgh9+856uhyno@hotmail.com

2. Guides i forskellige formater, betyder at det både skal være muligt at afspille video fra siden i en integreret player og downloade pdf filer.

3. Afsende nyhedsbreve, betyder at det skal være muligt for mig at afsende disse fra min allerede opsatte mail server, integreret med CMS systemet - så når jeg fra CMS systemet skriver mit nyhedsbrev og trykker afsend, bliver det afsendt fra min mailserver. Endvidere skal det være muligt at importere en cvs fil, designet skal kun være med logo som jeg i forvejen har.

4. dansk og engelsk browser, betyder at jeg allerede har en side på dansk og en side på engelsk. Når man så kommer med en dansk browser bliver siden vist på dansk, og når denne så er engelsk, bliver siden vist på engelsk - så det sker automatisk  (hvis brugeren er engelsk og med engelsk browser) fatter personen jo intet når siden bliver vist på dansk og vælger nok at lukke siden frem for at lede efter knappen med engelsk sprog

5. Referencer, betyder at der skal være et menu punkt med mulighed for at have deres logo og navn - tekst og web kompatibel jpg.  

6. Spørgeskema, betyder at det skal være muligt når folk besøger siden Ferie-Plan at stille dem nogle nogle spørgsmål. Ved ikke hvad der er nemmest omkring dette, men det må være muligt at få en ekstra database op at køre (på den server jeg allerede har stående) 

software specs på server:  Fedora core 10, mysql v. 5 og mailserver er sendmail

Jeg har som sagt tidligere i denne tråd allerede designet til den nye web side, mangler "kun" en som kan hjælpe mig med at implemetere og kode det i et CMS system - som jeg ikke har valgt endnu.

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)