Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny økonomi med Open Source

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Feldthusen:

Men som før nævnt ønsker  jeg blot en større diskussion vedr de økonomiske fordele ved Open Source som jeg ikke mener kom tilstrækkeligt  frem før.

Vil selvfølgelig tage det til efterretning hvis det opfattes som dårlig stil.

Dit indlæg er ikke et oplæg til en debat, men en direkte opfordring til at folk skal tage kontakt til dig for at høre mere om Open Source, og købe dine ydelser.
Derfor hører denne tråd hjemme under tilbudskategorien.

Dine kære med-aminoer er ikke dumme, og kan godt skelne et oplæg til en debat fra ren reklame.

Så for at gøre et amino til et sted hvor der er plads til alle, så kan jeg anbefale for din egen skyld at holde tilbudende til den dertil indrettede kategori :O)

Tilmeldt 9. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg ved ikke lige helt hvor du har fået ideen med at jeg synes at mine medaminoer er dumme.Det mener jeg aldrig at jeg har givet udtryk for på nogen måde, men jeg må da konstatere at du åbenbart synes det modsatte. Må indrømme  jeg synes DIT  niveau for en diskussion er nede på et infantilt stadie, jeg synes du, til trods for hvad du ellers skriver af medfølende ting i din reklame, burde ændre kurs.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben,

Jeg er ked af at du føler dig forudlempet, af at jeg gør opmærksom på at Aminoer herinde er hurtige til at gennemskue en salgstråd - jeg har ingen intention om at nedgøre din virksomhed, erhverv eller dig som person, det var udelukkende en venlig gesture, da folk tildels vil opfatte din tråd som du selv siger; dårlig stil. Smile

Så se det som et råd, istedet for et angreb, det kommer du væsentlig længere med i livet Smile1

Mvh
Henrik 

Tilmeldt 9. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Synes det er en underlig diskussion, vil lige gøre opmærksom på at jeg aldrig undervurderer andre mennesker, det har 46 år på jorden samt 15 år med ledelse etc lært mig. Foriøvrigt har jeg ikke sagt mit indlæg var dårlig stil, det jeg går imod er stilen i dit indlæg. Hvis man ønsker at gå imod noget, det skal man ABSOLUT have ret til, så hold indlæggene over bæltestedet. Hvis jeg forstår dig ret gør du meget ud af hvordan folk fortolker tingene. PLEASE så bør du selv evne at holde tingene på et sobert niveau.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben,

Jeg prøver at omformulere mit indlæg.

Du skriver en post omkring opensource muligheder, og at man kan kontakte dig for at høre mere, du signalerer herved tydeligt i din post, at målet med oprettelsen er at skabe en kontakt eller salg til en potentiel kunde - hvilket der ikke er noget galt i, du har bare postet det under den forkerte kategori her på Amino.

Rasmus og Lundsby giver dig et godt råd, som en medamino, om at du vil få mest ud af dit tilbud ved at ligge det under den dertilindrettede kategori.

Du mener ikke at det er en salgstråd, men et oplæg til en debat om opensource? Hvorfor ikke bare indrømme at du har oprettet tråden med et salgsformål, og så havde denne debat været lukket for 7 indlæg siden.

Jeg hiver ikke niveauet under bæltestedet, og ser udelukkende mit første indlæg som en kommentar, til din afstand omkring at denne tråd omhandler et salgsindlæg - og forstår ikke hvorfor du farer i blækhuset over min kommentar.

Og det var så mit sidste indlæg i denne tråd Wink 

Mvh
Henrik 

 

Tilmeldt 9. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg prøver at omformulere mit indlæg,  mit sidste indlæg i denne debat må være at  det er et diskussionsoplæg, med tre slut linier hvor man kan kontakte mig hvis man ønsker yderligere oplysninger. Ja den diskussion burde være slut for lang tid siden hvis ikke du var kommet med infantile indlæg. Det er selvfølgelig trist du ikke kan holde niveauet eller læse grundigt hvad der bliver skrevet. Næste gang du kommenterer et indlæg, så nærlæs og undgå infantile bemærkninger, så burde vi kunne stoppe denne af dig startede underlige diskussion.

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Torben Feldthusen:

Har du lyst til at høre mere er du meget velkommen til at kontakte os på info@feldthusenit.dk eller kigge ind på vores site www.FeldthusenIT,dk


Hej Torben,

Jeg må give mine andre medaminoer ret; denne tråd burde være oprettet i kategorien, "Jeg har et godt tilbud til dig", da du via ovenstående citat ønsker at skabe kontakt med de personer, som kunne være interesseret i at overgå til Opensource. Det er slet ikke et personligt angreb, men vi bliver nødt til at respektere Aminos kategorier, og derfor bør vi oprette sådanne tråde i salgs-kategorien, således vi holder salgstråde ude af de forskellige debatter, som bliver oprettet her i forummet.

Du må have alt muligt held og lykke med din forretning  Smile

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben

Lad os for diskussionen om Open Source og økonomi tilbage i denne tråd, jeg så lige en artikel på version2, hvor SAP fortæller at de elsker Open Source, men ikke tror på gratis software. Flg. er et citat fra version2:

»Hvis softwaren er gratis, skal et firma tjene penge på andre områder. Det er typisk service, og så er der ikke så høj motivation for at skabe software, som ikke kræver meget service. Desuden er prisen på software i dag en meget lille del af de samlede it-omkostninger,« lød det fra den danske topdirektør.  

Jeg synes han rammer hovedet på sømmet! Selv har vi faktisk overvejet at Open Source, vores produkt, men vi har meget svært ved at se, hvorfor web-programmører skulle bidrage til udviklingen, fordi det i bund og grund er deres arbejde som vores teknologi vil overflødigøre! Samtidigt har vi svært ved at se en bæredygtig forretningsmodel, fordi vores mål i høj grad er at eliminerer/reducerer behovet for support og service. Vi håber at vores software i sidste ende bliver så intuitivt at målgruppen hurtigt og uden menneskelig indblanding, kan lære at bruge det.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er da en fundamental misforståelse igang her :)

Open Source betyder FRI adgang til kildekoden og til at modificere og ændre efter behov.

Det betyder IKKE gratis software.

Tager vi nu de førende Joomla udviklingshuse i verden inkl. os selv som står bag komponent og templateportaler så er fællesnævneren for de fleste af os at vi kører abn. baseret adgang til downloads, support og dokumentation men vi kører også Open Source.

Vi lancere inden for få uger et helt nyt open source webshop system til Joomla som er 100% Open Source og som vi har smidt noget der nærmer sig 10.000 mandetimer i her i 2009 - men det koster penge at downloade det og få adgang til opgraderinger, support og dokumentation.

Så Open Source betyder altså ikke gratis - men derimod Friheden til at kunne forandre, justere og tilgå tingene som man ønsker dem.

Så ville nogen måske sige ja men er det ikke farligt at bruge 10.000 mandetimer og så frigive softwaren som Open Source - Tjoee men vi er de første, de største og de bedste der gør det og jeg er overbevist om at vores firstmover fordel på Joomla siden på et professionelt webshop system vil give os så meget medvind at det er det hele værd og jeg er overbevist om at mange såvel leverandører som webshop ejere vil få stor fordel af det fremover Smile

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni

Ronnikc:
Open Source betyder FRI adgang til kildekoden og til at modificere og ændre efter behov.

Det betyder IKKE gratis software.

Håber ikke det mener, at der ikke er skelnet imellem de to i mit indlæg, jeg synes det fremgik meget tydeligt at citatet fra Version2.

Men det ændre stadig ikke på, at jeg har svært ved at se en Open Source forretningsmodel, for vores produkt, også selvom vi kigger på den du foreslår. Med at tage penge for download, opgradering etc., fordi vores produkt er lavet til en målgruppe af folk der ikke har lyst til at bruge tid på teknik, og heller ikke har lyst til at betale en it-konsulent for det. Så kravene har været at opgradering sker automatisk, og at løsningen leveres som en service, så kunden slipper for at bruge tid og penge på installation og server drift.

Men hvis du har nogle gode ideer til en forretningsmodel, for et produkt som vores, der sørger at minimerer behovet for service og teknik kundskaber, så må du meget gerne skrive den?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)