Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få foden inden for SAP verdenen - Hvor starter man?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det kan klart anbefales at tage kurser i?

Nogle specielle områder der skulle være mere behov for / spændende at arbejde med?

Og skal man have nogen speciel baggrund for større mulighed? (f.eks. ingeniør, økonom etc.)

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 01:14

Med en baggrund som revisor uddannet og efterfølgende kurser i programmering af SAP, så kan jeg næsten godt love at du vil få en fed hyre...

Revisor uddannelse er nok en kende voldsom, men hvis du kan tilegne dig megen regnskabsviden og du kombinerer det med div. kurser i SAP, bla. programmering/tilretning, så er du ihvertfald godt på vej.

Men regn med en del års uddannelse....

Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:40

IT-Konsulenten:

Med en baggrund som revisor uddannet og efterfølgende kurser i programmering af SAP, så kan jeg næsten godt love at du vil få en fed hyre...

Revisor uddannelse er nok en kende voldsom, men hvis du kan tilegne dig megen regnskabsviden og du kombinerer det med div. kurser i SAP, bla. programmering/tilretning, så er du ihvertfald godt på vej.

Men regn med en del års uddannelse....

Jo, men nu er jeg fx ikke revisor :) Jeg er ved at læse AU i ledelse med speciale i LEAN og HRM, med efterfølgende Master i Projektledelse.

- Vil SAP være godt her, og hvad burde jeg af SAP moduler vælge at fokusere på ?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:08

SAP er et standard/rammesystem som indeholder moduler til næsten hvad som helst, fx løn, lagerstyring, CRM osv. Dvs. SAP er et system som understøtter det arbejde, der foregår i fx en HR-afdeling. Men en SAP HR-konsulent er altså en IT-medarbejder, og ikke en HR medarbejder.

Du kan måske få en kort indføring i SAP ved at at tage det korte kursus, du beskriver, men du bliver på ingen måde certificeret eller tilsvarende. Så inden du gør noget, skal du undersøge tingene meget nærmere.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:56

Hej Patrick,

Man kan faktisk komme igang med en SAP uddannelse ganske hurtigt og langt billigere end de traditionelle kursus udbydere.
Tag et kig på  www.consaptor.dk , som tilbyder remote SAP undervisning, styret af en træner fra start til slut. Materiale og undervisning foregår på Engelsk. Kurserne starter allerede op så snart der er over 3 deltagere.

Flere og flere virksomheder benytter sig af denne undervisningsform, da den er lang mere fleksibel og omkostnings venlig end traditionel SAP undervisning.

Pøj pøj med din videre færd.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)