Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er der nogen der kan hjælpe - hvilken uddannelse passer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg kunne ikke umiddebart finde et forum omkring uddannelse. Jeg går og har rigtig mange idéer i mit hoved til diverse design af tapeter, gavepapir, tekstiler etc. Altså såkaldt "mønster design", men findes der en uddannelse som "mønster - designer" - er der ngoen der ved det? Min største drøm er at kunne designe mønstre til ovennævnte  - tapeter, papirer, tekstiler etc. og leve af det selvstændigt, men får at dygtiggøre mig og få designs'ne fra hoved til papir kræver det nok lidt uddannelse inden og jeg kan simpelthen ikke finde een der matcher.

Er der evt. nogle herinde som laver noget lignende og med hvilken baggrund/uddannelse? Eller er der bare nogen der kender til en uddannelse som vil kunne matche min interesse?

Jeg håber en rar amino kan hjælpe.

Hej fra Katrine

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 12:21

Findes der ikke en designerskole? Grafiker er måske heller ikke dumt at uddanne sig som..

Altid en ny ide!

Fra 3500
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:24

Kig på www.KEA.dk - Design/Business - tænkte at e-designer måske kunne være noget for dig? 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:02

ville umiddelbart sige grafiker

tænker også skiltemaler, da det er en ret kreativ branche!! bl.a en hel del folie på biler,lastbiler,taxier med dit eget design i forhold til kundens kravspecifikationer.

All the best, Tom

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Virum
Tilmeldt 21. Sep 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:15

Grafisk uddannelse:

erhvervs udd: Mediegrafiker, Skiltemaler,

Vindergående udd: Designteknolog, Industriel designer, Arkitektur og design, Professionsbachelor i design og business
Designer

alle uddannelserne kan du læse om på www.ug.dk

Jeg arbejder meget med "Adobe Illustrator"

Adobe Illustrator er et program hvor du kan lave Vector grafik. som nok er det beste program du kan bruge til at lave mønstre med.

Vector grafik er geometriske figurer, linier som udregnet matematisk af programmet. det vil sige at hvis man tegner en rund cirkel

så er det radius gande anden i pi.. ja lidt teknisk men det betyder at lige meget hvor stor du vil have trykt din cirkel på tapet eller gardiner, så vil den ikke miste kvaliteten.

hvis du søger på google under billeder på ordet "Seamless background" så får du mange mønstre op som man kan bruge til baggrund på en hjemmeside og med lidt html kodning man få den til at gentage billedet.. så det ligner mønstr på et tapet eller gardiner. eller noget.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)