Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejd halvtid - lev fuldtid

Side 7 ud af 7 (69 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Der er masser af hjælp og støtte at få i f.eks. Væksthusene, som findes over hele landet. Her kan man få en rimelig basis uddannelse for få penge. Her skal man ikke spare. De iværksættere jeg er i kontakt med ser ikke systemet med de høje skatter som et problem. Det problem kommer lidt senere når man begynder at tjene penge, men så står der en hær af rådgivere klar med hjælp.

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20

Tak for dit gode og ærlige indlæg Kenneth.Ham Sokrates kan jeg godt lide.

Jeg fik faktisk smidt disse ideer om den sløve unge generation af iværksættere i hovedet. Nu har jeg altså kontakt til både din generation og den imellem, så har et rimeligt netværk. Jeg har fået ideerne smidt i hovedet mere end én gang, og nu ville jeg så teste dem på Amino.

Du kan godt kalde mig gammel, Kenneth, men sur er jeg aldrig. Jeg er en glad millionær, som har en tosset idé om at hjælpe andre.

Flemming

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:24

Hej Flemming

Nu tænker jeg ikke på hverken rådgivning eller uddannelse, men økonomisk støtte (som der engang var). Penge, som kan skubbe iværksætteren i gang og give ham en vis tryghed, selvom han har optaget et eller flere lån. En støtte, der mindsker risikoen for, at han skal leve af vand og brød resten af livet. At skatterne først bliver et problem, når man begynder at tjene penge, er vel en selvfølge. Og hvis det er rimeligt begrænset med indtjeningen de første år, er det endnu mere frustrerende, at man skal sætte så meget af til staten, når man har knoklet røven ud af bukserne, og de ikke engang vil belønne ens initiativ med lidt Iværksætter-støtte. Og hvis indtjeningen er meget begrænset i lang tid, så hjælper en hær af rådgivere vel næppe. Enten er der penge i kassen, eller også er der ikke.

PS! Ikke ment som en hård kritik af dit indlæg, men mere som en forståelse for de knapt så højtflyvende ambitioner her i Danmark.

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Behøver det ene at udelukke det andet?

Vi havde sidste år et overskud på 2 mill i vores konsulentvirksomhed, selvom vi var på ferie 5 uger i Californien og Las Vegas og jeg tog en coachuddannelse, der varede et år. Og året før var overskuddet  2,6 mill. Det år var vi 2 mdr. på ferie i Florida og jeg tog flere coachcertificeringer samme år. Min mand har en konsulentkontrakt på 20 timer ugl. i snit om året. I samme periode har han så fået tid til at lave flere lystfiskerfilm som er hans store passion og skabt sig et brand i den branche.

Jeg har besluttet mig for, at ville have mere tid til mit lille nye barnebarn, end jeg havde da min datter var lille og jeg havde lederjob samtidig med at jeg læste HD på universitet om aftenen. Det kostede mig en skillsmisse og var dyrekøbt erfaring/livsvisdom. I dag har jeg virksomhed sammen med min nye mand, som jeg har været sammen med i 10 år. Den stiftede jeg i 1998 og den har givet meget større frihed og fleksibilitet samt work/life balance.

Men det er jo svært at skelne mellem arbejde og fritid, når man beskæftiger sig med det man brænder for. Når jeg læser en bog, aviser eller går til foredrag, er det så arbejde eller fritid?

Jeg synes det er vigtigt, at den enkelte lytter til sit eget hjerte eller følger sin mavefornemmelse dvs gør det, der føles rigtigt, for at udleve sine drømme og livsværdier. Men det er jo altid spændende at høre om, hvordan andre lever og at lære af sine rollemodeller for at udvikle sine egne successtrategier.

God vind til jer alleWink

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 08:55

Jeg vil gerne trække mit mavesure indlæg fra tidligere i tråden i land. Jeg laver mine , personlige , bedømmelser på det miljø jeg selv kommer fra. Og der er ikke nogen der bare overvejer at bruge deres potentiale, da det jo er alt for nemt at slappe af i DK. Men derfor behøver det jo ikke at være sådan andre steder

Jeg undskylder at følelserne tog over.

God fornøjelse til alle , med de liv de vælger

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 09:25

movement:

God fornøjelse til alle , med de liv de vælger

Hej Movement

Det er dejligt, at opleve et menneske af kød og blod. Der også har format til, sige undskyld Smile 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:35

movement:

Jeg vil gerne trække mit mavesure indlæg fra tidligere i tråden i land.

Hej movement

Jeg har ikke registreret noget særlig surt indlæg fra dig. Du er helt blevet overskygget af en anden amino på det feldt.

Hvis jeg må starte dagen med en lille solstråle historie om de unge mennesker, der lever i komfort zonen. En 18 årig beder om mine kommentarer til sin nykøbte hjemmeside. Det er hans anden forretning! Han startede som 15 årig. Han har holdt foredrag for sine gymnasie klassekammerater om sine aktiviteter. De måbede da de jo alle havde spillet computerspil i deres fritid. Flot gået Magnus Høegh med www.Ecolight.dk og www.elbutik.dk

Kan I have en god dag alle sammen

Flemming

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 09:54

Tænk, at et menneske kun 18 efter at det blev født allerede er ejer af 2 forskellige forretninger. Smile Imponerende! Yes

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24

Elsebeth Fogh:

Behøver det ene at udelukke det andet?

Vi havde sidste år et overskud på 2 mill i vores konsulentvirksomhed, selvom vi var på ferie 5 uger i Californien og Las Vegas og jeg tog en coachuddannelse, der varede et år. Og året før var overskuddet  2,6 mill. Det år var vi 2 mdr. på ferie i Florida og jeg tog flere coachcertificeringer samme år. Min mand har en konsulentkontrakt på 20 timer ugl. i snit om året. I samme periode har han så fået tid til at lave flere lystfiskerfilm som er hans store passion og skabt sig et brand i den branche.

Flot Elsebeth at du tør stå frem og fortælle at du tjener mange penge. Det er lige til Jantetæskeren. Tror at mange måber over det du gør, og kan ikke fatte at det kan lade sig gøre. Du løfter dig mega højt over den danske middelmådighed. Håber at mange læser dit indlæg og lader sig inspirere.

Fortsat god gang i pengemaskinen og fornøjelserne.

Flemming

Side 7 ud af 7 (69 indlæg)