Hej Flemming
Jeg tror du og jeg ser verden med meget forskellige øjne. Faktum er ihvertfald at vi er fra meget forskellige generationer og derfor har vi sikkert også meget forskellige netværk. Mit postulat er, at dit syn og dit netværk giver et forkert billed af dagens iværksætter/erhvervsmand/erhvervskvinde.
Og for at være lidt fræk Flemming, kunne det så være netop dette der er grund i manglende tilslutning til millionær lærlingen? Det var lidt spøg til side, og dog...samtidig mener ligger du dit millionær lærling projekt op imod de 100000 aminoer der er registrerede....vi må nok se i øjenene, at kun en lille % del har set dit tilbud.
Når nu vi er ved amino, så mener jeg at 80 - 90 % har ild i røven som jeg. Ellers ville de ikke være på amino, ellers ville martin ikke have så mange besøgene til sine foredrag, til iværksættermesserne, til amino arrangementerne.
Jeg har ved hjælp af indlæg på amino startet en webshop ERFA gruppe hvor vi nu er 18 tilmeldte. De 16 mødes for 2 gang i Aalborg d. 6 November, og der er ingen der blot stiller op for at tjene en lille ekstra skilling. Dette er 100 % alene på baggrund af amino indlæg, ingen annoncering og ingen direkte kontakt til personer. Gruppen ville, (hvis jeg havde tid) være nødsaget til at dele sig i flere hvis jeg ønskede det. Simpelthen fordi, vi kunne blive alt for mange på ingen tid. Hvorfor? Fordi det eneste vi gør, er at vi hjælper hinanden til at blive bedre.
Baggrunden for der ikke er flere, har intet med iværksætterne, amino eller ungdommen at gøre. Det er ganske enkelt fordi jeg ikke har haft tid til at fortælle det til folk, annoncere eller endda smide en hjemmeside op.
I min "fritid" er jeg medlem af JCI Busines Sydvest her på vestkysten. JCI Danmark har over 1000 medlemmer, alle unge mennesker mellem 18 og 40 år, der alle har overskud til at hjælpe andre og give den ekstra gas. Mener faktisk kun det er 25 % der er selvstændige, de andre har bare ild i røven.
Men hvorfor er vi så ikke 10000? Jamen igen, vi forstår ikke at sælge organisationen og vi er ganske ukendte for det meste af Danmark.
Alt dette er jo ikke andres skyld....det er min og mine kollegaers skyld, hvordan kan jeg forvente at folk selv finder mig?`
Så nej Flemming, din provokation holder ikke, men det fik mig sgu op af stolen :)
Også er det tilladt at provokere tilbage: Hvordan faen kan du som en del af "Gamle sure mænd", sidder i Spanien og vurdere hvordan det står til i Danmark 
Mens du så sidder og tygger på den, kan jeg jo lige smide et citat efter dig:
”Vore dages ungdom elsker luksus. Den har dårlige manerer, foragter autoritet, har ingen respekt for ældre mennesker og snakker, når den skulle arbejde. De unge rejser sig ikke længere op, når ældre kommer ind i et værelse. Ungdommen modsiger sine forældre, skryder i selskaber, sluger desserten ved spisebordet, lægger benene over kors og tyranniserer lærerne.”
Sagt af Sokrates 400 år f.kr