Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejd halvtid - lev fuldtid

Side 6 ud af 7 (69 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror sgu' du er min nyeste bedste ven Flemming :-)

Mvh

Ohm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34

Ohm IT:

Jeg tror sgu' du er min nyeste bedste ven Flemming :-)

Mvh

Ohm

Tak Ohm

Gode venner kan man ikke få nok af, så det er hermed gengældt.

Hvis jeg så lige må føre tråden tilbage på sporet, så drejede det sig om at måske mindre end 5% af alle iværksættere (? postulat) er besat af tanken om, og har energien til at drive deres virksomhed mod store højder. Resten går og hygger sig med at tjene lidt lommepenge til overlevelse. Jeg var så naiv at tro det var lige omvendt. Man burde sende beskeden videre til Christiansborg.

Det må da også komme lidt bag på mange andre erhvervsfolk at det forholder sig sådan, eller er jeg den eneste naive?

Flemming

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 19:14

Forfatter:

Tak Ohm

Hvis jeg så lige må føre tråden tilbage på sporet, så drejede det sig om at måske mindre end 5% af alle iværksættere (? postulat) er besat af tanken om, og har energien til at drive deres virksomhed mod store højder. Resten går og hygger sig med at tjene lidt lommepenge til overlevelse. Jeg var så naiv at tro det var lige omvendt. Man burde sende beskeden videre til Christiansborg.

Det må da også komme lidt bag på mange andre erhvervsfolk at det forholder sig sådan, eller er jeg den eneste naive?

Flemming

Hej Igen..

Helt ærligt, troede da du kiggede statestikkerne. Ellers kan vi da lave en hurtig poll.. Hvor mange aminoer har overvejet at deres produkter skulle markedsføres i andre lande end DK, hvad med dig Flemming, har du overvejet at få din bog oversat til engelsk, fransk, tysk, spansk eller andre relevante sprog?  Vores såkaldte innovative evner ligger i ide' udviklingen, men vi er først ved at lære amerikanernes/ kinesernes måde i at skyde produkterne ud på verdensplan hvor de ikke arbejder så meget i kvaliteten af produkterne men mere at få varerne over disken..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34

Brian Knudsen:

Forfatter:

Tak Ohm

Flemming

Hej Igen..

Helt ærligt, troede da du kiggede statestikkerne. Ellers kan vi da lave en hurtig poll.. Hvor mange aminoer har overvejet at deres produkter skulle markedsføres i andre lande end DK, hvad med dig Flemming, har du overvejet at få din bog oversat til engelsk, fransk, tysk, spansk eller andre relevante sprog?  Vores såkaldte innovative evner ligger i ide' udviklingen, men vi er først ved at lære amerikanernes/ kinesernes måde i at skyde produkterne ud på verdensplan hvor de ikke arbejder så meget i kvaliteten af produkterne men mere at få varerne over disken..

Hej Brian

Igen tror jeg at det er de få som ønsker at eksportere deres varer. Der er rigtig mange magelige iværksættere. jeg siger ikke at det er forkert, men det er blot en konstatering.

Ja, min bog er oversat til tysk og snart til russisk. Mangler lige et forlag til at købe ideen. Arbejder på sagen, men de fleste forlag kun går i gang med meget kendte forfattere, der umiddelbart kan sælge 5.000 bøger. Jeg arbejder på sagen så en dag...

Flemming

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 19:48

Hej Igen..

Lyder kanont.. fatter bare stadigvæk ikke hvorfor i aminoer ikke er gået i samarbejde om det at publicere bøger, med dig, rosentand, thorborg, anette fra regnskabs skolen og så videre burde i have en bredde der kunne skabe omtale i resten af verdenen..

Hvis du render helt imod muren i Rusland kan du lige give mig et prej, har et par kontakter derovre som bør kunne hjælpe dig..

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:01

Hej

Nu er jeg ikke i målgruppen for  vejledning omkring hvordan man bliver rig, men jeg tror nu postulatet omkring de unges ugidelighed afhænger af øjnene der ser, og måske især i hvilke fora man befinder sig, - hvis det altså er her man henter sine observationer.

Jeg har prøvet at hjælpe et par unge igang her på Amino, - og det gider jeg så ikke mere. Omvendt må jeg også kigge indad, og mine egne voksne børn er også luddovne i forhold til min arbejdsuge. At ungerne tror pengene kommer med storken, bærer jeg skylden for. Mine børn har ikke manglet noget. På den anden side er pengene kun et værktøj for mig, - jeg henter ikke mit selvværd eller prestige herfra.

Så jeg nøjes med blot at konstatere som Forfatter, og måske er det bare den berømte generationskløft. Det skorter ihvertfald ikke på muligheder for at blive rig hvis det er det man ønsker, - med internettet har markedet jo aldrig været større end det er idag.

Jeg har stået bag produktionen af en musical i år, og her mangler til gengæld ingen gejst eller lyst til at knokle igennem blandt de unge mennesker. Så er jeg er alt i alt ganske fortrøstningsfuld omkring ungdommens potientiale.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:19

Forfatter:

Det må da også komme lidt bag på mange andre erhvervsfolk at det forholder sig sådan, eller er jeg

Undskyld mig Flemming, men nu sætter du godt nok mit pis i kog. Hele tråden virker for mig som en lidt mærkelig måde at forsøge at provokere og derved at sælge på. Hvis du seriøst mener overstående postulat, ja så er det da godt nok på tide du vender tilbage til Danmark, og oplever hvad der rent faktisk foregår, og hvordan masser af iværksættere kæmper og gør det godt... med store ambitioner.

Men lad mig lige hører hvordan du er kommet frem til den konklusion, det vil jeg da meget gerne hører mere om.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20

Boysen:

Forfatter:

Undskyld mig Flemming, men nu sætter du godt nok mit pis i kog. Hele tråden virker for mig som en lidt mærkelig måde at forsøge at provokere og derved at sælge på. Hvis du seriøst mener overstående postulat, ja så er det da godt nok på tide du vender tilbage til Danmark, og oplever hvad der rent faktisk foregår, og hvordan masser af iværksættere kæmper og gør det godt... med store ambitioner.

Men lad mig lige hører hvordan du er kommet frem til den konklusion, det vil jeg da meget gerne hører mere om.

hej Kenneth

Selvfølgelig provokerer jeg, ellers fik jeg jo ingen respons. Wink Prøv at læse de indlæg her på blokken, hvor mange mener som du? Når jeg bruger mit eget netværk og spørger dem så peger alt på, at der en kraftig trend mod det jeg postulerer. Det er nok mere end en trend. Vi kan da godt diskutere om procenten skal være 5% eller 20% for typer som dig, men det ligger nok i det område. Du tager selvfølgelig udgangspunkt i din omgangskreds, hvor man måske arbejder med opsmøjede ærmer, men mange ser noget helt andet.

Da jeg i sin tid søgte en millionærlærling, fik jeg én kvalificeret ansøger. Tilfældigt blandt 100.000 aminoer?

Det jeg vil med denne tråd er at få bekræftet mine formodninger, intet andet. Dit ene indlæg er da positivt, tak for det, men flytter ikke mange procenter.

Fortsat god vind med din forretning.

Flemming

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg læste i en gratis avis fornyelig en artikel skrevet af en mand (husker desværre ikke navnet), som kom med en lignende "påstand". At danske iværksættere manglede ambitioner og gåpåmod. Det var en 2-4 uger efter jeg selv havde skrevet et indlæg her på amino, som mange følte sig provokeret af. Mit indlæg - som naturligvis var generaliserende - gik dengang mest ud på, at jeg havde svært ved at forstå, at så mange iværksættere sparer selv dér, hvor de ikke burde spare, også selvom der i forvejen er tale om ret beskedne beløb i form af eksempelvis lidt salgsmateriale.

Men jeg må så til gengæld også sige, at når der ikke længere eksisterer Iværksætter-støtte af nogen art, så er det også forståeligt, hvis det virker temmelig uoverskueligt at føre de helt store ambitioner ud i livet. Ingen Iværksætter-støtte og høje skatter bevirker sikkert, at mange danske iværksættere vælger at starte små virksomheder op, som måske "bare" er ment som en fornuftig ekstraindtægt.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:01

Hej Flemming

Jeg tror du og jeg ser verden med meget forskellige øjne. Faktum er ihvertfald at vi er fra meget forskellige generationer og derfor har vi sikkert også meget forskellige netværk. Mit postulat er, at dit syn og dit netværk giver et forkert billed af dagens iværksætter/erhvervsmand/erhvervskvinde.

Og for at være lidt fræk Flemming, kunne det så være netop dette der er grund i manglende tilslutning til millionær lærlingen? Det var lidt spøg til side, og dog...samtidig mener ligger du dit millionær lærling projekt op imod de 100000 aminoer der er registrerede....vi må nok se i øjenene, at kun en lille % del har set dit tilbud.

Når nu vi er ved amino, så mener jeg at 80 - 90 % har ild i røven som jeg. Ellers ville de ikke være på amino, ellers ville martin ikke have så mange besøgene til sine foredrag, til iværksættermesserne, til amino arrangementerne.

Jeg har ved hjælp af indlæg på amino startet en webshop ERFA gruppe hvor vi nu er 18 tilmeldte. De 16 mødes for 2 gang i Aalborg d. 6 November, og der er ingen der blot stiller op for at tjene en lille ekstra skilling. Dette er 100 % alene på baggrund af amino indlæg, ingen annoncering og ingen direkte kontakt til personer. Gruppen ville, (hvis jeg havde tid) være nødsaget til at dele sig i flere hvis jeg ønskede det. Simpelthen fordi, vi kunne blive alt for mange på ingen tid. Hvorfor? Fordi det eneste vi gør, er at vi hjælper hinanden til at blive bedre.
Baggrunden for der ikke er flere, har intet med iværksætterne, amino eller ungdommen at gøre. Det er ganske enkelt fordi jeg ikke har haft tid til at fortælle det til folk, annoncere eller endda smide en hjemmeside op.

I min "fritid" er jeg medlem af JCI Busines Sydvest her på vestkysten. JCI Danmark har over 1000 medlemmer, alle unge mennesker mellem 18 og 40 år, der alle har overskud til at hjælpe andre og give den ekstra gas. Mener faktisk kun det er 25 % der er selvstændige, de andre har bare ild i røven.
Men hvorfor er vi så ikke 10000? Jamen igen, vi forstår ikke at sælge organisationen og vi er ganske ukendte for det meste af Danmark.

Alt dette er jo ikke andres skyld....det er min og mine kollegaers skyld, hvordan kan jeg forvente at folk selv finder mig?`

Så nej Flemming, din provokation holder ikke, men det fik mig sgu op af stolen :)

Også er det tilladt at provokere tilbage: Hvordan faen kan du som en del af "Gamle sure mænd", sidder i Spanien og vurdere hvordan det står til i Danmark Stick out tongue
Mens du så sidder og tygger på den, kan jeg jo lige smide et citat efter dig:

”Vore dages ungdom elsker luksus. Den har dårlige manerer, foragter autoritet, har ingen respekt for ældre mennesker og snakker, når den skulle arbejde. De unge rejser sig ikke længere op, når ældre kommer ind i et værelse. Ungdommen modsiger sine forældre, skryder i selskaber, sluger desserten ved spisebordet, lægger benene over kors og tyranniserer lærerne.”

Sagt af Sokrates 400 år f.kr

Side 6 ud af 7 (69 indlæg)