Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kickstart dit indre drive for resultater.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen.

Jeg kan måske hjælpe dig lidt på vej med dette indlæg.

Oplever du selv, som iværksættere, at du burde gøre mere for at få nye kunder, men det er sgu lidt svært at komme op i gear, så du udskyder opgaven til i morgen, da opgaven er ikke ligeså sjov som de andre opgaver ?

Eller måske handler det om bogføringensopgaven der ikke lige tænder dig, så den bliver udskudt til næste uge.

Har du nogensinde spekuleret over, hvordan du overkommer denne barrierer ?

Ud fra min egen lomme filosofi, så handler det om lavt selvdisciplin og drive for den enkelte opgave.

Iværksættere kan sagtens sammenlignes med en elite sportsudøver. Du skal præstere hver dag med høj selvdisciplin og drive for at skabe resulater.

For ikke at lave forklaringen til tung læsning, tager vi den korte version.

Graden af selvdisciplinen for at gennemføre den enkelte opgave, er afhængig af dit indre drive. Klik her for graf.

Jo større dit drive er, des mere selvdisciplinæret bliver du automatisk.

Dit indre drive, er dog styret af den glæde du får ved at udføre opgaven eller af den frygt du har for ikke at nå at udføre opgaven, feks. deadlines. Klik her for graf.

Dvs. at det er graden af glæden eller frygten der præger dit indre drive for at gennemføre opgaven.

Ens glæde eller frygt præges af, hvilket behovsmotiv du vælger at fokusere på. Klik her for behovsmotiverne. Jo større betydning motivet har for gennemførelsen af opgaven, des større glæde har du ved at gennemføre opgaven. Klik her for graf.

Men ligesom en elite sportsudøvre kan du præstere langt mere, end du selv tror. Min mor sagde altid, at jeg kan 10% mere, end jeg selv tror – hun har ret. Klik her for graf.

Dvs. ligesom en sportsudøver bruger en træner til at forbedre sin præstationsevner, så kan du muligvis også bruge en person, der kan hjælpe dig med at gennemføre opgaver, som du ikke lige tænder på.

Min lille konklusion.

Ud fra opgavens art skal du have identificeret det behovsmotive der skaber størst glæde/frygt ved gennemførelsen af opgaven. Fokusere hele tiden på dette, så det kickstarter dit drive, og du vil se, at din selvdisciplin bliver forstærket. Ydre faktore kan være med til at hæve dine præstationsevner betydeligt.

Jeg håber, at du fik en indsigt i, hvordan du kickstarter dit drive for at gennemfører de kedelige men vigtige opgaver.

/Glenn.

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 19:11

Supert indspark Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13

1000 tak Big Smile

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:37

Rigtig godt beskrevet Smile

Hos mig virker det at fjerne sedler og bunker - at starte fra en ende af og rydde op og færdiggøre. Hvis jeg lader ting ligge, så huserer de i baghovedet og giver stress og irritation. Så ud over at der ved nogle opgaver er et naturligt drive for at få dem lavet - så er det tanken om ro i sindet som er målet ved de ikke så sjove opgaver.

Er der opgaver man bare ikke kan holde ud - så må de ud af huset. Eksempelvis regnskabet Wink Ingen grund til at, det/eller andet, ødelægger ens gode humør og arbejdslyst!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23

Hæ hæ.. super fremgangs måde og tanke om ro i sindet som driv kraft. Yes

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)