Jeg står i den situation at jeg skal lukke mit firma som har eksisteret i to år uden at have givet overskud. Jeg har samtidig haft nattevagter 27 timer om ugen ved siden af. Nu er det sådan at jeg ikke holder til det mere. Og Overvejer at lukke firmaet sige jobbet med nattevagter op og søge andet arbejde, men hvordan så hvis jeg skal på dagpenge i mellemtiden? Hvad gør jeg rent praktisk og vil jeg få udbetalt dagpenge som om jeg havde fuld tid? Har aldrig været inde i det system før og er lidt bange for at det bliver rigtig besværligt. Sidst jeg havde almindeligt fuldtidsarbejde hvor jeg fik en ok løn sluttede i marts 2008, vil de kikke på dette også?
Håber virkelig der sidder nogle kloge hoveder der har forstand på den slags og kan hjælpe mig lidt på vej.
Trist at du må lukke dit firma. Mit råd er at du kontakter din A-kasse. De ved helt præcis hvad du kan gøre og hvor meget du kan få. Mener dog at du får 5 ugers karantæne, da du selv har sagt dit job op.
Det er også afgørende om du er deltids - eller fuldtidsforsikret.
Og så - som de andre skriver - er det vigtigt at du får en snak med din A-kasse.
Held og lykke med det - kan godt forstå du ikke kan holde til kombineret natarbejde og selvstændig samtidig. Tror ikke der er mange som ville kunne det ret længe af gangen
Tak for jeres svar. Jeg er fuldtidsforsikret hos Ase så må jo prøve at kontakte dem. Firmaet er klinik med alternativ behandling, men det er svært i disse krisetider :O(