Hej, jeg er igang med et lille projekt nu her. - og jeg mindes at have hørt en klog person, på et tidspunkt, nævne noget om, at flere trin er en "Dårlig" ting?.. og man mister direkte kunder på det...
Jeg tænker sådan lidt over, om jeg skal splitte min forholdsvis lange oprettelses formular op i 3 trin/steps. - Eller om det er mere brugervenligt, at lave det i ét step?
Personligt er jeg splittet, da en lang formular også kan virke skræmmende.. det kan flere trin dog også, da man aldrig ved, hvor meget der skal indtastes på næste trin.
Så hvad er "bedst".. 1 trin og du er færdig.. eller 3 små trin.. - og du er færdig..
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
Uden at gøre mig nogen illusioner om at være usability-ekspert, vil jeg til enhver tid foretrække at have et enkelt trin i oprettelsen frem for tre. Jo flere klik, der skal til, jo større risiko for frafald.
Hvis oprettelsesformulareren føles for lang, er det måske nærmere værd at overveje, om der måske er noget info, du kan undvære?
Uden at gøre mig nogen illusioner om at være usability-ekspert, vil jeg til enhver tid foretrække at have et enkelt trin i oprettelsen frem for tre. Jo flere klik, der skal til, jo større risiko for frafald.
Hvis oprettelsesformulareren føles for lang, er det måske nærmere værd at overveje, om der måske er noget info, du kan undvære?
Der er bestemt ingen info jeg kan undvære.. - det er meget skrabet i forvejen synes jeg..
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau