Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedens kommunikation med omverdenen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har her en sen aftentime studeret en hel del indlæg her i Amino.
Det er tankevækkende at konstatere følgende aktiviteter på disse emner:

Emne:                                            Indlæg:

1. Cafe                                          7.314

2. Salg marketing                           7.170     

3. On-line marketing                      7.521

4. NetWork Marketing                  3.214

Disse 4 emner er størst mål på indlæg pr. d.d. 

Når man så tænker på at der er en meget usmagelig sprogbrug på en hel del indlæg og at alle disse indlæg er fra "Iværksættere" og/eller virksomhedsledere der burde vide hvad virksomhedens kommunikation med omverden betyder for image - omverden er altså også i dette forum - tænk på hvor mange potentielle kunder du har i dette forum!
Der er mange forskellige udbud og efterspørgsler - fordi der er mange mennesker - ikke alle udbud og efterspørgsler tilfredsstiller dig og mig, men vi behøver ikke at bruge de knubbede -og andre ukvemsord, der burde være langt uden for dette lederskabs - og virksomhedsforum.

Jeg går ud fra at I som jeg mener vor markedsføring og virksomheds vision selv om der er andre der er af en anden opfattelse.
Må jeg bringe følgende i erindring:

Tonen i debatten er rar, hjælpsom og afslappet og det er fordi der kun er plads til positive folk. Så er du iværksætter, rådgiver eller blot nysgerrig, så er du mere end velkommen, så længe du kommer med en god ånd.

Hilsen og god arbejdslyst

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 09:07
Hej John.

Faldt lige over dit indlæg.

Det er forhåbentlig forkert opfattet af mig, men jeg synes at dit indlæg bærer præg af, at tonen alt for oftest er for hård i indlæggende.

Det er ikke mit indtryk.

Jeg har kun mødt flinke aminoer og gode råd/vejledninger. Det er klart, at når man poster indlæg, som har en vis interesse og måske en smule "kant", så kan det give anledning til lidt mere følelsesladet debat. Jeg vil ikke påstå, at tonen ikke kan blive lidt hård, men i de fleste seriøse indlæg der drejer sig om råd og vejledning, så oplever jeg kun engagement, iværksætterånd og hjælpsomhed.

Jeg har da oplevet, at mine kammerater, som jeg har anbefalet Amino til, er blevet hjulpet gratis med redesign af deres hjemmeside og andre ting.

Så indtil videre deler jeg ikke din holdning, hvis du mener at tonen generelt er for hård.

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 00:32
Kære Amino-partner.

Dette er også en sen nattetime 00:00

Jeg deler meget din opfattelse af dette forum. Vi er ikke ens og det er fint. Så kunne det jo være at der var en mulighed for at overleve - som art betragtet.

I en samtale tidligere på dagen fik jeg det indfald at   1). man skal tale venligt til alle   2).  man skal lade modparten ytre sig frit  3). hvis modparten udtaler sig ubehageligt, skal han have det at vide.

Jeg har kun fundet et enkelt svar der vendte tommelen nedad. Den vil jeg se bort fra og understrege at hele dette Amino-koncept er meget godt stillet an - det virker efter hensigten skulle jeg mene.

Med de mange uddannelser som danskerne er sammensat af - (og her tager vi indvandrerne med for de er velkomne med deres bidrag), så vil ordvalget inklusive fejl, uforståelige fagudtryk, og simpelt sprogbrug være af mindre betydning. Vi kan jo alligevel forstå hinanden tæt på 100%.
Mine kunder er for det meste sammensat af jyder og da jeg som sjællænder (og invandrer i 1963) gerne ville tilpasse mig, blev det med en jysk kone. Vi er stadig efter 31 års ægteskab os selv og jeg bliver aldrig rigtig jyde og min kære kone tænker og handler stadig som hun altid har gjort og det tog lang tid for familien at forstå min humor. Imidlertid er mine kunder så venlige ikke at mærke sig med noget (meget jysk adfærd). Der er aldrig problemer med kulturforskellighederne, - kun den refleks jeg selv skaber når jeg prøver mine indfald af på omgangskredsen (læs forsøgskaniner). Vi har alle brug for lidt friktion (venlig mobning) og hvad der ellers kan efterlade spor når vi atter er adskildt. Det er skævhederne (humor, gaver eller andet gimmick) der skaber de varrige forbindelser. Det må ikke blive kedeligt.

Det er også mit ønske at jeg her i debatten kan sætte et spor i form af idéskabelse, handelsrelationer eller hvem ved, et langvarrigt venskab.

Bedste hilsener, Bent Sørensen, A&B www.a-b.dk

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 10:31
Hej John

Jeg kom lige fordi din tråd og syntes også at jeg ville give mit besyv med.

Kommunikation er svært og har altid været det. Selv når man sidder overfor hinanden og har øjenkontakt kan kommunikation være svært og det bliver endnu sværere når man ikke kan se hinanden og kun har det skrevne ord. Folk bliver skilt og starter krige pga. dårlig/forkert kommunikation... Men er der en ting, som man aldrig vil kunne forhindre mennesker i, så er det at kommunikere...

At have et frirum, som Amino, hvor man kan lufte sine ideer og holdninger og hvor man kan sige tingene ligeud, er en gave, som vi skal værne om. Jeg har ofte fået gode råd og klap på skulderen til min butik, -og tænk.. det er af mennesker, som slet ikke kender mig ! Det er jeg meget imponeret over.. At der findes mennesker, som helt uselvisk, vil dele ud af deres visdom, så en ny (måske endda konkurrent) iværksætter kan komme bedst muligt fra start.

Når man vælger at "stikke næsen frem, så kan den jo få blå mærker" (hey, der var måske lige et nyt iværksætter citat :) ) og derfor tror jeg at nogle syntes at tonen er hård. Vi kender jo ikke hinanden og det er de færreste, som kan læse "mellem linierne" fra alle andre.. Jeg er da bestemt tilhænger af, at man altid prøver at være saglig og ikke fordømmende, -men da vi hver især har forskellige grænser for dette, så vil det være svært at ramme præcist hver gang.

Et eller andet sted, så syntes jeg at man skal læse alle indlæg i en positiv ånd og kommer der noget frem, som "plager" en (i tonen eller andet) - ja så spørg ind til det..

En rigtig god Søndag til alle  Og så lige et P.S. Bent.. Et fantastisk indlæg.. Godt skrevet !

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)