Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad syntes i ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra ishøj
Tilmeldt 10. Sep 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej amino'er :D

Jeg er ny til og lave logoer designs og ja bare tegninger. Har kun øvet mig i 2 måneder ca.

Men har lavet et billed med alt det jeg har prøvet at lave, ikke alt blev lige godt men er ny.

på billedet ser du: Et muligt banner (det grønne), en tegning (hovedet), Et design (gratishygge), Et design mere (det lyserøde), og et logo (musen)

Hvad syntes i om det jeg har lavet?

mvh Ina

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:13

Hej Ina,

Det ser rigtig godt ud. Jeg kan godt lide dit hovede. Hvilket program bruger du?

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra ishøj
Tilmeldt 10. Sep 09
Skrevet kl. 17:21

jeg bruger PaintNet.

Det er et rigtig godt program hvis man ikke vil give penge for photoshop. :)

Fra ishøj
Tilmeldt 10. Sep 09
Skrevet kl. 22:07

andre der vil ud med en mening? :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:47

Hej Ina,

Nu hvor du spørger, så går jeg ud fra at du godt vil have et ærligt svar (ikke i stil med et "ser min røv stor ud i disse?"-svar) Geeked.

Du har et stykke vej endnu, men det ser ud til at du har flair for det.
Men jeg vil så også sige at jeg har set grafiske layouts fra "professionelle" som er på samme niveau som det du har vist i denne tråd - og det er vel og mærke folk som tager penge for at det de laver.

Men blev ved med at øve dig. Og når man har flair og interesse for det man laver, så kan man komme langt - øvelse gør mester som man siger Smile.

Hvis du godt vil have et lidt kraftigere og mere professionelt program - som stadig er gratis - så prøv at tage et kig på The Gimp. Det er et program som indeholder rigtig mange funktioner og i det hele tagert ligner Adobe's Photoshop en hel del. Og så findes det til PC, Mac, Unix, SGI m.fl.

Og hvis du vil prøve kræfter med Adobe's programmer, så kan du faktisk hente gratis trial versioner på adobe.com. Det er fulde version men som kun fungerer i en periode. Men så kan du ihvertfald prøve at arbejde med dem, helt gratisk og lovligt, inden du beslutter dig for eventuelt at købe de rigtige versioner.

Hvis du skal til at arbejde mere professionelt med logodesign m.m., så vil jeg mene at du nok ikke kommer uden om, et stykke ude i fremtiden, at skulle ud og investere i minimum Photoshop - og smartest vil være at købe en collection-pakke med både Photoshop og Illustrator og f.eks. og InDesign alt efter om du også vil arbejde med layouts. Disse collection-pakker er nemlig en del billigere end at købe programmerne hver for sig.

Men indtil videre, så klø på og øv dig. Prøv også at finde inspiration i hvordan andre opbygger deres logoer/designs og arbejd hen imod at få din egen stil.

/Jesper

Fra ishøj
Tilmeldt 10. Sep 09
Skrevet kl. 23:12

mange tak for svaret. :)

Jeg har prøvet at arbejde med gimp men det kræver man kan finde ud af det :) og det har jeg lidt svært ved. Men det kan være jeg skal sætte mig ned og bruge et par timer på det alligevel.

Mange tak for de gode råd, det er noget jeg vil tage til mig :)

Fra N/A
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:17

Vil man opnå resultater kræver det man går ind i det med fuld fokus - Så overvej Gimp en gang til og gå aldrig tilbage til PaintNet hvis du brænder for design :)

Når du så kender til Gimp's funktioner, kan du som tidligere nævnt hente gratis trial af Photoshop. Det er guld værd ;)

Fra Stouby, Vejle
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 23:23

Jeg har fundet en del hjælp til gimp på youtube - mange godt nok på engelsk, men da det er videoer, kan man ofte blot følge, hvad speekeren gør :) søg: "gimp tutorial"

synes du er godt på vej - bliv bare ved med at øve

Fra ishøj
Tilmeldt 10. Sep 09
Skrevet kl. 23:58

mange tak for jeres svar. Tror jeg vil kigge lidt på gimp imorgen.

jeg kontakter jer hvis jeg har spørgsmål angående gimp igen. :)

Fra ishøj
Tilmeldt 10. Sep 09
Skrevet kl. 14:20

Nu har jeg så downloadet en trail af photoshop..

Her er lidt nye logoer jeg har leget lidt med :)

hvis i vil bruge nogen af dem så skriv endelig en PM.

Hvad syntes i ?

Mvh Ina

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)