Hej Ina,
Nu hvor du spørger, så går jeg ud fra at du godt vil have et ærligt svar (ikke i stil med et "ser min røv stor ud i disse?"-svar)
.
Du har et stykke vej endnu, men det ser ud til at du har flair for det.
Men jeg vil så også sige at jeg har set grafiske layouts fra "professionelle" som er på samme niveau som det du har vist i denne tråd - og det er vel og mærke folk som tager penge for at det de laver.
Men blev ved med at øve dig. Og når man har flair og interesse for det man laver, så kan man komme langt - øvelse gør mester som man siger
.
Hvis du godt vil have et lidt kraftigere og mere professionelt program - som stadig er gratis - så prøv at tage et kig på The Gimp. Det er et program som indeholder rigtig mange funktioner og i det hele tagert ligner Adobe's Photoshop en hel del. Og så findes det til PC, Mac, Unix, SGI m.fl.
Og hvis du vil prøve kræfter med Adobe's programmer, så kan du faktisk hente gratis trial versioner på adobe.com. Det er fulde version men som kun fungerer i en periode. Men så kan du ihvertfald prøve at arbejde med dem, helt gratisk og lovligt, inden du beslutter dig for eventuelt at købe de rigtige versioner.
Hvis du skal til at arbejde mere professionelt med logodesign m.m., så vil jeg mene at du nok ikke kommer uden om, et stykke ude i fremtiden, at skulle ud og investere i minimum Photoshop - og smartest vil være at købe en collection-pakke med både Photoshop og Illustrator og f.eks. og InDesign alt efter om du også vil arbejde med layouts. Disse collection-pakker er nemlig en del billigere end at købe programmerne hver for sig.
Men indtil videre, så klø på og øv dig. Prøv også at finde inspiration i hvordan andre opbygger deres logoer/designs og arbejd hen imod at få din egen stil.
/Jesper