Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så kom jeg sgu' i Dmoz

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 03:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lykkedes det mig at komme i Dmoz - blot 2mdr efter ansøgningen. Skønt! Nu er jeg spændt på at se, om det kan ses på mine rankings i google.

Dmoz er  - så vidt jeg er informeret - det mest attraktive linkkatalog. Omvendt har jeg også hørt meget kritik af dette katalog igennem det sidste års tid. Hvad er jeres erfaringer med Dmoz? Har I kunnet mærke en tydelig fremgang i søgemaskinerne efter at blive optaget?

Joomla tutorials i Dmoz

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:21
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 05:22

Hej Rasmus,

Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at vide hvor vigtig DMOZ virkelig er. 

Hvis du høre noget må du gerne lige post det.

Mvh

Peter

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 05:31

Fashion-Seller:

Lucky you... Hvordan kom du i så hurtigt? Vi har ventet i 6 mdr uden succes :S

Jeg vælger at tro at det er fordi jeg har lavet et site med godt indhold..... For ellers aner jeg det virkeligt ikke Smile

Er der mon nogen af de hardcore søgemaskineeksperter herinde, der har lavet nogle test på betydning af optagelsen i Dmoz?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 07:00

Rasmus Hoeks:

Er der mon nogen af de hardcore søgemaskineeksperter herinde, der har lavet nogle test på betydning af optagelsen i Dmoz?

Det er en test, som er svær at planlægge, da Dmoz som bekendt er rasende langsomme til at optage sider - hvis de overhovedet gør det.

Og stort tillykke med, at du blev optaget så hurtigt. Du må være heldig, at der er en aktiv redaktør i din kategori.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:49

Jeg mener også jeg blev optaget ret hurtigt. Jeg er ikke klar over hvilken betydning det har det har for min rankings i google.

Men hvis jeg ser på links fra DMOZ er det ikke specielt mange . .  hvis det har noget at sige. . . 

Men jeg vil også gerne lige høre med Big Smile

Med venlig hilsen Christina

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:00

Rasmus Hoeks:

Så lykkedes det mig at komme i Dmoz - blot 2mdr efter ansøgningen. Skønt! Nu er jeg spændt på at se, om det kan ses på mine rankings i google.

Dmoz er  - så vidt jeg er informeret - det mest attraktive linkkatalog. Omvendt har jeg også hørt meget kritik af dette katalog igennem det sidste års tid. Hvad er jeres erfaringer med Dmoz? Har I kunnet mærke en tydelig fremgang i søgemaskinerne efter at blive optaget?

Hej Rasmus

Tillykke med listingen i DMOZ! 

Jeg tør ikke svare på hvor meget det betyder for dine rankings. De sites som jeg har i DMOZ ranker alle godt, men det er umuligt at sige hvad der skyldes hvad. På det tidspunkt hvor et site er godt nok til at have en chance i DMOZ er det typisk også så godt at man løbende får andre kvalitetslinks ind til sådan et site. Derfor bliver billedet mudret. 

Oveni kommer at der er en eller anden forsinkelse mellem linkbuilding og ranking effekt, som også gør det umuligt at sige noget DMOZ effekten. Samme gælder for det faktum at Google tilsyneladende løbende giver mere trust til et website efterhånden som tiden går.

Så det er svært at teste den effekt uden at lave en grundig og tidskrævende opstilling med kontrolgruppe og det hele.

DMOZ er dog et fedt site at være nævnt på, da det hænder at der falder lidt gratis links af til dig, når du er listet der. Samme som på wikipedia og hvis du ligger i top 5 på en vigtig søgning i Google: Der er en chance for at nogen tager dit link med når de skriver en oversigt over et emne osv. 

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 26. Sep 09
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 10:09

Peter Skouhus:

Hej Rasmus,

Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at vide hvor vigtig DMOZ virkelig er. 

Hvis du høre noget må du gerne lige post det.

Mvh

Peter

Bare det faktum at Google linker direkte til Dmoz i deres i bunden af deres manuelt søgbare indeks siger en del.

http://www.google.dk/dirhp?hl=da&tab=wd

Ud over det har jeg fået den forståelse at vigtigheden i Dmoz ligger i at virkelig mange sites inklusiv søgemaskiner, delvist henter deres informationer fra Dmoz. Dette betyder at du med en registrering på Dmoz automatisk kommer ind mange andre steder.

Tror ikke selve linket fra Dmoz har super stor værdi, men de ting der følger med burde have en effekt.

Jeg er ikke ekspert så skal ikke kunne sige det, dette er bare hvad jeg har forstået og kunne læse mig til.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 16:24

Tusind tak for jeres svar.

Det lader til, at det er ret svært at teste, præcist hvor meget Dmoz betyder for ens ranking i google. Jeg må jo bare vente og se :)

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 21:10

Skal man have pagerank i forvejen for at blive optaget på DMOZ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)