Så lykkedes det mig at komme i Dmoz - blot 2mdr efter ansøgningen. Skønt! Nu er jeg spændt på at se, om det kan ses på mine rankings i google.
Dmoz er - så vidt jeg er informeret - det mest attraktive linkkatalog. Omvendt har jeg også hørt meget kritik af dette katalog igennem det sidste års tid. Hvad er jeres erfaringer med Dmoz? Har I kunnet mærke en tydelig fremgang i søgemaskinerne efter at blive optaget?
Hej Rasmus
Tillykke med listingen i DMOZ!
Jeg tør ikke svare på hvor meget det betyder for dine rankings. De sites som jeg har i DMOZ ranker alle godt, men det er umuligt at sige hvad der skyldes hvad. På det tidspunkt hvor et site er godt nok til at have en chance i DMOZ er det typisk også så godt at man løbende får andre kvalitetslinks ind til sådan et site. Derfor bliver billedet mudret.
Oveni kommer at der er en eller anden forsinkelse mellem linkbuilding og ranking effekt, som også gør det umuligt at sige noget DMOZ effekten. Samme gælder for det faktum at Google tilsyneladende løbende giver mere trust til et website efterhånden som tiden går.
Så det er svært at teste den effekt uden at lave en grundig og tidskrævende opstilling med kontrolgruppe og det hele.
DMOZ er dog et fedt site at være nævnt på, da det hænder at der falder lidt gratis links af til dig, når du er listet der. Samme som på wikipedia og hvis du ligger i top 5 på en vigtig søgning i Google: Der er en chance for at nogen tager dit link med når de skriver en oversigt over et emne osv.
Mvh Anders