Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TUSIND TAK !, og en webshop til feedback...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Dronningmølle
Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle Amino'er

Tusind tak for den meget store hjælp det har været at følge debatten her på Amino i hele processen med at starte en webshop. Som absolut ny i den genre, har det været uvuderligt at kunne lære af andres erfaringer, og få en masse gode tips.

Resultatet kan ses her: www.ameliah.dk

Det er min datters webshop, men det er primært mig, med lidt hjælp fra en dygtig ekspert, der har opbygget shoppen på en Dandomain løsning. Giv gerne jeres mening til kende, vi har netop åbnet shoppen idag..

På forhånd tak

Kasper Bregenborg

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 01:01

Der er et problem med produktmenuen i Mozilla:

0

Ellers ser det meget godt ud! :)

Fra Dronningmølle
Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:55

Tak ChrisX

Jeg vil kigge på det med overlapningen...

Vi synes selvfølgelig også selv at det ser godt ud, men yderligere kommentarer er meget velkomne.

//Kasper

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 10:23

Kasper Bregenborg:

Det er min datters webshop, men det er primært mig, med lidt hjælp fra en dygtig ekspert, der har opbygget shoppen på en Dandomain løsning. Giv gerne jeres mening til kende, vi har netop åbnet shoppen idag..

Fin butik I har fået lavet i DanDomain, dog er jeg er lidt i tvivl om begrebet "ekspert" da der er nogle basale mangler Wink

Jeg tager tingene her som jeg falder over dem... Bliver nok lidt rodet...

Synes ikke baggrunden passer så godt til resten af designet. Virker meget som to forskellige stilarter.

Topbanneret er alt for højt. Der bliver brugt alt for meget plads på jeres logo - I er her for at sælge produkter.

Produkter på forsiden, man kan ikke klikke på det banner der står og skifter.

Venstrejuster teksten på forsiden, det nedsætter løsbarheden markant. Prøv evt. selv at lave en test om hvor længe du er læse de to udgaver.

Man kan ikke klikke her for at tilmelde sig nyhedsbrevet. Og det gør folk heller ikke. Få dem opfordret direkte til at taste deres e-mail ind.

Jeres inkøbskurv falder sammen med resten af designet. Prøv at få den til at skille sig ud. F.eks. mørkegrøn og sæt en "bestil" knap på den, så folk kan finde ud af hvordan de kommer videre. Lige nu kan man kun trykke på overskiften, som man ikke engang kan se er et link.

Få lavet nogle købsknapper der passer til designet

Mangler en info knap så folk kan se de kan læse mere om produktet

Gør det tydligere at der er flere sider http://www.ameliah.dk/shop/kropsolier-17c1.html 1, 2 er meget småt.

På varekort, venstre juster overskrifter.

Få lavet nogle ordentlig mellemsider, til kategori-siderne f.eks. http://www.ameliah.dk/shop/ansigtspleje-2s.html. Lav en liste over kategorier, kan hentes med en variable.

Få styr på topmenuen (forside, kontakt, om os osv.) på disse mellemsider. Den bliver forbred fordi links bliver bold. 

Sæt forside linket til at linke direkte til rod af dit site http://www.ameliah.dk/ (seo-værdi) gøres ved at sætte target til _self

Få lavet titler på forsiden og undersider. De overordnet sættes under "sprog"

Fjern "slet alt" i kurven. Ingen bruger den - kun ved en fejl og der forsvinder kunden.

Dine undersider springer meget i designet, nogle er meget små tekst nogle store, nogle venstre justeret andet centreret osv. Få ryddet op i det, det ligner noget juks. Og så lavet alle dine sider via "egne sider" der er har mest kontrol over dem. Dette gælder også vilkår

Kontakt formuluar under kontakt

Søgefunktion mangler

Google analytics er ikke sat op. Webmaster værktøj nok heller ikke.

"Yderligere information" på varekortet er en h1, fjern den da det ikke er vigtige søgeord der står i denne. Eller skal du i hvertfald lave den om til "Yderligere information om [[ProductName]]"

Fjern valideret på at navn skal være i to ord, nogle skriver kun fornavn.

Tager du seriøst ed Giro? Hvis ja, så sæt den i hvertfald som betalingsmulighed 2 og sæt Kreditkort som standard.

Hvorfor kan man ikke klikke på CO2 neutralt website? Skal man ikke gå til et slags certificat på deres hjemmeside?

Der var det jeg lige faldt over. Jeg vil slutteligt lige smidt et par links til løsninger jeg synes fungerer rigtig godt og hvor I måske kan finde lidt inspiration til at få løsningen til at virke lidt mere gennemført:

• Skagen-Ure.dk - sælger herreure og dameure fra Skagen Designs
  • E-værktøj.dk - nok Danmarks største udvalg af værktøj
  • DanDomain webshop referencer - her kan du finde endnu flere butikker bygget på DanDomain

Forsat god weekend.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Stouby, Vejle
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 09:47

Hej

Jeg følger lige denne tråd, da Kristian kommer med mange råd, som jeg også godt kan bruge på www.aaplus.dk :)

Men jeg er meget usikker på denne: "Sæt forside linket til at linke direkte til rod af dit site http://www.ameliah.dk/ (seo-værdi) gøres ved at sætte target til _self"

- kan du forklare nærmere? Jeg har forsøgt at følge Thomas Rosenstands "opskrift" på "interne links til din forside" i SeoTurning - men dette resulterer konsekvent i, at  menupunktet forside ikke virker (roden som ses nederst i venstre hjørne ændres fint)

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 10:00

Beck:

Hej

Jeg følger lige denne tråd, da Kristian kommer med mange råd, som jeg også godt kan bruge på www.aaplus.dk :)

Men jeg er meget usikker på denne: "Sæt forside linket til at linke direkte til rod af dit site http://www.ameliah.dk/ (seo-værdi) gøres ved at sætte target til _self"

- kan du forklare nærmere? Jeg har forsøgt at følge Thomas Rosenstands "opskrift" på "interne links til din forside" i SeoTurning - men dette resulterer konsekvent i, at  menupunktet forside ikke virker (roden som ses nederst i venstre hjørne ændres fint)

Hej Beck,

Det burde fungere med _self, jeg ved ikke lige hvordan Thomas guider til det. Men det du skal huske er at bibeholde din gamle forside, som blot skal deaktiveres for B2C og B2B, samt så lave et nyt link der linker direkte til din url med _self som target.

Smid mig evt. en e-mail med adgang til din shop, så skal jeg nok fikse det.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)