Jeg har et en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg tjener penge ved serviceydelser igennem en hjemmeside. Jeg vil så igennem der investere i fast ejendom og udleje det. I fremtiden kunne jeg godt tænke mig at virksomheden bliver delt op i 2 aps med holding, men er det muligt når man ligger både fast ejendom og indtjening via hjemmeside under samme firma?
Mvh.
Christian
Fodboldtræner: Fodbold øvelser til den daglige fodboldtræning
Det kræver jo først og fremmest at du omdanner virksomheden til selskab. Når det så er sket kan du etablere et holdingselskab ved skattefri anpartsombytning og det er så et temperamentsspørgsmål om ejendomsinvesteringerne skal ske i holdingselskabet eller i et nyt søsterselskab til dit driftsselskab. Hvad du gør i forhold til din hjemmeside er uden betydning sålænge der angives de rette firmanavne på de to aktiviteter.
men er det muligt når man ligger både fast ejendom og indtjening via hjemmeside under samme firma?
Ja da, Du kan til sin sin splitte dine to aktiviteter op i 2 og sende dem ned i hvert sit ApS. Når du kommer så langt så tag fat i en rådgiver (revisor) og få ham til at hjælpe dig med den manøvre......
Så det du siger henrik, er at jeg godt kan købe lejligheder ind i mit enkeltmandsvirksomhed, og så engang næste år lave 2 aps, og så splitte enkeltmandsvirksomheden op i 2 forskellige aps'er. om det så er med 1 holding og 2 aps eller 2 aps hvor det ene er et holding ved jeg ikke endnu, skal jeg finde ud af først.???
Christian
Fodboldtræner: Fodbold øvelser til den daglige fodboldtræning
Jeg er sådan set på linie med Bent i hvordan det teknisk skal/kan ske når du splitter dine aktiviteter fra enkeltmandsfirmaet ud på flere selskaber. Der er således intet der forhindrer, at du har flere forskellige aktiviteter i dit enkeltmandsfirma som sidenhen splittes op i flere selskaber. Hvordan det praktisk skal gøres - da tat fat i en revisor.