Nogen gange skal man kaste ideerne på bordet - især når man ikke kan finde pengene til det - og gerne ser lidt sparring... Jeg har i 5-6 år lavet et bjerg af avisannoncer, reklamer, specialaviser, flyers, websites, databaser m.m. og har det egentlig godt med det. Jeg er også lidt af en ørn til telemarketing når jeg ellers graver de rigtige spørgerammer frem...
Men jeg har i længere tid gået og luret på at starte en ugeavis op i Roskilde eller på Sydkysten (Greve, Solrød, Karlslunde) da der i begge områder er monopol. Når jeg kigger på aviserne kan jeg for begges vedkommende sige:
- At de er særdeles veletablerede
- Er økonomiske meget stærke
- Har et godt sælgerkorps
- Er konservative (design) og rettet mod folk +40
- De har monopol og er dyre
Det jeg havde i tankerne var at samle et 3-4 mands hold som skulle kunne:
Skrive, sælge og producere en 16-24 siders ugeavis hver uge i et farverigt og underholdende design - Lidt a´la "Ekstrabladet møder FHM og Alt for Damerne i lokalområdet en gang om ugen."
Det specielle ved avisen skulle være ungdommelighed/friskhed og at alle sider er i farver samt det at den mindste annonce er en kvart side.
Jeg har selv lidt knowhow inden for ejendomsmæglerbranchen og har nok allerede nu et par stykker der ville sige ja til at lave nogen halvårskontrakter - men ellers har jeg ingen kontakter.
Er der andre end mig der har en avisudgiver i maven? Skulle vi banke et ApS eller a/s ned - hvor vi har skudt hver et stort driftsbeløb ind (125.000 eller deromkring)? Kapitalbehovet er størst de første 6 måneder ind til annoncetegningen for alvor kører... (Jeg anslår at vi skal bruge 400-600.00 som driftiskapital det første halvår)
Jeg har ikke selv for mange aktiver men har dog et lokale hvor vi kunne starte i det små... Jeg har også kig på en enkelt medarbejder eller 2 som kunne være de rigtige. Teknisk set har jeg rimeligt forudsætningerne for at sætte produktionen i gang. Ligeledes har jeg et godt overblik over distributionsmuligheder og jeg har også et fantastisk godt og billigt avistrykkeri.
Jeg er klar over at ovenstående ikke er et "beslutningsgrundlag" men jeg hører gerne fra andre der kan se mulighederne i at lave et firma som kan kaste en masse andet af sig...(Reklamerelaterede ydelser)
Men ellers var det såmænd bare en ide... |
Hej Karsten
Jeg har sendt en mail til dig ;)
Med venlig hilsen
Morten Hansen