Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte en ungdommelig ugeavis... (Sydkysten eller Roskilde)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen gange skal man kaste ideerne på bordet - især når man ikke kan finde pengene til det - og gerne ser lidt sparring...

Jeg har i 5-6 år lavet et bjerg af avisannoncer, reklamer, specialaviser, flyers, websites, databaser m.m. og har det egentlig godt med det. Jeg er også lidt af en ørn til telemarketing når jeg ellers graver de rigtige spørgerammer frem...

Men jeg har i længere tid gået og luret på at starte en ugeavis op i Roskilde eller på Sydkysten (Greve, Solrød, Karlslunde) da der i begge områder er monopol. Når jeg kigger på aviserne kan jeg for begges vedkommende sige:

- At de er særdeles veletablerede
- Er økonomiske meget stærke
- Har et godt sælgerkorps
- Er konservative (design) og rettet mod folk +40
- De har monopol og er dyre

Det jeg havde i tankerne var at samle et 3-4 mands hold som skulle kunne:
Skrive, sælge og producere en 16-24 siders ugeavis hver uge i et farverigt og underholdende design - Lidt a´la "Ekstrabladet møder FHM og Alt for Damerne i lokalområdet en gang om ugen."

Det specielle ved avisen skulle være ungdommelighed/friskhed og at alle sider er i farver samt det at den mindste annonce er en kvart side.

Jeg har selv lidt knowhow inden for ejendomsmæglerbranchen og har nok allerede nu et par stykker der ville sige ja til at lave nogen halvårskontrakter - men ellers har jeg ingen kontakter.

Er der andre end mig der har en avisudgiver i maven? Skulle vi banke et ApS eller a/s ned - hvor vi har skudt hver et stort driftsbeløb ind (125.000 eller deromkring)? Kapitalbehovet er størst de første 6 måneder ind til annoncetegningen for alvor kører... (Jeg anslår at vi skal bruge 400-600.00 som driftiskapital det første halvår)

Jeg har ikke selv for mange aktiver men har dog et lokale hvor vi kunne starte i det små... Jeg har også kig på en enkelt medarbejder eller 2 som kunne være de rigtige. Teknisk set har jeg rimeligt forudsætningerne for at sætte produktionen i gang. Ligeledes har jeg et godt overblik over distributionsmuligheder og jeg har også et fantastisk godt og billigt avistrykkeri.

Jeg er klar over at ovenstående ikke er et "beslutningsgrundlag" men jeg hører gerne fra andre der kan se mulighederne i at lave et firma som kan kaste en masse andet af sig...(Reklamerelaterede ydelser)

Men ellers var det såmænd bare en ide...
Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 01:25

Hej Karsten

Jeg har sendt en mail til dig ;)

Med venlig hilsen
Morten Hansen
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:18
Kære navne-broder :-)

Det lyder som et spændende projekt du har gang i.

Du skriver ikke helt hvilken aldersgruppe du vil henvende dig til, men hvis det er helt unge, læser de så husstandsomdelte aviser?

Måske ville det være billigere/nemmere at nå målgruppen hvis avisen blev lagt ud til skoler og uddannelsesinstitutioner istedet for at skyde med spredehagl?

Blot en ide - til en ellers i forvejen spændende ide

mvh Carsten
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Skrevet kl. 08:26

Hej Carsten (Kønt navn ikke)

Min umiddelbare målgruppe ligger aldersmæssigt  fra en 20-45 årog du har fuldstændig ret - de helt unge læser ikke ugeaviser...

Jeg har såmænd også kigget lidt på "gratisavisuddelingskonceptet" og det er med i mine overvejelser.

Karsten
Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 08:33

Hej Karsten (og Carsten ;o)

Med den målgruppe kunne det måske være en iden at lave avisen digital istedet - vil også spare en del udgifter til trykkeri etc, samt man vil komme langt bredere ud (hvis man vil det på sigt - altså lave en avis der dækker de forskellige regioner - lidt ligsom TV2 ;o)

Jeg tror at internettet er så langt fremme i denne målgruppe, at det vil tiltrække flere brugere - ydermere har de adgang hvor som helst - bare der er en internetopkobling (mere eller mindre overalt idag)

Hvad siger I?

Rasmus
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:39
Hej huus,

Jeg må sgu indrømme at jeg, selvom jeg nok er det man kan betegne som en IT nørd, er utrolig glad for gratisaviserne!

Jeg har også et stort forbrug af digitale nyheder, men jeg sgu ikke rigtig slippe de gammeldags papir-aviser...

/Carsten
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:49
Jeg tror en digital avis skulle være et sideløbende tilbud, som også kunne være utrolig vigitig. Som huus er inde på er den målgruppe forholds godt etabeleret på IT området, og derfor tror jeg mange ville synes det var spændende hvis man kunne logge ind og læse sin avis over alt, og når man så var hjemme kunne mna tage papirudgaven istedet.
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Skrevet kl. 09:03

I har fuldstændig ret - nettet er en vigtig faktor i denne sammenhæng - og jeg tror på en stor synergieffekt de to medier imellem.

Nu har jeg af gode grunde ikke kastet alle detaljer på bordet - men jeg kan dog afsløre at jeg har et lille databbasesystem som både kan publicere til avis som til nettet...

Hvis der er nogen herinde der har bureauerfaring eller ugeaviserfaring hører jeg gerne fra jer.

(Utrolig fedt så hurtig respons man får herinde)

Karsten

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 12:42
Hej Karsten,

Jeg synes det er en rigtig god idé, der er stadig masser af plads til innovation på gratisavis/ugeavis området.

Før du får startet projektet op kunne det måske endda være en idé at bearbejde konceptet så det er nemt at sprede sig til flere områder, med lokalaviser og/eller lokalredaktioneri flere områder af landet. Søndagsavisen kunne også godt trænge til lidt konkurrence

Den største ulempe ved at digitalisere avisen er at det bliver sværere at garantere reklamerne bliver set på samme måde. Flere store medier såsom eWeek bruger et system der hedder Zinio til denne proces. Den umiddelbare fordel er at det samme råmateriale der bliver sendt til trykken også bliver sendt til digitaliseringsprocessen, så avisen ser ens ud både i papirudgave og online - helt ned til reklamerne og sidebladring. Den store ulempe med Zinio systemet er at brugerne skal installere et separat program for at kunne læse avisen, det må kunne gøres bedre!
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)