Hej Kristoffer.
Spørgsmål 1:
Du skal tænke på det er jo ikke "bare" en telefon. Det er faktisk en bærbar computer du render rundt med. Batteri levetiden afhænger selvfølgelig af hvor meget du bruger den, men jeg vil sige med moderat brug kan den max holde 2 dage. Men igen, hvem i dagens danmark sætter ikke deres telefon til at lade når de går i seng? Det er vel efterhånden vane. :-)
Spørgsmål 2:
Af dem jeg kender der har iPhone, så er kun 1 af dem, som har oplevet problemer med smadret skærm. Skærmen blev smadret ved at den lå på taget af en bil og faldte ned. Ja meget klassisk scenarie.
Spørgsmål 3:
Jeg har selv købt min iPhone hos 3 og jeg må sige, HOLD KÆFT det sejler for dem derinde. Min historie. Bestiller engang i starten af september min iPhone 3GS samme tid som en af mine gode venner. Den eneste forskel er, at jeg skal forlænge mit abonnement, hvorimod min ven er ny kunde. Jeg bestiller en halv time før ham. Fint nok, der går en rum tid, hvor man på deres website undervejs kan se hvad status er på leveringer af iPhones.
Der kom da leverancer stort set hver dag. Jeg modtager ikke min iPhone, da der sikkert er mange i kø. MEN, min ven modtager så sin iPhone før mig, hvilket jeg da finder lidt mærkeligt, da jeg har bestilt før ham. Jeg ringer selvfølgelig ind til 3 for at høre hvordan det kan ske og får da afvide, at de taster ordrene ind manuelt(?!). Jeg accepterer det og venter stadig på min iPhone. Der går 2 dage mere, hvor de stadig får leverancer. Jeg beslutter mig at ringe ind for at høre hvor min bliver af. De siger at de sender den dagen efter og jeg kan forvente den indenfor 2-3 hverdage.
Jeg henter da min iPhone i en døgnboks, kommer hjem, pakker den ud. Det er så en iPhone 3G 8 GB har sendt mig - altså ikke den rigtige!!
Lidt halv sur ringer jeg ind og forklare dem situationen. Jeg skal da sende den telefon tilbage, før jeg kan modtage den rigtige. Fint nok, fejl kan jo ske. Jeg sender telefonen ind og venter 1 uge mere på min nye iPhone. Der sker INTET. Jeg ringer ind til dem igen for at høre hvor den bliver af og de siger at de nok skal sende den rigtige til mig hurtigst muligt. Jeg venter 2 dage mere og hører status og siger jeg stadig intet har modtaget. De lover igen at sende en telefon. Efter 2 dage modtager jeg så telefonen. Jeg er glad og kan nu endelig komme igang.
Der går en dag mere og det ringer på døren, hvor postmanden står med en pakke. Jeg tager imod og undre mig over hvorfor jeg har modtaget en pakke fra 3 igen. Det viser sig så at være endnu en iPhone 3GS 16 GB!!! Hvordan man som webshop kan sende to telefoner ud, fatter jeg ikke helt, men det virker i hvert fald meget uprofessionelt og da jeg talte med kundeservice igen, gav hun mig ret i det sejlede fuldstændig derinde.
I alt måtte jeg altså bruge flere timer på at vente på at komme igennem til kunde service og bruge tid på at sende telefonerne tilbage. 3 har ikke givet mig nogen kompensation for de her fejl og de valgte også lige at faktuererer mig for at have brugt min første iPhone. Jeg havde dog aldrig haft den iPhone ude af æsken, da jeg jo ikke skulle bruge den?? Måtte da igen ringe ind til dem.
Når det er sagt, så er jeg dog godt "ok" tilfreds med 3 mht. deres dækning mm., men det her har været et solidt hak i tuden på en ellers tilfreds kunde.
Til sidst: iPhone er et fantastisk værktøj!!!!! 6 stjerner herfra :-)