Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd ved virksomhedssalg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en lille super interessant niche virksomhed der er internetbaseret, som jeg gerne vil sælge, da jeg personligt vil prøve noget andet.

Jeg har ikke oprettet en annonce på Aminos virksomhedsbørs endnu, men det kommer hurtigst muligt.
Men hvor går jeg ellers hen for at sælge den?
Hvor meget og hvilken information skal interesserede købere have?

Hvad er de gode råd til en, som ikke har prøvet at sælge en virksomhed før Smile

På forhånd mange tak og de bedste hilsner
/Ham der vil sælge sin virksomhed midt i krisen Smile

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:06

Sælg din virksomhed på Amino virksomhedsbørs:

• Opret salgsannonce gratis
  • 100% anonymt
  • købere kan kontakte dig allerede idag!
Opret gratis annonce her!
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:44

Hejsa :)

Jeg har selv solgt en del virksomheder, og også af den grund at jeg gerne ville prøve noget nyt, så jeg forstår dig udmærket

Nu ved jeg ikke hvilken prisklasse din virksomhed ligger i, men jo dyrere den er, desto mere skal der være styr på det.

Derudover vil jeg også anbefale at hvis vi snakker virksomheder til +10.000 kr. får du lavet en kontrakt.

En ting der er rigtig vigtig, er at have styr på alle nøgletal. Dvs. Omsætning, indtjening, besøgstal, markedsføring osv. Du skriver selv det er en niche virksomhed, så der er sikkert en arbejdsgang du er helt vant til. Sørg for at få beskrevet den, så det er nemmest muligt for den nye køber.

Held og lykke med salget. Hvis jeg skal give mere konkrete råd om salget af din virksomhed, så må du hjertens gerne sende en PM :)

Tilmeldt 22. Oct 09
Skrevet kl. 14:36

Hej Casper,

Tak for din svar og råd Smile

Vi har en millionomsætningen, så det kan godt være "lille virksomhed" måske er et forkert ordvalg, så jeg sælger den i hvert fald ikke for under 10.000 kr. Smile
Vi har fuld integration til et professionelt økonomisystem, så der er helt styr på tallene Smile
Vi bruger Google Analytics med salgssporing på vores side, så der kan jeg også trække besøgstal, konvertering mv. fra.
Hvad mener du med markedsføring? Smile

Er der nogen der har erfaring med salg af "større" virksomheder, som kan give et godt råd? Smile

På forhånd mange tak!
Thomas

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 14:40

Hvis du sender mig en besked via. Amino eller giver mig din e-mail, kan jeg sende dig et eksempel på et prospekt, som for nyligt er benyttet ved virksomhedssalg.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 22. Oct 09
Skrevet kl. 15:45

El-manden, PM sendt :)
Thomas

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)