Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har en genial ide, mangler bare udvikleren

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

Jeg er meget enig, det er bare tit at folk tror at idéen alene har noget værdi. Jeg mener at implementation er alting. En halvdårlig ide (som andre før har lavet), kan sagtens implementeres rigtigt godt, og en rigtig god ide kan også implementeres rigtigt skidt.

Se bare på Webenhavn. Idéen er udemærket, men jeg tror desværre ikke at vi har en tilfredsstillende teknologi til at det kan implementeres.

Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:33

Hej alle

Super interessant snak.. meget relevant... Mange har jo gode ideer, og mange mangler udviklere/kodere/designere... Der skal lave grundfundamentet for eks. en app.

MEN MEN MEN

Det er som om... man glemmer det vigtigste...

Jeg mener, umiddelbart taler man her om to parter. En der har en idé og en der koder/udvikler. Fint, men de to tilsammen skaber jo ikke forretning.

Det er jo først en forretning, når man HAR SOLGT IDEEN, og der rent faktisk er betalende kunder i butikken.

Det gør en Idéskaber og en programmør altså ikke alene... Sammen måske, eller med en SÆLGER tilknyttet.

Så for lige at slå en pind igennem den med Caféen, så er der mindst lige så meget arbejde i at få en idé der KAN SÆLGES som i kodearbejde....

/Rene Wink

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 12:10

kongen:

Så for lige at slå en pind igennem den med Caféen, så er der mindst lige så meget arbejde i at få en idé der KAN SÆLGES som i kodearbejde....

Jeg har en fornemmelse af at det er 100 gange lettere for en programmør der har et produkt at finde en sælger end det er for sælgeren at finde en programmør. Det er også lidt lettere at lave en aftale hvor en sælger der ikke levere kan smides ud af biksen. Sælgeren tager jo ikke nær den samme risiko i et projekt da deres arbejde ligger til sidst i projektet (lige før omsætningen starter med at rulle ind) hvor programøren som oftest skal lægge rigtig meget arbejde før de andre for alvor skal bestille noget. Da der samtidigt er mangel på gode IT folk og sælgere har det lidt svært ved at få job så giver det jo sig selv at den slags ting kommer til at blive på programmørens betingelser. Skal du have en god programmør skal du jo give et tilbud der er bedre end en månedsløn på 50 til 100 k. Jeg er selv i projekter hvor jeg ud over timeløn som rent bonus for % af virksomheden. Hvorfor skulle jeg så sige ja til at leve af pasta og ketchup når jeg både kan få månedsløn over gennemsnit og % der gør at hvis det går godt har jeg så mange penge at det er lige meget?

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 12:19

Det sjove ved det hele er, at jeg netop nu er igang med at spare sammen til at kunne få min idé realiseret.

Jeg ELSKER min idé og jeg har meget svært ved at overlade dele af den til andre da jeg gerne vil arbejde med hver eneste lille millimeter i den.

Men desværre har jeg ikke de rigtige kompetencer til at kunne programmere den software jeg skal bruge og kan heller ikke nå at lære det inden andre når at komme på ideen og eksponere den.

Men som mange andre er jeg da rigtigt interesseret i at lære noget om, hvordan man egentlig kan rejse penge til sidst projekt?

Altså er hvilke investeringsvirksomheder / fonde findes der?

Hvordan gjorde i andre? Og videre i den dur ...

Jeg er selv igang med at designe layoutet som bliver helt fantastisk! En blanding mellem et enkelt design og mange flotte behagelige farver, samt et meget let layout med lidt unødvendigt materiale.

Jeg GLÆDER mig til den dag jeg kan se min idé, bare SE den, registrere en bruger, surfe rundt på siden og se alle de funktioner jeg indtil videre kun har i mit hovede :)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)