Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Belønne kunder kontant for nye henvisninger ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en virksomhed der leverer økonomiske konsulentydelser til almindelige private borgere. I perioder kan det være svært at skaffe kunder. Ikke fordi mine ydelser ikke er interessante, men mere på grund af prisen. Det har jeg bl.a. fra en afstemning på min hjemmeside.

For hver konsulentydelse modtager jeg typisk 2-3.000 kr. og jeg har ikke mulighed for at gå længere ned i pris. Min rådgivning betyder at mange kunder på lidt længere sigt med stor sandsynlighed kan spare penge. Simpelthen fordi de træffer de rigtige beslutninger.

Mange kunder tænker kortsigtet og synes det kan være dyrt, da det er penge de skal betale her og nu.

Nu overvejer jeg om jeg skal tilbyde mine kunder, at betale dem 500 kr. for hver betalende kunde de efterfølgende henviser til mig.

Er det useriøst og kan det opfattes, som om jeg betaler kunderne for at anbefale mig til nye kunder ? - Jeg overvejer det mest for at kunderne skal vide, at hvis de selv gør en indsats, så kan deres betaling i principppet blive gratis.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:16
Hej Mathias!
Du skriver bla.:
For hver konsulentydelse modtager jeg typisk 2-3.000 kr. og jeg har ikke mulighed for at gå længere ned i pris. Min rådgivning betyder at mange kunder på lidt længere sigt med stor sandsynlighed kan spare penge. Simpelthen fordi de træffer de rigtige beslutninger.

Du kunne måske have gavn af, at udbygge dit tilbud til dine kunder om, at såfremt de IKKE har opnået en økonomisk fordel på baggrund af din rådgivning indenfor en af dig fastsat tid - ja så får de alle pengene tilbage!
Den er naturligvis ikke uden en hvis risiko for din omsætning, men hvis du er sikker på at dine råd vil give økonomisk resultat på sigt - ja så burde det jo ikke være et problem vel ?
Du er inde på noget vigtigt som vil oversvømme markedet på sigt og det er at få dine kunder til at anbefale andre til din virksomhed. Jeg mener ikke der er noget useriøst deri - tænk på alle de virksomheder der markedsfører sig med:

Anbefal os og du får ......... for hver der bliver kunde!
Jeg arbejder selv i network marketing branchen og her er det "krumtappen" i forretningsudviklingen - endvidere bliver det mere og mere anvendt, at give en kundetilfredshedsgaranti.

Hilsen

Se mere om min virksomhed her:

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 15:18
Det er skam helt legalt - ikke noget fordækt i det.

Vi bruger selv henvisnignsprovision fra vores netværk/kunder og det fungerer glimrende. Det er jo alligevel kun dem der er meget tilfredse med dig der henviser til dig, så det er ren win/win.
Samtidigt tilpasser vi priserne så der altid er plads til provisionen.

Tror ikke du får sååå meget ud af at spørge dine kunder om prisen, da de altid vil have det billigere. Hvis de syntes det er for dyrt skal du måske prøve at sælge fordelene ved dine ydelser bedre? (skud i tågen, kender ikke til dit produkt )

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hej.

Jeg kan godt forstå dig frustrationer. Jeg tror at alle iværksættere oplever den i begyndelsen.

Men hvad er så begrundelsen for at de anbefaler dig, pengene eller fordi du skaber resultater for dem?

Vend den om, hvis du skulle have en konsulentvirksomhed ind og hjælpe dig, hvad skulle de så gøre for at få din loyalitet?

Man kan mange gange selv finde svaret ved at kigge ind i sig selv.

Held og lykke med din virksomhed.

Glenn

Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:47
Hej

Jeg synes da det er god ide!

Nu ved jeg ikke om du har en hjemmeside,

men hvis du har, kunne du måske udnytte den til at skaffe kunder.

Husk også at sende en pressemeddelelse til de lokale aviser,

hvis du er heldig vil de lave en artikel om dig ganske gratis, hvilket jo også kan skaffe dig kunder.

Marianne

Fra Årslev
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 15
Fra  http://headsetshop.dk/index.php Skrevet kl. 09:15
JEg går også ind for princippet i: No cure, no pay. Hvis ikke den løsning dine kunder køber af dig, virker, ja så er det pengene retur. Og det er også en god idé med "henvisningsrabat", jeg mener dog ikke det er nødvendigt med 500,-. Jeg tror en flaske vin er ligeså godt. Jeg mener altså ikke det er størelsen på gaven men det at en kunde får en ekstra opmærksomhed for sin hjælp. Kunder kan godt lide at være "bedste venner" med deres konsulent.

Held og lykke, og husk at sende premien til folk.

Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 16:20
Det lyder som en interessant måde at netværke på, er der nogen der vil skære det ud i pap, hvorledes dette fungere i praksis ;-)

Mvh

Tommy Duus

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:41
Hej Tommy!

Hvad er det især i denne tråd du gerne ser udskåret i pap?

hilsen

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)