Jeg har en virksomhed der leverer økonomiske konsulentydelser til almindelige private borgere. I perioder kan det være svært at skaffe kunder. Ikke fordi mine ydelser ikke er interessante, men mere på grund af prisen. Det har jeg bl.a. fra en afstemning på min hjemmeside. For hver konsulentydelse modtager jeg typisk 2-3.000 kr. og jeg har ikke mulighed for at gå længere ned i pris. Min rådgivning betyder at mange kunder på lidt længere sigt med stor sandsynlighed kan spare penge. Simpelthen fordi de træffer de rigtige beslutninger. Mange kunder tænker kortsigtet og synes det kan være dyrt, da det er penge de skal betale her og nu. Nu overvejer jeg om jeg skal tilbyde mine kunder, at betale dem 500 kr. for hver betalende kunde de efterfølgende henviser til mig. Er det useriøst og kan det opfattes, som om jeg betaler kunderne for at anbefale mig til nye kunder ? - Jeg overvejer det mest for at kunderne skal vide, at hvis de selv gør en indsats, så kan deres betaling i principppet blive gratis. |
Hej Mathias!
Du skriver bla.:
For hver konsulentydelse modtager jeg typisk 2-3.000 kr. og jeg har ikke mulighed for at gå længere ned i pris. Min rådgivning betyder at mange kunder på lidt længere sigt med stor sandsynlighed kan spare penge. Simpelthen fordi de træffer de rigtige beslutninger.
Du kunne måske have gavn af, at udbygge dit tilbud til dine kunder om, at såfremt de IKKE har opnået en økonomisk fordel på baggrund af din rådgivning indenfor en af dig fastsat tid - ja så får de alle pengene tilbage!
Den er naturligvis ikke uden en hvis risiko for din omsætning, men hvis du er sikker på at dine råd vil give økonomisk resultat på sigt - ja så burde det jo ikke være et problem vel ?
Du er inde på noget vigtigt som vil oversvømme markedet på sigt og det er at få dine kunder til at anbefale andre til din virksomhed. Jeg mener ikke der er noget useriøst deri - tænk på alle de virksomheder der markedsfører sig med:
Du skriver bla.:
For hver konsulentydelse modtager jeg typisk 2-3.000 kr. og jeg har ikke mulighed for at gå længere ned i pris. Min rådgivning betyder at mange kunder på lidt længere sigt med stor sandsynlighed kan spare penge. Simpelthen fordi de træffer de rigtige beslutninger.
Du kunne måske have gavn af, at udbygge dit tilbud til dine kunder om, at såfremt de IKKE har opnået en økonomisk fordel på baggrund af din rådgivning indenfor en af dig fastsat tid - ja så får de alle pengene tilbage!
Den er naturligvis ikke uden en hvis risiko for din omsætning, men hvis du er sikker på at dine råd vil give økonomisk resultat på sigt - ja så burde det jo ikke være et problem vel ?
Du er inde på noget vigtigt som vil oversvømme markedet på sigt og det er at få dine kunder til at anbefale andre til din virksomhed. Jeg mener ikke der er noget useriøst deri - tænk på alle de virksomheder der markedsfører sig med:
Anbefal os og du får ......... for hver der bliver kunde!
Jeg arbejder selv i network marketing branchen og her er det "krumtappen" i forretningsudviklingen - endvidere bliver det mere og mere anvendt, at give en kundetilfredshedsgaranti.
Jeg arbejder selv i network marketing branchen og her er det "krumtappen" i forretningsudviklingen - endvidere bliver det mere og mere anvendt, at give en kundetilfredshedsgaranti.
Hilsen
Se mere om min virksomhed her: