Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan man stole på?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står med en idé til en hjemmeside som jeg tror på kan blive en kanon indbringende foretning, men mangler en samarbejdspartner der kan bygge denne hjemmeside op.

Hvordan kan jeg sikre mig at den person jeg evt. finder ikke kan stjæle min idé og slippe afsted med det?

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:30

Jeg står med nøjagtig samme problem som dig da jeg har en ide til en webshop. Dog vil jeg have testet produktet færdigt, så man holder kortene til kroppen for ikke at afsløre for meget.. Jeg har ikke engang turdet tænke på flyers endnu da de så skal ud til en ekstern for at blive lavet..

Men jeg har så en kammerat der laver hjemmesider, så når tiden er inde tager jeg fat i ham. Hvor i landet bor du? Kender et par stykker her i nordjylland som jeg ville kunne stole 100% på hvis det var mig selv. Men det optimale er jo hvis i kan stikke hovederne sammen..

Generelt tror jeg dog at de fleste i den branche med en vis størrelse og ry har nok at gøre med at programmere og ikke med at stjæle ideer fra hinanden. Men hvis du går efter størrelse og ry så har du nok også prisen derefter ;-)

Ellers vil en med-amino altid være god, da det jo kan gå hen og give noget dårlig omtale her på amino hvis de snupper din ide.. ;-)

Træt af upersonlige broderier på væggene?? www.ditbroderi.dk

Tilmeldt 11. Jul 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:39

Hej Jane

Jeg bor på Djævleøen (Amager) så det er lidt langt væk Big Smile og du har ret man holder kortene tæt ind til kroppen.

Jeg har det bare sådan at jeg tror på at det er en kanon idé og vil ikke miste muligheden for at blive økonomisk uafhængig.

Mvh

Claus

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 00:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som Thorborg vist nok selv siger det: Hvis du ikke deler din idé med nogen, hvordan kan du så vide, at den er så god? De fleste iværksættere har alt for travlt med deres egne ideer til at stjæle andres, og sandsynligheden for, at jeres idé/produkt er SÅ unikt, at det ikke bare i nogen grad minder om noget, der er set før, er ret lille.

Se at få noget sparring - så falder I ikke i alle de faldgrubber, som man risikerer at ramme, hvis man står med hele projektet alene

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 84
Fra  Decode Skrevet kl. 01:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Claus,

Jeg er selv webudvikler og har de sidste år hørt en hel del rigtigt gode ideer, men som det ofte bliver nævnt så er det udførelsen og mindre selve ideen der er tæller.

Jeg tror ikke at du skal være så nærvøs for at snakke med andre om din idé. Det ville være ærgeligt hvis det var det der skulle bremse dig allerede inden du er starten.

Endelig er det jo også muligt at lave en fortrolighedserklæring som interesserede skal skrive under på.

Med venlig hilsen,
Bjørn Fridal

Fra København / Sjælland
Tilmeldt 18. Oct 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 01:14

Samme problem her, har massere af idéer som aldrig bliver ført ud i livet, fordi man ikke liiiige kan finde rette person.

For mig er problemet mest at finde rette mand til at hjælpe med den løbende drift, jeg kan jo ikke være alle steder :-)

F.eks. har jeg en kørende webshop som er forældet. Den kunne generere 30 gange så meget med den rigtige ved roret, én der er ekspert i shop fra dandomanin, og som gider den løbende daglige drift.

Hvad gør man, og får man henvendelse, hvordan med den nødvendige tillid ?

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 08:37

Som de andre også skriver syntes jeg også bestemt at man bør komme ud med sine idéer, og se om det er noget kan der blive en succes.

Har selv flere projekter bag mig med den slags fortrolige emner, samt jeg ved hvor svært det er at lade andre kende sine idéer, men kan jo være det allerede findes? eller at projektet er for stort, til at jeg vil have tiden til at kunne støtte op omkring det.

Under alle omstændigheder vil jeg gerne hjælpe med lidt sparing, og evt. partnerskab, hvis vi finder en god løsning, og vi begge kan se muligheder med idéen. Du kan læse mere omkring mig på http://danielnoehr.com og kontakte mig igennem PB, så finder vi ud af det derfra.. Den hurtige info, så er jeg udvikler og designer, samt bosat i Aalborg.

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Louritz:
F.eks. har jeg en kørende webshop som er forældet. Den kunne generere 30 gange så meget med den rigtige ved roret, én der er ekspert i shop fra dandomanin, og som gider den løbende daglige drift.

Hvad gør man, og får man henvendelse, hvordan med den nødvendige tillid ?

I min situation med Sikkerhedseksperten.dk, havde jeg ingen penge, men en ide om en webshop. Jeg kontaktede amino, der havde lavet en af disse "jeg har mange penge, hvad skal jeg bruge dem til?" indlæg. Jeg beskrev min ide omkring en webshop der skulle sælge røgalarmer og inden for 6 måneder også gøre dette i udlandet.

Efterfølgende skrev vi frem og tilbage..... ide udviklede og endte ud med en plan. Næste skridt, var at han skulle sende mig 70.000 kr., uden at vi på det tidspunkt har set hinanden, kun haft enkelte samtaler. Det gjorte han faktisk, og siden da er virksomheden blevet til et ApS, omsætter rigtig godt og har en lys fremtid. Jeg håber ikke han har fortrudt :), jeg har ihvertfald ikke.

Så herfra den anden side af bordet, så skal du ud og finde en du har mulighed for at snakke med irl eller per telefon. I skal "klikke" og der må ikke være de mindste faresignaler. Jeg tror altid på det bedste i folk, og det er lidt med den indgangsvinkel du skal møde ham/hende på.
Jeg har tidligere arbejdet sammen med en der ikke ville give mig tillid og friheden til at gøre hvad jeg ville. Han skulle fx. have kopi af ALLE mails sendt ind og ud af virksomheden, og det holder ikke.

Nu skriver du selv du mangler en ekspert i en dandomain webshop....måske skal du i stedet have en der er ekspert i at drive webshop, og ikke nødvendigvis dandomain?
Hvis jeg var dig ville jeg tage fat i dem du "mener" ville kunne løfte opgaven, og give ham/hende 100 % tillid og frie hænder.

Mine partnere i virksomheden ved at jeg er en ildsjæl med det jeg laver, knokler for projektet (dag/nat) og de har 100 % tillid til mig. Dette er ganske enkelt afgørende, og jeg ville hellere få en på trynen hver 100 gang, end ikke kunne give alle lige stor tillid.
Det har selvfølgelig også sine "fare momenter" at give 100 % tillid, for han/hun vil kunne snyde dig og stikke af med land og rige :=), men har du en god fornemmelse, er vejen til succes meget kortere end til at blive snydt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 14:40

hej, ville lave en NDA,  non disclosure agreement, som de skriver under på og kan retsforfølges hvis der bliver problemer, så er man ude over det problem.

ret sikker på der findes en dansk version også :-)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:41

mrxcplha:

Hej

Jeg står med en idé til en hjemmeside som jeg tror på kan blive en kanon indbringende foretning, men mangler en samarbejdspartner der kan bygge denne hjemmeside op.

Hvordan kan jeg sikre mig at den person jeg evt. finder ikke kan stjæle min idé og slippe afsted med det?

Hvad vil du gøre når hjemmesiden er færdig? Hvis du har verdens bedste koncept til en hjemmeside, så vil du alligevel blive kopieret i stor stil og vinderen/vinderne af den kamp er ikke altid den der startede først.

I øvrigt er tiden ikke til at du kan finde en investor der vil kaste en stor pose penge eller en færdig hjemmeside efter dit projekt. Hvis du tror på din ide, så drop hemmelighedskræmmeriet og lån de penge det koster, om det så er 10-20-50 eller 100.000 kr.

/Nicolaj

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)