Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelsesret eller ej

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Rihn:
Sort på hvidt så er der vel næppe nogen privat personer der driver en webshop uden at have "firma" i tankerne, eller er jeg forkert på den ?

Selvom de har firma i tankerne, kan de sagtens være privat personer på det tidspunkt handel foregår! Står der i dine handelsbetingelser at du kun handler med firmaer? Hvis der gør ville jeg mene at du har en chance. Hvis ikke vil jeg tro det klogeste er at lade kunden fortryde sin handel.

Forbrugerstyrelsen er pt. på jagt efter web-sælgere med uorden i handelsbetingelser og fortrydelsesret, som de uddeler ret store bøder til!

Men som en nævner tidligere, så bortfalder fortrydelsesretten, hvis du har lavet skræddersyede tilpasning efter kundens ønske.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:45

Simon S Larsen:
Glem det med handelsbetingelser. Du er ikke haevet over loven, blot fordi du skriver at der ikke er nogen fortrydelsret i dine handelsbetingelser.

Teoretisk kan der indgås en aftale om en ydelse, i form af levering af f.eks. en web-shop, og der i den forbindelse aftales, kortere fortrydelsesfrist, for at kunden kan få adgang til shoppen før fortrydelsesfristen udløber. Muligheden er tilstede i lovgivningen - kræver bare enighed mellem køber og sælger.

Tilmeldt 21. Oct 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:53

Jeg mener ikke jeg er hævet over loven fordi jeg skriver at der ingen fortrydelsesret er.Tværtimod, så skriver jeg jo her da jeg er blevet usikker på om det jeg gør er det rigtige. Jeg har tidligere haft ringet til forbrugerstyrrelsen mv. Og dengang fik jeg grønt lys for det, men jeg vil undersøge det nærmere igen.

Men der er i den grad forskel på handel mellem firmaer og private, og det jeg sådan set blot spørger om, er om en uden et cvr nummer som køber en webshop, ikke regnes for erhvervsdrivende ? Da en privat person i princippet ikke har noget at bruge en shop til hvis ikke denne har tænkt sig at drive et firma.

Jeg har tidligere haft ringet til forbrugerstyrrelsen, men fik umiddelbart ikke meget hjælp da der ikke var tale om salg til private. Men jeg vil give dem endnu et kald for at få mit på det rene.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:32
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvorfor er du egentlig anonym?

Tilmeldt 21. Oct 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:45

Jeg har lige oprettet mig i dag og har ikke sat mig ind i hvordan jeg udfylder min profil. Har blot dette ene spørgsmål og har ikke før brugt amino :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:14

Henrik Krogh:

Simon S Larsen:
Glem det med handelsbetingelser. Du er ikke haevet over loven, blot fordi du skriver at der ikke er nogen fortrydelsret i dine handelsbetingelser.

Teoretisk kan der indgås en aftale om en ydelse, i form af levering af f.eks. en web-shop, og der i den forbindelse aftales, kortere fortrydelsesfrist, for at kunden kan få adgang til shoppen før fortrydelsesfristen udløber. Muligheden er tilstede i lovgivningen - kræver bare enighed mellem køber og sælger.

Hvis du har lidt tid tilovers maatte du meget gerne udpege hvor i lovgivningen der naevnes muligheden for at fortrydelsesfristen kan undgaas eller kortes, naar vi snakker forbrugerkoeb af genusvarer.

Det er blot af ren nysgerrighed jeg spoerger, da jeg ikke var klar over dette, og er en meget relevant ting.  

Simon S Larsen Purchasing analyst

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)