Hej Jeg håber jeg opretter dette spørgsmål det rigtige sted.:-) Spørgsmålet går ud på om en uden cvr # der køber en webshop har fortrydelsesret. Der er det i det at jeg har et lille firma der laver webshops på lejebasis. Jeg er momsregistreret og har været det i en del år nu. Jeg får så en kunde der ikke har oplyst et cvr nummer, og nogle dage efter bestilling vil fortryde sit køb fordi det mener kunden at kunne da denne mener købeloven gælder. Det mener jeg ikke da : 1) En privat person ikke har noget at bruge en webshop til, ej heller selvom personen ikke omsætter for mere end de gyldne 50K. Beløbet skal jo stadig oplyses til SKAT. 2) Webshoppen har kunden haft adgang til få min. efter kunden gennemførte sin ordre og der blev ligeledes bestilt et domæne til kunden. Om det så er god skik at give fortrydelsesret, er en anden snak som vi kan tage på et andet tidspunkt :-) Jeg vil blot gerne have noget på skrift eller nogen der kan henvise til noget hvor der står noget om ovenstående. På forhånd tak
|
Hvis han/hun har købt det som privat person, har han/hun som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret!
Hvis det er en webshop han/hun har købt, og i ikke klart har skrevet at han/hun ingen fortrydelsesret har, samt at han/hun aktivt har klikket på en checkbox for at acceptere betingelserne, så kan jeg ikke se at i kan komme uden om de 14 dages fortrydelsesret.