Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Franchise på nettet - kan man det?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det vi gerne ville undgå var blot at få vores produkter ind blandt alle mulige andre produkter på en eksisterende hjemmeside - vi vil ikke have vores vare ind på sider hvor der bliver solgt alt fra A-Z , men hvis det er eksisterende shops som bla. er indenfor samme kategorier som vores vare, ikke nødvendigvis glas, men vin , vintilbehør , "mandeting" mv - så er vi åbn for en dialog omkring dette - men det min egentlig tanke med dette var at få nogle sider op og stå hvor vores produkt er kernen, hvor der så kunne suppleres med andre relevante produkter.

ellers tak for de mange ideer.

Nicolai, har sendt dig en PB.

Bendtsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:07

Hej Bendtsen

Kender du www.dropshippers.dk? Jeg har talt med René derfra i mandags om et samarbejde og ved derfor at han søger dropshippere. Måske han har kontakt til nogle webshopejere som kunne være interesseret.

Ellers god jagt.

Michael

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 10:18

Dimsedut:
Jeg er helt uenig i at der ikke er plads til både 2, 3 eller for den sags skyld 5 aktører på markedet. (det er selvfølgelig brancheafhængigt). En af de mest positive ting jeg har erfaret er netop at forskellige mennesker tænker sjovt nok også forskelligt, så nogen fokuserer på facebook, andre adwords, nogen SEO, nogen mener offline kan betale sig osv.

Generelt mener jeg at Jimmy "dimsedut" kommer med gode indlæg og virker til at vide hvad han snakker om. Så jeg synes det er fint at der kommer lidt modspil til min mening om, at 3-4 aktører vil være for meget. Så er der jo grobund for en debat, omend jeg ikke vil holde stædigt fast i mit argument.
Jeg ved ikke hvor meget salg der er i netop de vinglas på nettet. For som Jimmy siger, kan man jo have forskellig tilgang til markedet og dermed ramme forskellige målgrupper.
Mit skrækscenarie var, at der ville være måske 3 stort set ens webshops, med samme billeder og samme tekster, og nøjagtig samme sortiment. Jeg har ingen erfaring med det, men det lyder i mine ører som et potentielt problem, både seomæssigt og generelt.

Men måske kan det rent faktisk lade sig hvis man tænker sig om.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:31

Allan.:
Så jeg synes det er fint at der kommer lidt modspil til min mening om, at 3-4 aktører vil være for meget.

Jeg vil tilslutte mig Allan's synspunkt om 3 - 4 aktører er for meget på det danske marked. Specielt hvis I selvtænker på at beholde btb-delen. Der er allerede et par få store aktører på det danske marked og i hvertfald 2 "mindre" mærker fra Italien som indeholder samme potentiale som FirstGlass (Zafferano og Bormioli).

Vinglas og specielt vinglas af en hvis kvalitet og pris er ikke bare noget som folk skifter ud når de er trætte af designet. Det er for mange et valg som følger dem i mange år. Personligt finder jeg det meget optimistisk at finde 3-4 aktører og måske oven i hatten bede om betaling for at få lov til at sælge nogle glas, der dybest set er forholdsvis ukendte i forhold til den store masse.

Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:20

Er det du vil tilbyde ik blot dropshipping, hvor der er en engangsomkostning ved at komme igang?

Hvorfor gøre det mere bøvlet end højest nødvendig. Ved Franchise tankegangen påtager du dig en masse opgaver, som du i din tekst alligevel vil fraskrive dig, og derfor er Franchise vel ik vejen frem?

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 16:49

Fashion-Seller:

Er det du vil tilbyde ik blot dropshipping, hvor der er en engangsomkostning ved at komme igang?

Hvorfor gøre det mere bøvlet end højest nødvendig. Ved Franchise tankegangen påtager du dig en masse opgaver, som du i din tekst alligevel vil fraskrive dig, og derfor er Franchise vel ik vejen frem?

Enig. Det lyder lidt som om du er i gang med at gøre det hele mere besværligt end nødvendigt.

Hele ideen med Franchise, er jo at man ikke starter op fra bunden, men får et helt færdigt koncept - som ikke mindst har en brandingværdi i forvejen. Hvis du vil videre den vej, skal du nok tænke mere i at udvikle din shop, således at du kan levere en kopi af denne - som så kan tilrettes med enkelte elementer. På den måde giver du folk en køreklar shop. Derudover skal de have undervisning i kundeservice, regler, ordrehåndtering mv. Derudover skal du kunne fremlægge regnskaber for din nuværende shop samt forventninger til den nye. Og en hel masse mere.

Hvis du ikke har tid til det du har nu - så tror jeg du får endnu mindre tid med sådan et projekt Wink

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 17:34

Yes, det lyder som ren dropshipping. Hvorvidt der er plads til flere end 3-4 aktører inden for glas, vil jeg ikke rådgive om da jeg ser mig selv om inhabil ;).

Mit generelle synspunkt er dog; at hvis du ikke laver den ekstra butik, så gør en anden.

Helle - houseofkids.dk:
Hele ideen med Franchise, er jo at man ikke starter op fra bunden, men får et helt færdigt koncept - som ikke mindst har en brandingværdi i forvejen.

Ja, og det er hele brandingværdien som jeg ser som skellet mellem dropshipping og franchise. Jeg kan jo fx ikke have 5 webbutikker som hedder Ærlige Bent, men jeg kan godt have 10 fysiske med selvsamme navn, hvor alle smider penge i kassen til fælles udvikling, indkøb og ikke mindst markedsføring.

Jeg har ind til videre haft 6 "dropshipping" aftaler i gang, hvor jeg har leveret færdig shop, billeder, produkter, ja faktisk alt der skal til for at komme igang, og hvor man så selv skal stå for markedsføringen. Ud af de 6 har kun 1½ kommet så langt at de faktisk genererer et overskud. Den som driver en fornuftig forretning er faktisk den eneste som har betalt et beløb for at komme igang. Tilfældighed, ja måske. Så skal jeg sætte en "dropshipper" mere på gaden, så ville jeg kræve et beløb for det, og de skal SOM MININUM have en indgangsvinkel til en salgskanal.

Jimmy

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 21:04

Hej Amino

Først vil jeg sige tak for alle jeres input - det kan bestemt godt være jeg gør tingene mere omstændige end de er.

Jeg er gået lidt i tænkebox, for jeg er umiddelbart ikke interesseret i ren dropshipping, men om jeg så måske skulle få udviklet X antal færdige shops og så "sælge" disse til X antal kroner, hvori der også ligger en slags forhandler aftale og hvad der dertil høre, det ved jeg ikke. Grunden til jeg egentlig gerne vil have noget betaling , det er netop for at vide at folk er villig til at comitte sig til konceptet - så kunne man evt. lade en del af dette beløb returnerer som en slags bonus, alt efter performance!?

I det hele taget var det derfor jeg smed et indlæg ind her, netop for at få andre vinkler på, og synes det er dejligt at se interessen, og lysten til debat. :)

Det kunne også være jeg skulle ud i en helt anden løsning, måske lokale distributører (eller hvad jeg nu skal kalde dem for) hvor hver laver en webshop, men også har mulighed for at lave b2b dog stadig uden detail umiddelbart. Og så dele det op på b2b delen i geografiske områder.

Min hjerne er ærlig talt fyldt af en masse tanker, så lige nu sidder jeg bare og gafler ned, så håber jeg ved at læse jeres kommentarer at jeg lige får de guldkorn der gør at jeg finder frem til den rigtige løsning, for løsninger er der mange af, men at finde den helt rigtige ja det er sværere end man tror :)

Håber i bliver ved med at lægge mere input i tråden.

Tak for hjælpen indtil videre.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:21

Bendtsen:

Jeg er gået lidt i tænkebox, for jeg er umiddelbart ikke interesseret i ren dropshipping, men om jeg så måske skulle få udviklet X antal færdige shops og så "sælge" disse til X antal kroner, hvori der også ligger en slags forhandler aftale og hvad der dertil høre, det ved jeg ikke. Grunden til jeg egentlig gerne vil have noget betaling , det er netop for at vide at folk er villig til at comitte sig til konceptet - så kunne man evt. lade en del af dette beløb returnerer som en slags bonus, alt efter performance!?

Hvorfor laver du ik bare en "sign on fee", altså et sign up gebyr, for at blive dropshipper. På den måde får du det bedste fra begge koncepter, men gør tingene mest hensigtsmæssigt i forhold til dine egne planer og tid. Det var da den nemmeste løsning...

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 08:25

Hej Bendtsen

Jeg har hele tiden fokus på, hvordan man kan komme i kontakt med virksomhedernes ansatte. Når nu det går så godt med B2B har du så nogensinde overvejet at fokusere 100% på det og så som et lille twist få adgang til at præsentere produkterne for de ansatte. Mange virksomheder har personaleforeninger, og jeg overvejer seriøst med mit koncept at få fat i formændene for alle disse personaleforeninger for at tilbyde dem en masse gode varer til meget fornuftige priser.

En anden mulighed er idrætsforeningerne. Her overvejer jeg at tilbyde dem bonusser for salg til deres medlemmer. Mange har et ambivalent forhold til det at udføre frivilligt arbejde i en idrætsforening. Hvis man ved at købe varer, som giver penge i klubkassen kan bidrage til at trænere og instruktører kan få en lille godtgørelse for deres arbejde, kommer man måske af med lidt af den der "gør jeg vist ikke meget for min klub" - hvis du forstår.

Det var bare lidt om de tanker jeg gør mig om, hvordan man får fat i kunderne på alternative måder.

Michael

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)