hey
Jeg er helt ny her inde på Amino, så ved ikke om jeg har ligget dette indlæg rigtigt. Jeg har igennem en tid lavet noget forsjov hjemmesider, men vil godt igang med at lave en seriøs info side. Men der skal helst også være en gulerod i sidste ende for mig, så ville meget gerne høre om nogen af jer har erfaring med Adsense reklame, og om det evt. er muligt at lave lidt penge på det.
|
Jamen velkommen til Amino så.
Så længe dine hjemmesider har begrænset trafik, kan det sjældent betale sig at bruge energi på selv at sælge annoncer. I den periode er "automatiske" anonnceløsninger (som fx AdSense) bedre for dig, da du i stedet kan fokusere din tid og energi på at lave noget godt indhold, der kan tiltrække flere besøgende til dit site (hvilket jo sikrer din fremtidige indtjening). Når du så engang føler, at du har tilstrækkelig trafik til at annoncesalg vil give mening (det afhænger meget af din niché), kan du så løbende skifte mellem den "automatiske" annonceløsning og dit eget salg (alt efter hvad du kan tjene mest på).
Det tager typisk lang tid at få nok trafik til at få en fornuftig indtjening fra annoncer (uanset hvilken løsning du vælger), så hav realististiske forventninger i opstartsperioden. Fokuser på at øge antallet af besøgende på dine sites dag for dag, så skal indtjeningen nok komme senere.
Held og lykke med det.