Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er en PM på Amino Spam?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge Aminoer!

Mit spørgsmål går ud på om det går ind under kategorien spam hvis man uopfordret skriver en PM til en Amino med hensigt at sælge et specifikt produkt?

Eller går det også imod markedsføringsloven?

Har desuden et "bonus" spørgsmål :)
Må man f.eks. gerne i en uopfordret mail skrive "Hej jeg har et produkt som du måske har lyst til at benytte - må jeg gerne sende mere information omkring produktet?"
Her beder man om tilladelse til en korrespondance  - men er det stadig ulovligt fordi "man har til hensigt at afsætte et produkt eller ydelse" senere hen?

Mvh. Morten

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:25

Markedsføringsloven er ganske klar på det område, og det er et rungende JA til at det er ulovligt i begge de tilfælde du nævner her.

§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

I begge tilfælde er du ude på at afsætte en vare eller tjenesteydelse uden at vedkommende har anmodet om det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:25

Morten Bengtsen:

Mit spørgsmål går ud på om det går ind under kategorien spam hvis man uopfordret skriver en PM til en Amino med hensigt at sælge et specifikt produkt?

Eller går det også imod markedsføringsloven?

Det er ik lovligt her på Amino, men du bliver nok ik særlig populær, hvis du bomber alle med en spam besked, tværtimod!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:34

Fashion-Seller:
Det er lovligt nok her på Amino,

Hersker det vilde vest her på Amino??Surprise

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:38

Henrik Krogh:

Hersker det vilde vest her på Amino??Surprise

Hopper i seng for den er da helt gal. Glemte et "IK"... hehe

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 15:39

Det vil sige, at hvis jeg som virksomhed kontakter en anden virksomhed, med henblik på et evt. møde og i den forbindelse salg, er det ulovligt?? Jeg mente blot at man ikke måtte sende et "standard email" ud til flere på en gang og at det kun var private mennesker der var så beskyttet..

Det virker egentlig lidt mærkeligt...

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:43

Du må godt ringe dem op og spørge om du må sende dem en mail med tilbud, men det er ikke lovligt at sende emails ud til folk man selv mener ville få noget ud af sit vidunderlige produkt.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 15:48

ja ja, man lærer noget nyt hver dag :-) Men nu ringer jeg også altid først, så ingen problemer...

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 15:52

lassmi:
Du må godt ringe dem op og spørge om du må sende dem en mail med tilbud

Nej, du må altså heller ikke ringe til 'folk' (privatpersoner) og spørge om du må sende dem en mail.

De eneste, der vist må gøre det, er aviser.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:55

Knud S.:

lassmi:
Du må godt ringe dem op og spørge om du må sende dem en mail med tilbud

Nej, du må altså heller ikke ringe til 'folk' (privatpersoner) og spørge om du må sende dem en mail.

De eneste, der vist må gøre det, er aviser.

Det er 100% korrekt.

Jeg glemte at skrive KUN til andre erhvervsdrivende.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)