Om et par dage går vi online med nogle renere urler på powerpointing.com Hvordan sikrer jeg at vi ikke mister indeksering i søgemaskinerne på de gamle url'er? Eller hvordan redirecte jeg på den rigtige måde?
Skal det være helt perfekt, redirecter du samtlige af de gamle url'er til den tilsvarende url i det nye setup. Og selvfølgelig med en 301 redirect, så linkværdi overføres til de nye adresser.
Er det for tidskrævende i en mindre perfekt verden, kan du nøjes med at redirecte de væsentligste url'er samt samtlige url'er med indgående links til - og så ellers sørge for at have en rigtig god 404-side med indbygget søgefunktion og links til de væsentligste dele af sitet.
Men prøv at prioritere at få redirected alle sider. (Jeg har ikke set, hvor omfattende jeres side er, så jeg ved ikke, hvor meget arbejde, jeg foreslår dig at lave).
I vil nok opleve noget skvulpen i jeres placeringer i søgeresultaterne med sådan et skifte, uanset redirects, men den førstnævnte løsning er best practise på håndtering af URL-skifter.
Vores side er ret omfattende, men tilgengæld har vi et system der kan lave redirect 301 automatisk. Jeg vidste bare ikke om det var den rigtige med at gøre det på.