Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsigelse på faktura

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har udført noget rengøring som underleverandør for en andet rengøringsselskab, kunden klager over en ikke tømt skraldespand 2 dage i streg, indehaver af det andet rengøringselskab kommer ud på pågældene virksomhed og gennemgår rengøringen sammen med mig og godkender udførelsen.

Nu modtager jeg så en faktura fra den underleverandør der plejer at udføre rengøringen, frimærket er stemplet 6 dage efter fakturaens forfaldsdato og pålyder en timepris på 2152,

Jeg ønsker at indgive en indsigelse på denne faktura, er dette det rigtige at gøre og hvad skal der stå i sådan en?

M.vh jacob

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:33

Hej

Jeg forstår ikke helt - får du en faktura fra den underleverandør, som plejer at udfører rengøringen hos den aktuelle kunde? - Og i så fald, hvad er det en faktura for? Er det for at tømme den skraldespand som du glemte? Og hvad er timeprisen? Du skriver 2152 - mener du 215,20.

Som jeg læser dit indlæg, burde et evt. økonomisk mellemværende da være mellem dig og din kunde (altså det rengøringsfirma som du udfører opgaven for) og ikke mellem dig og en anden underleverandør. Har jeg helt misforstået dit indlæg?

Birger

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Skrevet kl. 14:42

Du har ikke helt misforstået det.

Jag udfører rengøring på en virksomhed(a) for et stører rengøringsselskab(b) og modtager en faktura fra en anden underleverandør(c) Under godt en uges rengøring klager kunden(a) over en skraldespand der angiveligt ikke er blevet tømt, chefen for (B) kommer med ud og krontrollere rengøringen og godkender dan han ikke selv kan finde den pågældende skraldespand.

Og ja der står 2152,- på fakturaen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 14:47

Jamen det gør det da bare endnu mere mystisk for mig - at jeg angivligt har forstået dit indlæg ret! For er det ikke B der betaler dig for dit arbejde? Det har C vel ikke noget med at gøre. Og hvad dækker de 2152 kroner? Hvad skriver C som tekst til de 2152 kr. på hans faktura?

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Skrevet kl. 14:50

Det er b der burde betale mig men det er sjovt nok heller ikke sket endnu.

TEKST: Faktura for mangelfuld rengøring som ferieafløser på Virksomhed a uge 34 2009

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:03

jacobfrom:

Det er b der burde betale mig men det er sjovt nok heller ikke sket endnu.

TEKST: Faktura for mangelfuld rengøring som ferieafløser på Virksomhed a uge 34 2009

Jeg ville sende den retur og skrive at "jeg er uforstående overfor den pågældende faktura, da der ikke er et kundeforhold mellem os". Samtidig vil jeg rykke det firma, som du har arbejdet som underleverandør for, for deres betaling (hvis betalingsfristen er overskredet).

Evt. uoverensstemmelse omkring betaling og udført arbejde skal du kun tage med ham som du har haft et kontraktligt forhold til.  Det er godt nok den dyreste tømning af 2 skraldespande, som jeg hørt om.

Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 15:05

Hvornår skulle B have betalt dig? Det lyder altsammen lidt mystisk.

Og hvis det drejer sig om en skraldespand der ikke er tømt 2 dage i træk, kan det vel ikke beløbe sig til over 2000 kr. Ydermere siger du at ordregiver besigtede rengøringen sammen med dig og fandt den i orden. Så hvis den senere var fundet mangelfuld, burde du som det mindste have været gjort opmærksom på dette, og fået valget om at udfører manglerne inden en given tidsfrist eller lade C udfører manglerne og dette beløb burde B jo så trække fra din faktura.

Det hele lyder lidt uldent. Mon ikke du skulle tage en snak med B, som jo reelt er din ordregiver og høre ham om; pkt. 1 hvorfor han endnu ikke har betalt, pkt. 2 hvorfor du ikke er blver gjort opmærksom på den mangelfulde rengøring og hvor i aftalen dig og ham imellem det fremgår at 3. part har mulighed for at afkræve dig betaling.

Nu ved jeg ikke hvor længe du har været i rengøringsbranchen - jeg har selv været i den i 15 år, og kan bare sige at det ikke er alle der er lige så flinke og reelle som de umiddelbart giver udtryk for..... så har jeg vist ikke sagt for megetWink

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Skrevet kl. 15:08

Jamen så er vi vist enige, jeg sender dem en indsigelse, men er der nogle der ved hvad der skal stå i sådan en, noget der vigtig at få med..

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 15:51

Jeg ved ikke om der er noget vigtigt at huske at få med. Men det er vel "bare" at skrive til C, at du ikke kan godkende den tilsendte faktura, da han ikke har udført arbejde på dit forlangende.

Så må det jo være op til ham at forklare hvorfor han tilstiler en faktura til dig

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)