Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO ekspert: "Benyt aldrig dropdown eller rullegardiner" (?)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu forstår jeg intet! Hele princippet i "black hat" seo er vel at html tekst skjult via CSS vil blive læst af google?

Så en menu der fra starten af er sat til display: none med indeholdende links vil da blive set fra googles side af?

Det er meget muligt jeg tager komplet fejl, så du skal ikke tage dette som et svar men som et uddybende spørgsmål til de venlige eksperter der sidder der ude :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:10

wolfie:

Nu forstår jeg intet! Hele princippet i "black hat" seo er vel at html tekst skjult via CSS vil blive læst af google?

Så en menu der fra starten af er sat til display: none med indeholdende links vil da blive set fra googles side af?

Det er meget muligt jeg tager komplet fejl, så du skal ikke tage dette som et svar men som et uddybende spørgsmål til de venlige eksperter der sidder der ude :)

Det er abslut ikke "Hele princippet i black hat seo"

Princippet i det nogle kalder "black hat", er at snyde og/eller modarbejde den naturlige search engine algorithm

Der er forskel på at have conditional content, og så til direkte bevist at forsøge at sløre content.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:29

@Oxkjær: På samme måde er der intet i vejen for at bruge Ajax eller flash på ens site. Javascript, Ajax og flash er (så godt som) usynligt for Google. Så man skal blot sørge for at have tilpas med indhold og links der IKKE er i javascript, flash og ajax.

Men nu var spørgsmålet ikke "Er det OK at have en dropdownmenu udover ens tekstlinkmenu", men derimod om dropdowns er OK til menuer. Nogle gange er det ikke det 100% teknisk og objektivt korrekte svar der giver spørgeren den bedste forståelse...

Mvh Jesper

Tilmeldt 20. Aug 08
Skrevet kl. 21:35

Kristoffer W Hansen:

wolfie:

Princippet i det nogle kalder "black hat", er at snyde og/eller modarbejde den naturlige search engine algorithm

Der er forskel på at have conditional content, og så til direkte bevist at forsøge at sløre content.

Præcist! Derfor burde google vel indeksere lige så godt som hvis det var lavet uden brug af CSS/Java Script? Det jeg mente med black hat var, at skjule tekst via display: none osv. Har forstået at google stadig indexerede disse sider indeholdende disse skjulte ord (som fx billig, køb hatte her, bedste hatte). Hvis dette er tilfældet vil google da også indexere undermenuen?

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 21:37

SEO er det nye Buzz-ord.. :-) .. eller SEM..

Er selv ikke specielt klog på den slags men hvis jeg ville  vide mere om det så er det jo oplagt at søge svarene hos nogle engelsk sprogede sider - Hvorfor.. joh.. de eksperter der er her er jo lidt uenige.. og det er da kedeligt for dem der ønsker klarhed og konsensus :)  - ikke at jeg ikke tror at der faktisk var et korrekt svar her i forumet . 

Så en god søgning og 20 min læsning burde opklare problemet.. måske

jeg søgte lidt og fandt: ( Drop-down Menus & Search Engines)

en god diskussion her :

http://www.led-digest.com/content/view/740/191/

og ellers var der en god læsning om usability hos: Jacob Nielsen's site: http://www.useit.com/

Læg mærke til det fede design og hans mål med at få siden til kun af fylde 6 KB 

ellers er der ordet: "suckerfish" som er en venlig dropdown som også skulle passe til SEO ( nu med super-suckerfish) :-)

http://htmldog.com/articles/suckerfish/dropdowns/

ja jeg lærte selv lidt idag Yes og fandt ud af at selve diskussionen er fra 2006.. så der burde være sket noget siden med SEO og dropdowns

hej hej

P.s Nu er jeg også blevet hooked på MEGA DROPDOWN menuer.. de sparker R og fylder ad H til.. rent udsagt dårlig webdesign til det extreme :)

http://www.useit.com/alertbox/mega-dropdown-menus.html

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:39

@Jesper: Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit andet afsnit, men det jeg egentlig ville frem til var, at hvis en javascript menu (eller Ajax, flash, Jquery, whatever) er det mest optimale set ud fra f.eks. et designmæssigt synspunkt, så kan man godt bruge disse menutyper - blot man er opmærksom på problemstillingen ved brugen af disse og tager sine forholdsregler.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:43

wolfie:

Kristoffer W Hansen:

wolfie:

Præcist! Derfor burde google vel indeksere lige så godt som hvis det var lavet uden brug af CSS/Java Script? Det jeg mente med black hat var, at skjule tekst via display: none osv. Har forstået at google stadig indexerede disse sider indeholdende disse skjulte ord (som fx billig, køb hatte her, bedste hatte). Hvis dette er tilfældet vil google da også indexere undermenuen?

Nej, men det har ikke noget med det oprindelige spørgsmål at gøre, eller det jeg svarede på for den sags skyld.

Det drejer sig ikke kun om Goggle kan indeksere siden, men hvad resultatet er når det har været gennem algoritmerne

Spørgsmålet var om "Benyt aldrig dropdown eller rullegardiner" var korrekt eller ej. - Det er det ikke.

Tilmeldt 20. Aug 08
Skrevet kl. 21:48

Kristoffer W Hansen:

Nej, men det har ikke noget med det oprindelige spørgsmål at gøre, eller det jeg svarede på for den sags skyld.

Det drejer sig ikke kun om Goggle kan indeksere siden, men hvad resultatet er når det har været gennem algoritmerne

Spørgsmålet var om "Benyt aldrig dropdown eller rullegardiner" var korrekt eller ej. - Det er det ikke.

Hmm, tror vi har misforstået hinanden, da jeg argumenterede for at "Benyt aldrig dropdown eller rullegardiner" var forkert ligesom du, jeg har tydeligvis ikke udtrykt mig klart nok og måske ikke haft kendskab til udtrykkende i SEO branchen :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:50

wolfie:

Kristoffer W Hansen:

Hmm, tror vi har misforstået hinanden, da jeg argumenterede for at "Benyt aldrig dropdown eller rullegardiner" var forkert ligesom du, jeg har tydeligvis ikke udtrykt mig klart nok og måske ikke haft kendskab til udtrykkende i SEO branchen :)

Det går nok :)

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 22:44

Hej Kristoffer

Hvad er det for noget at sige at jeg spiller seo ekspert.

Når man snakker dropdown -menuer er det sådan en her:

<select>
  <option value="Forside">Forside</option>
  <option value="1">1</option>
  <option value="2">2</option>
  <option value="3">3</option>
</select

Kristoffer W Hansen:

Morten Kaltoft:

Nej det er forkert, Jesper. CSS spiller ingen rolle iht. seo.

Dit spørgsmål: Nej, du skal endelig ikke lave det i dropdown-menuer, uha uha. Det er ikke godt for Google + det ser da rædselsfuldt ud at have en menu i en dropdow, og kunderne kan ikke finde menuen.

/ Morten

ALLE underpunkterne i menuen fremgår som

<ul>
<li><a href="link">Tekst</li>
</ul>

Men bliver kun synlige ved mouseover.

>

Jeg ved ikke hvordan hans kode ser ud, jeg har ikke kigget på hjemmesiden, men det der er ihvertfald rigtigt.

Vi har klart misforstået hinanden, da jeg snakkede om dropdown-lister (http://en.wikipedia.org/wiki/Drop-down_list) og du snakkede ordnede og uordnede lister :)

Men ja til trådstarter, det er black hat seo at skjule tekst osv. vha af css. Der er mange som bruger black hat seo, og nogen gør det bare for åbentlyst: http://www.seoportalen.dk/ (prøv at trykke Ctrl + A og se den skjulte tekst i bunden, som kommer frem)

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)