Jeg har stået for et affiliate program i UK for en af de helt store producenter hvor de solgte mobiler uden abonnement. Det var meget svært at sælge selv om teleselskaberne som minimum har 12 måneders kontrakter og flere er begyndt med 18 og 24! Selvom vi havde de helt nye modeller i en eksklusiv periode på 1-2 uger var det stadig ikke til at komme af med. Det eneste der virkelig kunne rykke noget var når vi lave specielle rabatter på op til 30%. |
Det lader til at det er mobiler med abonnement der sælger, men nok fordi man kun skal af med et mindre beløb pr. måned, det passer brugerne bedst åbenbart, og priserne lader til at lande på nogenlunde det samme efter bindingsperioeden.
Bindingsperioden er meget lang på nogle mobiler men det lader ikke til at være noget der skræmmer kunderne hvis prisen bare er rigtig. Mon ikke en bindingsperiode på 18 eller 24 mdr er meget passende inden man skal til at kigge efter en ny mobil? ja min har jeg i længere tid, men den bliver også passet meget på, og så skal den bare ringe og sms :-)