Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meditation knækker stresskurven

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Ret interessant artikel fra Lederweb.dk i dag: http://www.lederweb.dk/wm141736 , ville lige dele den med jer.

I starten, af nogen, kaldet et hippie projekt - men det endte med succes Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Yes !

Lad folket vide at meditation ikke er noget hippie-fis, men ren og skær teknik - og meget nyttigt.

Nu skal vi bare finde ud af hvad der giver mest på bundlinien - meditation eller powernapping :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Men tro mig der er mange der opfatter det hippie agtigt  og der skal gode overtagelsesevner til at være overbeviseren. Jeg praktiserer det selv i min praksis og har netop nu blevet tilknyttet en virksomhed, der ønsker mulighederne indenfor mindfulness meditation og coaching. Spændende....

En lille lur er nu heller ikke af vejen Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

ztrong:

Hej Jørgen

Men tro mig der er mange der opfatter det hippie agtigt  og der skal gode overtagelsesevner til at være overbeviseren. Jeg praktiserer det selv i min praksis og har netop nu blevet tilknyttet en virksomhed, der ønsker mulighederne indenfor mindfulness meditation og coaching. Spændende....

En lille lur er nu heller ikke af vejen Wink

Dejligt erhverv du har dig - tænk at folk der søger mere velvære og visdom opsøger dig - stort ! Gid jeg stod i samme situation og kunne give folk noget så værdifuldt.

Jeg ville være lidt bange for at introducere meditation og lign. for mine medarbejdere - måske får de tid til at tænke sig om - måske får de spirituelle oplevelser og finder ud af at arbejde og penge ikke er vigtigt - og måske vil det have en negativ effekt på bundlinien i virksomheden.

Jo mere jeg dykker ned i meditationens verden, - eller litteraturen/teater m.m. - jo ringere en forretningsmand bliver jeg - jo mindre tid ønsker jeg at bruge på arbejde - og jo mindre effektiv bliver jeg i selve arbejdstiden.

 

Men alt med måde selvfølgelig, og lægger man meditationen sidst på dagen kan det jo sagtens være en genial ide.

 

Jeg ønsker dig held og lykke med din coachingopgave.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Meditation har nok et blandet rygte. Sandsynligvis fordi det ofte er i forbindelse med en masse spirituelt fnider fnader.

Jeg læste engang en kort lille bog om meditation hvor der overhovedet ikke var nogen vinkler til det spirituelle - men ren fokus på vejrtrækning etc. Den var super god.

Jeg tror også på at meditation kan være gavnligt i hverdagen, og har ofte gerne ville prøve at få det gjort til en del af min hverdag. Men igen - hver gang jeg har ledt efter lidt info om emnet. Både kurser og bøger - så har det været blandet med en masse andre spirituelle emner. Og så står jeg af. Sådan tror jeg at mange har det.

Men det er super fedt at der stadig kommer mere fokus på meditation som et redskab. Både til mere velvære og mindre stress. Tak for linket :)

Hilsen Morten

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen og Morten
Fejlagtigt tror mange at meditation er noget religiøst - men det er en teknik med stor effekt. Nogen forbinder meditation med noget spirituelt, hvilket jeg ikke benytter mig af.

Hvis nogen af jer har interesse, holder jeg d. 12. november en temaeftermiddag "Vejen til en mindre stresset hverdag": http://www.ztrong.dk/nyheder.asp

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Valby
Tilmeldt 12. Sep 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig, fra både en professionel og personlig synsvinkel.

I problemstillingen om at det hele bliver lidt for spirituelt, er det er nok her at bla. coaching området kunne gøre en indsats for at vise at meditation er et fantastisk redskab.

Alene på områder som stress, søvnbesvær, håndtering af realtioner mm. Kan meditation være med til at styrke mennesker. Hvis man meditere bare et par gange om ugen, oplever mange at de kan undgå følelsesmæssige kapringer, hvor de ellers ville overreagere, i stedet oplever de at kunne håndtere situationerne mere rationelt.

Dejligt at opleve meditation blive taget seriøst.

Mvh Jesper

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ztrong:

Hej Jørgen og Morten
Fejlagtigt tror mange at meditation er noget religiøst - men det er en teknik med stor effekt. Nogen forbinder meditation med noget spirituelt, hvilket jeg ikke benytter mig af.

Hvis nogen af jer har interesse, holder jeg d. 12. november en temaeftermiddag "Vejen til en mindre stresset hverdag": http://www.ztrong.dk/nyheder.asp

Nu er det vel ikke fejlagtigt at tro at meditation er noget religiøst? Det stammer religioner og er som sådan startet der....jeg tvivler på de for 5000 år siden, mediterede for at få en mindre stresset hverdag :)

Men det er da fantastisk at vi i dag kan bruge det til andet, men forstår godt at folk forbinder det med "hippie" og noget spirituelt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)