Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guide - Tjen penge på en e-bog

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har lavet en lille quick start guide på hvordan man kommer i gang med at skrive og tjene penge på en e-bog, hvad man skal tage højde for, og hvordan man markedsfører den. En e-bog kan være en rigtig god måde at få en indkomst på, og det er uanset hvor gammel du er, og hvem du er.

Så længe du har et emne du brænder for skrive om, er resten ikke så svært.

Dog er der væsentlige ting der skal tages højde for inden man går i gang, men denne e-bog vil jeg prøve at give et nemt overblik over hvad man skal huske. Det kan være alt fra hvilke målgrupper man vil ramme, til hvordan man publicerer e-bogen.

Jeg har lagt den op på min blog omkring iværksætteri, sådan lige hvad jeg snuser på rundt på nettet.

Kapitel liste og mere findes på min blog: www.e-anders.blogspot.com

De bedste hilsner

Anders Møller

.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 07:03

Hej Anders,

Tillykke med din e-bog. Det ser jo spændende ud. Jeg håber, at det bliver en succes for dig.

Og så lige to anbefalinger. 1: Jeg tror, at du vil sælge mere, hvis du lige får lavet en gang korretur i din salgstekst på bloggen. Der er ret mange fejl, og jeg er slet ikke en flue-knepper, når det kommer til at skrive korrekt i debatindlæg osv. Men når jeg læser en bog, vil jeg gerne have fornemmelsen af, at forfatteren har gjort alt, hvad han / hun kan for at viderebringe det, han / hun har på hjerte. Og der er korrektur en god ting. Det kan jo sagtens være, at du har fået lavet korrektur i selve bogen, men den fornemmelse får jeg jo ikke, hvis jeg kun kan læse en salgstekst, hvor der er forholdsvis mange fejl.

2: Det vil efter min mening også øge dit salg, hvis du lægger et gratis kapitel eller lign. op, så man får en lille smagsprøve. E-bøger har efter min mening det handicap, at man som mulig køber ikke har ret meget fornemmelse af, om investeringen kan betale sig. Det er klart, at hvis man er et navn såsom Thorborg eller DeMib, så er tilliden stor i forvejen. Traditionelle bøger har været igennem et forlags kritiske blik, og det er en garanti for køberen.

Det kan sagtens være, at du ved alt dette, men det var i hvert fald de tanker, jeg fik, da jeg besøgte din blog. Og jeg har taget mig tiden til at skrive dette, så du kan få mere salg.

Og pøj pøj med bogen. Jeg har selv en bog liggende hos et forlag lige nu, og hvis de siger nej, køber jeg fluks din bog og forbereder at lave den om til e-bog, mens jeg venter på et andet forlags svar :-)

Hav en lækker fredag :-)

De bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 12:51

Hej.

Tak for det gode svar. Jeg tror simpelthen at jeg sætter en seperat side op til e-bogen. Jeg har bare været meget i tvivl om hvorvidt den overhovedet ville sælge, men nu prøver vi. Samtidig lægger jeg lige et kapitel op. 

Jeg har rettet korrektur i selve e-bogen, og på den nye hjemmeside skal jeg nok sørge for at det bliver kigget efter.

Tak for det.

Mvh Anders

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)