Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Marketings love?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey jeg tænkte om nogle lidt mere erfarne kunne give mig diverse regler eller bare godkende, det der er rigtige for hvad jeg må og ikke må når jeg søger nye kunder.

1. Jeg kan forstå at man godt må ringe til erhvervskunder, men man må ikke ringe til private med undtagelse af avisabonnementer.

2. Jeg må ikke sende uopfordret e-mails ud men må jeg godt skrive en masse breve?

3. Må man stå på gaden og sælge eller skal der specielle tilladelser til, jeg tænker på at få lov til at stille en stand op.
Hvis vi f.eks. siger strøget hvem skal man kontakte?

4. Er der nogen regler for at personligt henvende sig til forskellige forretninger som man mener kan være potentiale kunder?

5. Er der noget maximum for hvor mange gange man kan sende "Nyhedsbrev" ud over en månedstid?

6. Hva mener du er mest effektivt og hvad ville du selv foretrække? 

Er der nogen firmaer som enten er undtaget eller har specielle vilkår indenfor de overstående spørgsmål?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:32

Jeg følger lige lidt med her, har netop siddet med nogle af de samme spørgsmål i forbindelse med at sende reklamemateriale til uddeling ud til klubber og foreninger.

Har lige læst markedsføringsloven igennem, men det kan jo godt være lidt kryptisk at tolke lovene ind imellem.

Med venlig hilsen

Helle

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 12:26

lassmi:

2. Jeg må ikke sende uopfordret e-mails ud men må jeg godt skrive en masse breve?

Ja, du må gerne sende brev til potentielle erhvervskunder.

lassmi:

4. Er der nogen regler for at personligt henvende sig til forskellige forretninger som man mener kan være potentiale kunder?

Nej, personligt fremmøde er tilladt

lassmi:

5. Er der noget maximum for hvor mange gange man kan sende "Nyhedsbrev" ud over en månedstid?

Nej det er der ikke. Men jeg vil anbefale dig at sætte dig i modtagerens sted. Hvor mange gange om måneden har du SELV lyst til at modtage et nyhedsbrev

lassmi:

Hvad mener du?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:26

lassmi:
1. Jeg kan forstå at man godt må ringe til erhvervskunder, men man må ikke ringe til private med undtagelse af avisabonnementer.

Det er korrekt - Jeg linker til de vigtigste regler i mit blogindlæg om "lovligt gode tekster".

lassmi:

Helt rigtigt - klø bare på.

lassmi:
3. Må man stå på gaden og sælge eller skal der specielle tilladelser til, jeg tænker på at få lov til at stille en stand op.
Hvis vi f.eks. siger strøget hvem skal man kontakte?

Kontakt kommunen, der hvor du ønsker at stille dig op. De kan orientere dig om lokale regler.

lassmi:

Kun de samme, som du allerede har nævnt. Skulderen mod døren er ofte en rigtig god måde at nå detailhandlende på. Forvent en masse afvisninger, men forsøg at aftale et tidspunkt, hvor det passer bedre. Vær opmærksom på, at du ikke må henvende dig direkte til private ved døren.

lassmi:

Næh, men du skal sørge for, at dit nyhedsbrev indeholder reelt nyt - ellers dropper læserne dig hurtigt. Jeg har ikke fået skrevet om dette i min blog endnu, men det kommer.

lassmi:

Din professionelle kommunikation - og herunder din markedsføring - er afhængig af så mange faktorer, at dit spørgsmål er umuligt at besvare. Men tænk først og fremmest på din modtagers situation, når han modtager din kommunikation. Sørg for at kommunikere på en måde, så han er klar til at "lytte". Kommunikér i den "kanal", han har åben.

lassmi:
Er der nogen firmaer som enten er undtaget eller har specielle vilkår indenfor de overstående spørgsmål?

Ja, der er masser af undtagelser, som det vil føre for vidt at komme omkring her. Men hvis du bare holder dig til markedsføringsloven og dørsalgsloven, skal du nok klare dig.

God vind.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:31

Tak for svarene, prøver så vidt muligt at undgå fejl ved opstartSmile

1 uge til Danmarks bedste Import firma åbnerWink

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:36

Velbekomme - det er en rigtig god strategi.

Held og lykke med opstarten.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)