Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger spammer - med skiftende IP

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amigos,

Jeg har en bruger som bliver VED med at oprette sig på min side (pcmgeeks.dk), han har nu oprettet sig med 5-10 forskellige IP adresser, og det er derfor ikke muligt at banne ham på hans IP.

Kan jeg finde hosten og ringe til dem, og se om de kan hjælpe? Jeg er helt blank..

Hjælp - hvad skal jeg gøre?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:49

Hej Lars,

For at banne brugeren kræves det, at du har mulighed for at identificere ham gang på gang. Rent teknisk er der flere ting du kan forsøge at gøre, men han vil altid selv have en mulighed for at komme ind igen, når han opdager hvilke(n) paramter som du identificere ham på - altså i det her tilfælde hans IP adresse.

Noget som jeg ved har virket før, er ikke nødvendigvis at banne brugeren, men blot viderestille ham til eksempelvis en dummy side oprettelses side, som giver en almindelig database fejl når han forsøger at oprette sig: NOGLE gange virker dette, og brugeren vil reelt tro at siden er i stykker, og  ikke at han er blevet er bannet. Du kan sikkert udtænke mange andre måder at lave det trick her på, det var blot for at illustere min pointe :-).

Er IP adresserne indenfor samme range?

Du kan slå IP adressen op på ripe

Du kan klage til udbyderen, men det afhænger meget af den konkrete sag, hvorvidt det vil ende med et positivt resultat. Sørg for at have dokumation for det han gør, som du mener er forkert/chikane.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 22:52

En anden ide jeg lige kom på var, at banne ham med en cookie - og så satse på han ikke rydder op i dem for tit :)

Ellers er der ikke så meget andet at gøre hvis han kommer fra flere forskellige IP'er fra forskellige ranges.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 22:55

Hej Lars.

Du kan banne hans hostname. Det skifter ikke selvom man har dynamisk ip.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Skrevet kl. 23:13

Hej Morten,

Desværre ser det ud til at han også kommer fra forskellige netcafeer/venner eller lign. da IP'sne tiltider er helt forskellige.

Jeg vil prøve med en cookie - og håbe på at tumpen sidder på hans laptop.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 23:50

Hej Lars.

Ja, så er det straks et større problem. Men hvis det var en dynamisk kunne det løses ved blokering af hostname.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Skrevet kl. 16:55

Hej igen,

Nu har denne bruger oprettet to nye brugere, spammet osv. Jeg lukkede ham så ind fra hans private IP og lod ham spamme lidt, tog så screenshots osv. af det.

Nu vil jeg gerne gå videre med sagen og oprette en form for sigtelse mod ham. Jeg har hans private IP, tlf. nr. samt adresse og navn.

Jeg har også skriftlige samtaler med ham hvor han bekræfter at han er hvem jeg "troede" han var samt at han indrømmer at han har spammet og chikaneret.

Det kunne være fint at få en politi mand eller lign. til at ringe og snakke knægten til fornuft, jeg har selv prøvet at få ham i tale pr. tlf. men han er tæske-dum og har ingen respekt over for andre mennesker.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9736
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:13

Lars, der findes en hel del forskellige metoder til at identificere folk - eller rettere sagt, forsøge på det. For ingen af metoderne er isoleret set perfekte, men hvis du kombinerer flere af dem og opbygger mere komplekse "profiler", så kan det faktisk godt gøres ret effektivt. Ikke perfekt, men dog meget bedre en simple filtre på et eller få niveauer.

Nogle af de ting du bl.a. kan bruge til profilering er:

• IP nummer eller C-klasse
  • Hostname(s)
  • Cookie
  • "Persistant Cookies". Jeg er ikke helt sikker på om de nyere IE stadig understøtter dette, men det er en form for skjulte cookies, som ikke er dokumenteret af MS, og som officielt ikke findes, men som man ikke desto mindre´, i hvert fald tidligere, har kunne bruge til at sætte skjulte cookies, som brugerne ikke kan slette (i hvert fald ikke så let)
  • Flash "cookies". Du kan via Flash sætte noget der minder om cookies, men de gemmes et andet sted på computeren og slettes normalt ikke når man beder ens browser om at slette alle cookies - for det er ikke en browser cooke, men en cookie der "tilhører" Flash applikationen.
  • Computer informationer - f.eks. skærmopløsning, OS, http headers, script og plugin understøttelse osv.

Hvis du bruger lidt tid på det kan du sikkert finde mange flere elementer du kan bruge i en samlet profilering. Det var bare lige dem jeg hurtigt kunne huske.

Men at samle det hele og skrive et program der kan bruge det på en tilstrækkelig "intelligent" måde, så det faktisk udelukker de rigtige, men lader de andre komme ind, det er ikke så let igen :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)