Hej Amigos, Jeg har en bruger som bliver VED med at oprette sig på min side (pcmgeeks.dk), han har nu oprettet sig med 5-10 forskellige IP adresser, og det er derfor ikke muligt at banne ham på hans IP. Kan jeg finde hosten og ringe til dem, og se om de kan hjælpe? Jeg er helt blank.. Hjælp - hvad skal jeg gøre? |
Hej Lars,
For at banne brugeren kræves det, at du har mulighed for at identificere ham gang på gang. Rent teknisk er der flere ting du kan forsøge at gøre, men han vil altid selv have en mulighed for at komme ind igen, når han opdager hvilke(n) paramter som du identificere ham på - altså i det her tilfælde hans IP adresse.
Noget som jeg ved har virket før, er ikke nødvendigvis at banne brugeren, men blot viderestille ham til eksempelvis en dummy side oprettelses side, som giver en almindelig database fejl når han forsøger at oprette sig: NOGLE gange virker dette, og brugeren vil reelt tro at siden er i stykker, og ikke at han er blevet er bannet. Du kan sikkert udtænke mange andre måder at lave det trick her på, det var blot for at illustere min pointe :-).
Er IP adresserne indenfor samme range?
Du kan slå IP adressen op på ripe
Du kan klage til udbyderen, men det afhænger meget af den konkrete sag, hvorvidt det vil ende med et positivt resultat. Sørg for at have dokumation for det han gør, som du mener er forkert/chikane.
Med venlig hilsen
Casper Schneider