Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger søges igen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal igen have ansat en sælger, men hvordan får vi fat i den dygtige og engagerede sælger, der har lyst til det job, vi beskriver?

Hvor søger I folk henne og hvad er jeres erfaringer? Er det en fordel at få et bureau ind over eller er det spild af penge?

Som eksempel kan jeg fortælle at vi sidst søgte "sælger til håndværksbranchen", fik vi 6 svar fra "villig til alt" (ok, jeg er 50 år, og du er stadig villig til alt?), 4 svar "vi søger jobbet som kontorassistent/intern sælger/arbejdsmand/elektrikker" og yderligere 13 svar fra folk, der enten ikke kunne stave bare nogenlunde korrekt  eller som var helt i hampen rent erfaringsmæssigt og/eller uddannelsesmæssigt, og tydeligvis på "4 job om ugen"-ansøgningerne. Det er meget lidt anvendeligt som arbejdsgiver, og jeg har altså brug for en SÆLGER.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Midtsjælland
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 8
Fra  Landerby Skrevet kl. 23:33

Hej,

Jeg finder det yderst foruroligende at firmaer, uanset størrelse og branche, skal spilde sin værdifulde tid, med så ubrugelige ansøgninger! Nu skriver du godt nok ikke hvor I har haft lagt jeres stillingsopslag op - måske også godt det samme? Jeg er selv nybagt iværksætter uden ansatte, men vil da gerne give lidt gode råd/ideer, kan jo vise sig at være brugbart alligevel?

Bureauer  - jeg må indrømme, at jeg kun har stået på ansøgersiden her - og som ansøger, er de ofte spild af tid eller også hører man aldrig fra dem? Deres stavetest er ofte 30-50 ord, der ligner hinanden og ord som man faktisk ikke bruger i hverdagen og man liiige skal tænke sig om en ekstra gang, inden man svarer på. Jeg har i hvert fald aldrig rigtig haft held til at imponerer nok til at få et job den vej igennem?! Om det så er mig eller jobbet - tjaa... Jeg synes, de er spild af tid, at sende en ansøgning til.

Men som dem der betaler, har jeg indtrykket af, at servicen ligger noget højere og de vil prøve at finde nogle egnede kandidater, og så muger de ud i alle de standard ansøgninger, der vælter ind. Det tror jeg, er det man betaler for, helt basalt set!

Mange gange kan det være en fordel, at bruge sit netværk - privat såvel som inden for branchen - en mundtlig anbefaling fra andre som kender en "super-sælger" kan vise sig mere givtig end div. opslag? Der er jobindex.dk - der er jo alt mellem himmel og jord. Måske et opslag i et fagblad for branchen? Kunne også være en mulighed, men måske knapt så velanset, at prøve at lægge en diskret føler ud hos "konkurrenten"´s sælger? Kunne jo være at han ikke var tilfreds med sit ansættelsesforhold? Og hvis I evt. kunne "lokke" med noget extra af en eller anden art - ja så tænker jeg, at i disse krisetider, må der da være en "sulten" sælger derude på markedet...

God vind i sejlene....

Karina

Få mere tid - www.faameretid.dk - Alt i rutine-opgaver....

Fra Nørresundby (Aalborg)
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 23:37

Hej

Jeg vil meget gerne høre lidt nærmere om jobbet, evt en stillingsbeskrivelse. Jeg har arbejdet med salg og marketing i de sidste 6-7 år, bl.a til bygge- og håndværksbranchen og leder pt. efter nyt job.

Håber at høre fra dig

Torben Pedersen

tub@stofanet.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:42

De kan da findes alle steder, men det kræver jo at du er i stand til at beskrive virksomheden, opgaver/vilkår og forventninger til personen.....

Jeg ville ikke benytte bureau, men jeg ville beskrive mine krav rigtig godt og hvad du kan tilbyde.....og så tage den derfra.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 16. Jan 09
Skrevet kl. 07:54

Vi har beskrevet jobbet godt - vi har beskrevet virksomheden godt (og ærligt), men lige netop "sælger" er et meget vidt begreb, hvor en hel del tror de er sælgere, men reelt er ekspdienter, der tager telefonen, når kunderne ringer.

Vi har haft annonce på jobindex og på jobnet. SIdstnævnte giver i sagens natur en del mystiske ansøgninger, men den giver desværre ingen eller kun meget få ansøgninger fra bare nogenlunde kvalificerede.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 09:48

Ok....men så mangler du/I at beskrive profilen på den sælger I søger. Stil krav til antal år som sælger, hvilken type salg....listen er uendelig. Skriv evt. hvilke krav der er ufravigelige osv....

Jeg ved godt at man ikke kan sikre sig 100%, men man kan godt beskrive hvad man søger, så præcist, at mange dropper det...hvis de ikke passer på profilen.

Jack

Tilmeldt 16. Jan 09
Skrevet kl. 15:17

Det er jeg vældig enig i. Jeg mangler "bare" hvor jeg skal gøre det henne for at få nogle kvalificerede ansøgere.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 19:46

Måske skulle du vise din "annonce" her på forum....måske kan den forbedres, så du får sorteret bedre ;o)

Jack

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)