Tonen er hård herinde, men jeg synes det er helt i orden at få - og give - en lussing, for et svar der er decideret forkert. Hvis man hyggechatter om sit nye krøllejern i café, kan folk stort set skrive, hvad de vil - men hvis folk søger råd og vejledning om eksempelvis Jura, så går det sgu da ikke, at man sidder som Fjollefar og gætter med på sidelinien. Lad dem der ved noget om emnet, komme til orde. Så bliver det et meget bedre sted - og værktøj.
Tonen er hård herinde, men jeg synes det er helt i orden at få - og give - en lussing, for et svar der er decideret forkert. Hvis man hyggechatter om sit nye krøllejern i café, kan folk stort set skrive, hvad de vil - men hvis folk søger råd og vejledning om eksempelvis Jura, så går det sgu da ikke, at man sidder som Fjollefar og gætter med på sidelinien. Lad dem der ved noget om emnet, komme til orde. Så bliver det et meget bedre sted - og værktøj.
Jeg er helt enig og hvis man ikke kan lade være med at gætte med, så skriv da at "Jeg mener bla bla bla" i stedet for at fremføre det som fakta. Skriver man som om man er sikker og man tager fejl, så er en kindhest på sin plads.
Hmmm. Kunne være man skulle tegne et Amino Plus medlemskab så der kan blive plads til en passende "disclaimer".
Verden er desværre ikke altid sort og hvid når der kommer til eksempelvis jura og regnskab (bortset fra at det dobbelte bogholderi) og folks motiver er ikke altid rationelle, ligesom de relevante informationer ofte er manglende eller hænger ude i horisonten. Amino er fedt forum at udveksle ideer i, men beslutningen skal træffes så få en rådgiver med på sidelinien. Hvis det går galt kommer man ikke langt med at henvise til at "klovnen" på Amino sagde.....
Skriver man som om man er sikker og man tager fejl, så er en kindhest på sin plads.
Mon ikke at vi alle har prøvet at være fuldstændig sikre på en ting - for derefter at erfare at vi alligevel tog fejl. Det giver da ikke nogen som helst ret til at uddele kindheste eller iøvrigt svine andre folk til, for hvad de skriver.
Amino er et chat sted. Som Henrik skriver, kan det ikke erstatte hverken revisorer, rådgivere eller jurister.
Måske at de lidt løse svar kunne undgås, hvis man tydeligt kunne se i hvilket forum emnet er skrevet.
Det er da også smadder ærgeligt, hvis folk trækker sig tilbage fra Amino, fordi her indimellem bliver udelt lige lovlig mange kindheste.
Skriver man som om man er sikker og man tager fejl, så er en kindhest på sin plads.
Mon ikke at vi alle har prøvet at være fuldstændig sikre på en ting - for derefter at erfare at vi alligevel tog fejl. Det giver da ikke nogen som helst ret til at uddele kindheste eller iøvrigt svine andre folk til, for hvad de skriver.
Jo, men så lever man sikkert også fint med at blive irettesat hvis man skråsikkert udtaler sig om noget man ikke har forstand på. Og når jeg skrive "kindhest" så betyder det ikke at man skal svines til, men blot korrigeres.
Jeg savner bare generelt at vide om det er en på 14 eller en på 40 som svarer. Uanset hvordan du vender og drejer det så er der stor forskel på hvordan en teenager ser ting, og hvordan en voksen ser ting... Selvom det sikkert er ilde set - så ville jeg ikke have noget imod at amino var for 18+
Selvom det sikkert er ilde set - så ville jeg ikke have noget imod at amino var for 18+
Så jeg, som tit uddeler af min viden indenfor bl.a. SEO skal udelukkes fra Amino? Mener du virkeligt at 6 måneder skal afgøre om jeg er ukvalificeret til at deltage i en IVÆRKSÆTTER debat?
Jeg er selv 18+ og jeg mener at det er super vigtigt at 18- er med, de er total inspirerende og ja det kan da godt være, nogle er hurtigere på aftrækkeren end andre.
men husk mange stærke iværksættere startede før de var 18 så hvad dælen er problemet med unges besyv på iværksætteri her i amino hehe (det kunne jo ligeså godt komme fra en 18+ som mig selv) jeg mener helt sikkert at alderen er ligegyldig og at denne tråd er et udtryk for, at problemet mest er hos 18+ end 18- hehe
Ingen alders deskrimination på amino hehe!!
Peace out Omar :-)
rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig
Jeg savner bare generelt at vide om det er en på 14 eller en på 40 som svarer. Uanset hvordan du vender og drejer det så er der stor forskel på hvordan en teenager ser ting, og hvordan en voksen ser ting... Selvom det sikkert er ilde set - så ville jeg ikke have noget imod at amino var for 18+
Det vil jeg gerne kommentere på, da jeg mener du er forkert på den. Du er (tydeligvis) over 18 år. Og hvorfor mener du ikke at Amino skulle være åben for folk under 18 år? Mener du ikke vi bare en gang i mellem bidrager med noget godt? Jeg synes du generalisere meget dumt i den udtale der.
Det måske nogen gange godt at få et 'barn' til at se på tingene, specielt i dit tilfælde.