Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil det være lovligt ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

Nu kunne jeg godt tænke mig, at komme i gang med min egen webshop.

Jeg har kigget lidt på Aminos virksomhedsbørs, Og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad reglerne er mht. mail listen, hvis jeg vælger at opkøbe en eksisterende webshop..

Må jeg gerne bare forsætte med at sende nyhedsbreve ud, selvom shoppen har fået nyt domæne, ejer, Cvr nummer osv?

Jeg ved der er nogen regler for videre givelse af oplysninger til tredje person.

Hvis den nuværende ejer skriver til de tilmeldte,” at pr den 1/ x 2009,vil shoppen blive opkøbt, og den nye ejer vil også forhandle xxx som nu, og dertil vil vare sortemanget blive udvidet.” Altså så de får chancen for at afmelde sig inden shoppen bliver overtage, (hvis det skulle være deres ønske) vil det være en lovlig måde at gøre det på?

-Martin

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 00:31

Du kan ikke bare begynde at udsende til en mail liste efter et køb - Du kan heller ikke til din egne tidligere kunder begynde at sende et nyhedsbrev, hvis det omhandler en andet produktkategori end de har handlet med dig.

Den gamle ejer kan jo sende et nyhedsbrev ud og der kan i beskrive problemstillingen også bede folk om at tilmelde sig dit nyhedsbrev, så de er sikker på i fremtiden, at blive hold opdateret indenfor xx..

Fra København
Tilmeldt 9. Jun 09
Skrevet kl. 01:35

Mange tak for svaret...

Det vil sige, at hvis jeg køber en i gang værende webshop, så må jeg kun bruge mail listen hvis jeg forsætter shoppen som den var før, uden de store ændringer i varesortimanget?

Eller har jeg misforstået det helt? :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:35

Hvis du køber en webshop og driver den videre, så må du naturligvis gerne sende et nyhedsbrev ud til alle dem der er tilmeldt.

Men køber du en webshop og "lukker" forretningen, og købet kun er sket med kundekartoteket for øje, så må der ik sendes noget ud, da det så er spam...

Fra København
Tilmeldt 9. Jun 09
Skrevet kl. 14:24

Okay, tak for svaret..

Så shoppen skal bevare sit domæne, hvis man skal forsætte med at bruge mail listen?

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 14:30

Er måske ikke helt så lige til at svare på. Der er jo måske tale om en virksomhedsovertagelse ,hvorfor man i så fald nok godt burde kunne fortsætte med at sende mails ud da man jo bare kan slå siderne sammen til en - altså en slags fusion.

Jeg tror ikke du kan få et endeligt svar her på Amino da emnet måske er lidt kringlet men du kan måske med fordel betale de 1000 plus moms det koster kort at spørge en advokat. De vil ofte være godt givet ud, hvis det skulle vise sig at være spam da prisen for det er ret høj

Fra København
Tilmeldt 9. Jun 09
Skrevet kl. 14:48

Mange tak for svaret..

Ja det har du nok ret i, det nok smartes at kontakte en advokat, så jeg kan blive sat ordentligt ind i det :)

Fra Århus C.
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:14

Hej Martin

Jeg kan ikke se problemet i, at du udsender nyhedsmail til butikkens kunder, bare fordi der komme ny ejer. Hverken lovgivningsmæssigt eller moralsk. Du må naturligvis ikke bruge maillisten til, at sende andet end relevant info for den webshop du køber, eller sælge den videre til 3-part.

Jeg ser heller ikke nogen grund til, at du skal gøre kunderne opmærksomme på det nye ejerforhold, hold det for dig selv!!!

Og for GUDS skyld, lad vær med at lave hele shoppen om, før du har lært dine allerede eksisterende kunder at kende, ellers har du betalt goodweel (kunderne) og risikere de smutter.

Mvh

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:48

Martin Møller:

Så shoppen skal bevare sit domæne, hvis man skal forsætte med at bruge mail listen?

Nej du kan sagtens ændre navn og også design uden det skaber problemer. Hvis shoppen fortsætter som selvstændig shop, så er der jo ingen problem. Problemet opstår i det øjeblik, at der kan skabes tvivl om det er salg af mailadresser eller ej...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)