Hej Aminoer.. Nu kunne jeg godt tænke mig, at komme i gang med min egen webshop. Jeg har kigget lidt på Aminos virksomhedsbørs, Og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad reglerne er mht. mail listen, hvis jeg vælger at opkøbe en eksisterende webshop.. Må jeg gerne bare forsætte med at sende nyhedsbreve ud, selvom shoppen har fået nyt domæne, ejer, Cvr nummer osv? Jeg ved der er nogen regler for videre givelse af oplysninger til tredje person. Hvis den nuværende ejer skriver til de tilmeldte,” at pr den 1/ x 2009,vil shoppen blive opkøbt, og den nye ejer vil også forhandle xxx som nu, og dertil vil vare sortemanget blive udvidet.” Altså så de får chancen for at afmelde sig inden shoppen bliver overtage, (hvis det skulle være deres ønske) vil det være en lovlig måde at gøre det på? -Martin |
Du kan ikke bare begynde at udsende til en mail liste efter et køb - Du kan heller ikke til din egne tidligere kunder begynde at sende et nyhedsbrev, hvis det omhandler en andet produktkategori end de har handlet med dig.
Den gamle ejer kan jo sende et nyhedsbrev ud og der kan i beskrive problemstillingen også bede folk om at tilmelde sig dit nyhedsbrev, så de er sikker på i fremtiden, at blive hold opdateret indenfor xx..