Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krænker jeg ens rettigheder?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jeg har netop idag modtaget en skrivelse fra en advokat, hvor i han påstår at jeg krænker hans klients rettighed med hedsyn til navnet "barmouse" som de har rettighederne til, da jeg kommer frem ved søgning på dette ord. Men det ligger rent faktisk såden at jeg IKKE har det søgeord i nogle som helst former i nogle af mine kampagner! Jeg har dog mange ord hvor ordet "mouse" indgår kan det være derfor at jeg kommer frem på googleAdwords når der søges på barmouse? Jeg ønsker ikke at krænke nogen, men har ingen logisk forklaring, er der nogen der kan hjælpe?
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:55

Nu kan Amino også blive fundet på barmouse, hvad vil advokaten gøre ved det?

barmouse,barmouse,barmouse,barmouse Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 00:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej ErgoWeb

Google kalder det broad-match, hvor den sagtens kan finde på at splittet ordet Barmouse op i to. Har din hjemmeside noget med dette at gøre, vil dine kampagner eller organiske links dukker op på oversigten.

Der har faktisk været en sag angående dette emne på Amino, her er det blot virksomheden som har en konkurrent, som bruger ordet House-of-kids. Du kan læse det her, det kan give dig lidt bedre forståelse for sagen: http://www.amino.dk/forums/t/51325.aspx?PageIndex=7

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:02

Nicolaj:

Nicolaj:

Ups, jeg kom til at citere 2 gange - surt Big Smile

Nå spøg til side.

Google finder på den slag ting når man vælger "broad match" og du løser det ved at sætte ordet barmouse som negativt søgeord nederst i kampagnen.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 08:23

Christian:

Mener du selv at man bør sætte alle konkurrenters navne/produkter som negative søgeord....?

Det er vel ikke rimeligt, at fordi man rammes af broad match, så sendes advokaten afsted eller....Det er vel efterhånden en vigtig diskussion, hvis man ser på den sidste tids diskussioner på området.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:20

Hej Jack.

Hmmm. Lad os kigge på et gaaaammelt begreb, der hedder Netiquette.

Net Etiquette er det, som Google prøver efter bedste overbevisning at leve op til med deres "Do no harm" politik.

Det har altid siden Internettet startede været kotyme, at vi alle frit kan linke til andre hjemmesider uden at spørge om lov først.

HVIS den man linker til så frabeder sig linket, så har det været god Netiquette at man så fjerner linket uden bøvl.

Over for dette tager jeg lige et andet eksempel:

Kan du huske Jubii fra dengang den var en søgemaskine og ikke en underholdningsportal?

Eller Eniro. Eller De Gule Sider

Hvis man søger på et firmanavn, så vælter det frem med links og reklamer for alle konkurrenterne også.

Sådan har det altid været så hvorfor skulle tingene være anderledes på Google?

Der er ingen, der til dato har vundet en retssag i Danmark fordi ens annonce er synlig ved søgning på konkurrenters navne og det er min bedste overbevisning at det nogen sinde kommer til at ske, så længe man ikke vildleder de søgende ved at skrive noget, som kan få brugeren til at tro, at man ER konkurrenten, f.eks. ved at skrive konkurrentens varemærke direkte i annonceteksten. 

Når dette så er sagt, så er der stadig Netiquetten tilbage.

Vil det ikke være nemmere for alle parter, at HVIS man direkte bliver kontaktet af nogen, der føler sig forurettet, at sige, ja "Du får ret og jeg får fred" og så bare sætte minus foran søgeordet og så komme videre i livet. Det er for søren da bare et søgeord blandt forhåbentlig mange hundrede andre søgeord  Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:33

Christian iMARKETING:

Hej Jack.

Hmmm. Lad os kigge på et gaaaammelt begreb, der hedder Netiquette.

Venlig hilsen,

Christian

Christian Big Smile Drop lige gammelfar attituden Wink

Anyway...

For det første kan man jo ramme tusindevis af firmaer i broad, så det kan man jo ikke gardere sig mod, medmindre man hver gang man laver nye ord ifm adwords....samtidig finder alle firmaer der kan blive ramt og så skriver dem ind...... god fornøjelse siger jeg bare. Man må ikke håbe at man bruger ord som tele eller coach o.lign.

Når folk så ikke kan finde ud af at henvende sig høfligt og spørge pænt, så ville jeg reagere med.....f*ck you too. De skal dælme ike starte med at henvende sig gennem en advokat, når man intet forkert har gjort.. Havde ejeren af barmouse henvendt sig stille og roligt, så havde det nok været en anden sag, men den adfærd fortjener ingen ros.

For lige at undgå misforståelser. Jeg er ikke uenig i at din Netiquette-ting er fin, men alm. ordentlig adfærd er imo lige så vigtig.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 13:54

Jeg vil sådan set mene at Jack har ret langt hen ad vejen.

I dette tilfælde, bruger man "advokaten" med al hans autoritet og magt - uhhhh hvor skal vi blive bange nu. En sådan skræmmemetode, er jo ikke meget anderledes end et incassofirma fra en rockergruppe. Naturligvis bliver man lidt nervøs, da man jo uundgåeligt tænker på, om man ubevidst har gjort noget man kan straffes for. Og lige netop her hjælper "advokat titlen".

Resultatet der opnåes ved en sådan brug, kan sidestilles med vores alles - efterhånden medfødte - dårlige samvittighed når vi ser en politibil. Angst uden begrundelse - det er sgu ikke godt.

Så i det store hele, vil jeg også bare sige ........ barmouse barmouse barmouse

Bennie

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:00

Hej Jack og Bennie.

Jeg kan kun være 100% enige med jer Wink

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)