I April måned finder jeg en person på Amino. Vi starter at skrive sammen på MSN, og jeg fortæller ham om min idé, med en løbeportal, han synes ideén er fint, og han begynder selv programmeringen i starten af Maj, det går langtsomt, hvilket jeg også har accepteret da han er studerende, men efter nogle få uger stopper arbejdet, da der bliver lidt tvivl om idéen holder. I starten af Juli laver vi en kotrakt om at jeg selv skal eje siden selv og han skal stå for programmeringen. Problemet er bare at ingen af os har underskrevet kontrakten. Men han skrev at jeg skulle betale når hver del var færdig. Han har dog mulighed for at trække sig hvis noget helt uvented skulle ske. Tidsgrænsen er sat på 3 måneder og efter dette skulle jeg spare 25% på det resterende arbejde. Han siger også at vi vil rette fejlene mod slutningen af hjemmesiden. 5 juli skriver han at ”VI” er rimelig klar når du er. Han spørger om jeg er tilfreds med regler og betaling og jeg giver grønt lys. 8 juli får jeg en faktura på login og profil delen, han siger han ved godt at den ikker er så pæn endu, men det kommer. Han skriver også at han helst ikke vil sende opgaven til grafikkeren inden han har modtaget betaling, fordi at det kan blive dyrt for ham, hvis jeg smutter fra. Allerede her skal jeg betale 2 gange indenfor 3 dage, for noget der ikke er færdigt, men det hele lyder godt, og virker som om det går hurtigt så jeg betaler. 12 juli får jeg igen en faktura, denne gang på nyhedsbrevet, han ved godt at der ikke er kodet på admin delen, men dette kommer senere. Jeg betaler igen. Jeg tester det så for det lyder til at det går for hurtigt, jeg finder så flere fejl, og melder ham tilbage omkring det, han har altså givet mig en faktura og sagt at nyhedsbrev delen var færdig med flere fejl. 15 juli får jeg en faktura at forumet er færdigt. Jeg er dog ikke enig. 2 august accepterer jeg forumet i første omgang, fordi der altså ikke er noget som helst layout på. 4. Agust siger han at en person er lige kommet hjem fra ferie, så nu er der 3 personer der arbejder på siden stort set døgndrift, og det går rimelig stærkt. Desuden er de snart færdige med løbedagbogen. Han siger siden burde være færdi på søndag. 5. August, siden kan ikke være færdig på Søndag, denne person kan ikke arbejde så meget, og den anden har havt en trafikullyke i familien. Men siden burde være færdig indenfor kort tid. 8. august han venter på at morten er tilbage, og nu skal jeg forvente at det pludselig går stærkt. Han har dog ikke hørt noget fra grafikkeren. 8 . august, han har lige snakket med en person, og siger det burde ikke tage mere end nogle timer at lave en del under løbedagbogen. 9. august jeg tester løbedagbogen og andet på siden, og finder fejl mange steder. 13. august, de prøver at arbejde hurtigt som vi kan nå det til 1. Sep, men jeg siger max grænsen er 6.sep da det er her der er et stort løb på Færøerne, vil helst have siden klar før det. 15. august får jeg en faktura på 2.500 for løbedagbogen, den er ikke færdig, men han siger han har svært ved at gå videre hvis jeg ikke kan betale først. Så jeg betaler her. 17. august, han har ikke modtaget pengene, jeg skal finde en faktura, og sende et billede til ham. Før han kan gå videre. 18. august. Projektet vil nok ligge stille næste par dage, men bare roligt vi skal nok komme tilbage skriver han. 18. jeg ved ikke om vi kan vente med at det skal ligge stille da siden helst skal være klar til første sep. Han forstår det godt, og skal prøve at få det meste færdigt. Jeg prøver at lave designs selv som jeg kan vise ham hvad jeg ønsker, så det kan gå hurtigere og være nemmere for ham. 19. Nu arbejder jeg på at lave designs til løbedagbogen også. 29. Han undskylder at jeg ikke har kunnet få fat på ham de sidste par dage. Løbedagbogen kan nu tage længere tid, da personen har opgivet dette, og han skal prøve at finde en ny 2. sep – Jeg modtager en faktura på 3.000 og betaler for artikel systemet. 6. sep - Løbet har nu været og der er ikke rigtigt sket noget. Efter det her finder jeg flere fejl på siden, og fortæller ham om det, han siger ja han arbejder på det osv, han skal nok rette det osv.. Sidst sep her bliver jeg meget sur, der er hverken sket et eller det andet, og jeg har brugt meget tid på at fortælle ham om fejl, men han har intet lavet, han siger så at han ikke har så meget tid, da han går i skole. Så skal han på studietur i starten af oktober, og jeg hører nu intet fra ham i en uge. Efter dette har jeg så prøvet finde en anden løsning med ham. Vi har fået tilbud fra en anden der kan lave det for 3.000kr, men han ønsker ikke at betale mere end 1.000kr af disse. Han tilbyder mig så at han kan rette nogle fejl selv, men der skal også noget betaling ind over dette. I dag sker der så det at en person viser mig dette: Dette er fejl, udover dette så er der flere andre fejl på siden, bare for at tage 2 eksempler, så kan en bruger blive oprettet flere gange i en gruppe.. man kan oprette sig som bruger uden at indtaste brugernavn.. Er der nogen der kan hjælpe mig, hvad kan jeg lave her? :s han sagde at fejl blev rettet i slutningen af hjemmesiden, men nu skal jeg bare betale ekstra for dette! |
Hej Jan,
Jeg tvivler på at din leverandør bevist har snydt dig, men derimod kan manglende kompetencer, eller valg af leverandørens samarbejdspartnere være fejlen.
Det første skridt må være at du gennemtester selve siden, og laver en liste med fejl - fejl som består i det forventede produkt.
Herefter må du indgå i en dialog med din leverandør - hvor i begge finder en løsning som i føler er en win-win situationen.
Mvh Henrik