Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura i Oscommerce og Summa Summarum

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at starte en webshop så er ved at vende en masse tanker i hovedet.

Jeg vil finde et lagerhotel som kan stå for at varemodtagelsen og sende varerne ud til kunderne. Jeg tænker i den forbindelse på hvordan i andrer klarer faktura delen.

Altså oscommerce laver en ordrer bekræftigelse som kunden modtager med det samme. Den kan også lave en følgeseddel som lagerhotellet kan bruge og sende med pakken men en egentlig faktura bliver jo lavet i summa summarum. Det vil kræve at man skal ind og bogfører hver enkelt gang der er en kunde der køber et produkt, istedet for at kunne bogfører en gang om ugen. Hvordan klarer i andre det? Hvis man får oscommerce til at lace en faktura så vil nr jo ikke passe med de egentlige faktura nr som bliver tildelt i summa summarum.

Så mit spørgsmål går på om i går ind i summa summarum og opretter en faktura hver ang en kunde køber et produkt og så sender den i en kuvert til kunden eller om der er en smartere måde at gøre det på?

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 12:30

Jeg er da temmelig sikker på, at OSCommerce også kan udskrive faktura

Bennie

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 12:51

Ja det er ikke så meget om oscommerce kan udskrive en faktura, men problemet er mest faktura nr. Altså at få faktura nummeret i oscommerce og summa summarum til at følge. Hvad så hvis man gå ind og sælger noget som ikke bliver solgt via webshoppen, så laver man en faktura som ikke er i oscommerce. Hvordan får man det til at spille sammen.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 12:59

Birkelund:

Ja det er ikke så meget om oscommerce kan udskrive en faktura, men problemet er mest faktura nr. Altså at få faktura nummeret i oscommerce og summa summarum til at følge. Hvad så hvis man gå ind og sælger noget som ikke bliver solgt via webshoppen, så laver man en faktura som ikke er i oscommerce. Hvordan får man det til at spille sammen.

ok - det har jeg altså desværre ikke forstand på.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 13:00
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 13:06

Problemet ligger i at du ikke bare kan køre dit regnskab i osCommerce. Kalder du dine ordrebekræftelser fakturer, så vil de ikke være fortløbende som reglerne foreskriver. De ordre som der ikke bliver gennemført vil jo udgå (det kan der være rigtig mange grunde til)

Det du kan gøre er at du en gang om ugen laver et kommasepereret udtræk fra din webshop, og uploader det i Summasummarum og får den til at generere de rigtige fakturer. Det er ikke unormalt at man venter nogle dage før man får sin faktura. Den proces tager kun få minutter. Husk at dele dit udtræk op i fragt og varesalg, så de kommer ind på de rigtige konti.

Dit lagerhotel får du bare til at medsende følgesedlen som osCommerce genererer i forvejen.

Jimmy

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 13:12

IT-Konsulenten:
Der er åbenbart lavet integration mellem Oscommerce og SummaSummarum

Integration ved jeg ikke om man kan kalde det, men et udtræk er det da.

Vi er nok en del der håbede på en brugbar løsning fra det som blev kaldt E-summa, der skete så det at bgsys købte det og så er der vist ikke sket meget mere i den sag. Det store problem ligger i at man ikke har adgang til det "sjove" i summasummarum.

Jeg ville med glæde betale for at udvikle en integration hvor alting foregik automatisk, men det kræver jo at de nye ejere af Summasummarum vil åbne lidt for systemet.

Jimmy

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 13:13

hej

lige netop det svar jeg forventede at hører. Håbede bare der var nogen der havde en anden løsning. Det optimale ville være hvis Oscommerce selv kunne sende en faktura som kunne bruges. Men det kan den så ikke. Hvad med den funktion Summa har med at sende faktura over mail. Fungere den. For det vil jo gører det hele meget nemmere...

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 13:44

Hej

Vores webshopløsning har export af kunder ,varer, og ordrer

Disse filer kan så importeres til Summasummarum enterprise, og lave ordrer i SummaSummarum, som herefter bogføres til egentlige fakturaer.

På den måde er det fakturaen i summa,.der danner den rigtige faktura.

Webshoppen er også i stand til at lave fakturaer, dem skal man bare tildele et bilagsnummer, som ekstra dokumentation.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 13:53

Der findes en super nem løsning for integration af osCommerce og SummaSummarum og den giver dig også intrgration med Post Danmarks Webpack så du nemt kan udskrive pakke sedler (ikkeså relevant for dig men måske for andre)

Du kan læse mere om løsningen her http://www.shopeon.com/ og downloade og teste den gratis

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)