Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny momspraksis kan blive dyr

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 08:17

Tro helt sikkert det vil blive en forenkling, og det bliver da rimelig nemt at holde styr på

Kan godt lide denne kommentar:

"Direktør Niels Peter Dahl fra Cash Back tvivler på, at den ændrede administration bliver en administrativ lettelse"

Det vil jeg sku også sige hvis jeg havde et firma, som levede af at søge moms retur. Nu kan man blot selv søge den retur under Tast Selv hos SKAT, nemmere bliver det sku ikke.

Peter

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:21

Lyder dog meget smart, at man kan søge refusion via dansk side for momsen.

Mange har nok været meget usikker på hvorledes det skulle gøres i de pågældende lande.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 08:22

Helt klar det bør bliver lettere.

Er der nogle herinde der ved, om de nye hjemmesider EU landene skal åbne og de gælder for den moms der er betalt i udlandet i år og søges tilbage i starten af næste år, eller om det gælder den moms der bliver betalt i udlandet næste år ?

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 18. Jul 09
Skrevet kl. 08:31

Sådan som jeg lige husker det, så kan du godt søge moms for 2009 retur i det nye 2010 system, og jeg mener også at fristen for at søge momsen retur bliver udvidet.

Helt enkelt bliver det dog ikke, for jeg mener man skal sende scannede kopier af fakturaerne med indberetningen på Tast Selv

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 18. Jul 09
Skrevet kl. 08:32

Der kan læses mere om emnet her :

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1811251&newwindow=true

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:35

Ja, der kan jo stilles mange spørgsmål i den anledning. Inspireret af Henriks indlæg har jeg skrevet et blogindlæg om det: http://anettesand.dk/2009/nye-regler-for-moms-i-eu-lande/

Så tak til Henrik for at dele emnet.

Det bliver meget spændende, hvor stort arbejdet bliver. Uanset om reglerne er lavet for at tjene lidt ekstra til statskassen eller om det rent faktisk er et forsøg på at lette administationen, vil det nok tage en del tid, før det bare kører rutinemæssigt i alle virksomheder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27

Ja...må da sige at det nuværende system er meget bureaukratisk.

Kan kun håbe på, at det vil blive nemmere fremover med det nye tiltag på dette område.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)