Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nye lokaler

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har i øjeblikket et lille lyd-produktionsfirma som hører hjemme i kælderen i min villa. Det er ved at være for trængt med pladsen, så nu overvejer jeg at lade mit firma købe en villalejlighed lige i nærheden, og lade den indrette til firmadomæne.

Er det lovligt,- Er der noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?

mvh Preben

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Preben

Det er nogle noget brede spørgsmål du slynger ud. Selvfølgelig er det lovligt, de ting du skal være opmærksom på er vel primært de regnskabs og skattemæssige implikationer købet vil have på dit firma. På samme måde som hvis du skulle købe en stol, eller et bord. Købet kan jo trækkes fra/afskrives. Hvordan afhænger lidt af din selskabsform, men dette går jeg ud fra du har styr på, ellers kan din/en revisor uden tvivl være dig behjælpelig. 

Mht. køb af fast ejendom er der ligeledes nogle specialregler, men disse vil du med garanti blive indført i, af den ejendoms-/erhvervsejendomsmægler du henvender dig til i henhold til købet. Det er ikke mit indtryk at et erhvervskøb af en ejendom indebærer de store komplikationer, og det bør mig bekendt ikke være nødvendigt med advokatbistand, som det f.eks. ofte er tilfældet ved erhvervslejeaftaler og des lige. Held og lykke med købet, og husk, at det er købers marked.

VH.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)