Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenceklausul - konsulent

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Sidder med en ny konsulentaftale – en ny kunde.

Det drejer sig om en produktionsvirksomhed og mine opgaver ligger indenfor IT og finans.

Jeg skal ikke beskæftige mig med strategiske opgaver eller produktudvikling.

Aftalen løber i 7 uger og omfatter ca. 14 hele arbejdsdage.

Selvfølgelig er jeg underlagt de almindelige regler for fortrolighed, etc….

I min kontraktudkast er der en konkurrenceklausul …. 

Har tidligere haft både kunde- og konkurrenceklausuler (periodebestemt – 2år) .. og hader dem .. J

Jeg har bedt kunden om at nævne konkurrenterne ved navn således jeg kan danne mig et overblik over omfanget… Jeg formoder at de vil nævne nogen konkurrenter, men tror også at de vil fastholde branchen …

Synes bare at jeg er inde i så kort en tid og skal lave lidt IT og finas setup/programmer…. Og min tanke er at tilbyde dem at de kan få lov at nævne 2-3 konkurrenter i aftalen og at det gælder 1 år frem. Ønsker de mere – at det skal være hele deres branche er det min tanke at tilbyde dem en klausul mod månedlig vederlag … Nu drejer det sig om en mindre branche så min tanke var at tilbyde dem denne branche til 3.000 kr. per måned – så snart betaling udebliver bortfalder klausulen for altid.

Hvordan gør i andre ??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:25
Hej baco

HK udgiver med mellemrum en bog, der hedder Frelancerhåndbogen. Her kan du finde en del svar på dit spørgsmål. Snak evt. med HK. HK frarådede mig for nogle år siden til at underskrive sådan en kontrakt, hvor der var konkurrenceklausuler i, men held og lykke med det.

Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 19:41
Hej Kim,

Jeg er bekendt med at de fleste fraråder disse klausuler ... da det er svært at kende konsekvenserne af disse.... Men på den anden side vil jeg også gerne give muligheden ...

Forstil dig 10 klausuler som til samme indbringer dig 50.000 hver måned ...  ... det ville give mig tid og rum til at bruge mere tid på egne projekter ..

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 19:52
Enig, hvis du skal signe en klausul skal den være specifik, både på arbejdsopgaver og kunder (Absolut kun nærmeste konkurrenter), og hvis den skal være bredere skal der være kompensation. Det må de også kunne se rimeligheden i. Jeg ville også starte med at sige at "jeg accepterer normalt aldrig konkurrenceklausuler" så de ved at hvis der skal presses noget ned, er det undtagelsen og dte koster.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55
Hej igen basco

Ja, jeg kan godt følge dig..hvis det rent faktisk forholder sig, at du kan tjene 50.000kr om måneden, så tror jeg, at jeg ville kaste mig ud i det og leve med de konkurrenceklausuler..det er nok en god ide, at bede din kommende arbejdsgiver at udpinde hos hvem klausulen gælder.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)