Jeg har en side som den vedhæftede billede... Kan man have Hx tags i forskellige rækkefølge eller skal de anvendes i H1..H6..?
Kan man både have logoèt placceret i <H1> og samtidigt have en <H1> overskrift på siden..?
|
Så vidt jeg har forstået er der delte meningen om hvor vidt man overhoved behøver at gå så højt op i brug af H1-H6 tags til overskrifter. Jeg har hørt folk der kalder sig SEO-eksperter der mener at f.eks. Google sagtens kan afkode hvilken tekst der er overskriften ved at læse CSS - på samme måde som en bruger ville gøre det - altså at den største tekst tolkes som overskrift, mindre tekster som sub-overskrifter, brødtekst mv.
Jeg ville dog stadig bruge H1-H6 elementerne som det de er beregnet til, altså til headers, men har aldrig gået så højt op i om jeg har sprunget et eller to tags over. Altså havde et H1, H2 og så et H4 tag. Tror ikke det betyder noget i forhold til SEO.
Jeg ville dog nok ikke placere sidens logo i et H1 tag med mindre at logoet har karakter som en tekst / overskrift, og i så fald husk at udfylde alt teksten så søgemaskinerne har en chance for at forstå billedet.
Med venlig hilsen
Dennis Milandt